Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

hallo mijn vrouw en ik hebben 2 maand geleden een carens uit 2004 aangeschaft gaat om een 1.8 automaat

rijd heerlijk maar zijn er achtergekomen dat hij 1 op 6.6 verbruikt zijn er mee naar de garage geweest en die hebben hem uitgelezen en uitstoot na gekeken 

was allemaal in orde, wie o wie heeft er een idee hoe dit kan komen ?

staat nu 123.000 op de teller

Posted

Geef zelf eens aan hoe jij rijdt? Zeker een automaat i.c.m. een zware auto veroorzaakt bijv. ook een hoog verbruik.

* rijdt je stevig

* heb je een allesdrager op het dak
* vervoer je zware spullen

* rijdt je alleen stadsverkeer

* gebruik je veel airco

* is de katalysator misschien kapot

Posted

Ja, die Carens lust er wel pap van....!

Posted

vervoer geen zware dingen 

vrouw rijd zeer rustig 

geen lekkage gevonden 

en uit de meting geeft ie aan dat hij 1 liter op 6.6 kilometer neemt 

toch erg vreemd aangezien het een 1.8 is 

dan had ik liever een dikke amerikaan

dus ik snap er helemaal niks van 

Posted

klinkt toch een beetje als een defecte lamba sonde, rookt de auto of ruikt hij vreemd bij de uitlaat?

wat misschien ook kan is een nieuw luchtfilter, eventueel een halve tankt proberen zonder het luchtfilter

Posted

klinkt toch een beetje als een defecte lamba sonde, rookt de auto of ruikt hij vreemd bij de uitlaat?

wat misschien ook kan is een nieuw luchtfilter, eventueel een halve tankt proberen zonder het luchtfilter

zal straks wel even achter de uitlaat gaan staan 

moet ik ook op een bepaalde geur letten?

Posted

ik zou vooral even letten op benzine lucht. Als de sonde stuk kan de motor veel te ruim gaan lopen, dat gezegd hebbende had de garage het moeten zien met de obd2, maar ja je weet nooit.

• 3 weeks later...
Posted

heb zonet gekeken maar luchtfilter is brandschoon onder de auto kan ik zo geen lekkage vinden 

en als ik achter de uitlaat ga staan ruik ik niet een bezinegeur ofzo

mijn vrouw zegt wel dat ze soms een bezine lucht ruikt in de auto als hij draaid dus ik snap er helemaal niks van

Posted

Met de caravan achter de Carens is het verbruik 1 op 7.5

Ik heb een 2 liter handbak

Solo rond de 1 op 11 op de doorgaande route en bij stadsverkeer of korte stukjes is het 1 op 8.5 ( en dat is werkelijk het hoogste verbruik wat ik heb kunnen meten)

Groet Eric

• Like 1