Harjan Posted June 15, 2013 Posted June 15, 2013 hallo mijn vrouw en ik hebben 2 maand geleden een carens uit 2004 aangeschaft gaat om een 1.8 automaat rijd heerlijk maar zijn er achtergekomen dat hij 1 op 6.6 verbruikt zijn er mee naar de garage geweest en die hebben hem uitgelezen en uitstoot na gekeken was allemaal in orde, wie o wie heeft er een idee hoe dit kan komen ? staat nu 123.000 op de teller Quote
Smart Posted June 15, 2013 Posted June 15, 2013 Geef zelf eens aan hoe jij rijdt? Zeker een automaat i.c.m. een zware auto veroorzaakt bijv. ook een hoog verbruik. * rijdt je stevig * heb je een allesdrager op het dak* vervoer je zware spullen * rijdt je alleen stadsverkeer * gebruik je veel airco * is de katalysator misschien kapot Quote
rinuszoetebier Posted June 15, 2013 Posted June 15, 2013 pardon! mijn 2000kg zware 3.5 V6 loopt gemiddeld 1:7!!!! Quote
Murcielaygo Posted June 15, 2013 Posted June 15, 2013 1:6,6 of 6,6l/100km? Is een verschil van 10km/l... Quote
Harjan Posted June 15, 2013 Author Posted June 15, 2013 vervoer geen zware dingen vrouw rijd zeer rustig geen lekkage gevonden en uit de meting geeft ie aan dat hij 1 liter op 6.6 kilometer neemt toch erg vreemd aangezien het een 1.8 is dan had ik liever een dikke amerikaan dus ik snap er helemaal niks van Quote
rinuszoetebier Posted June 15, 2013 Posted June 15, 2013 klinkt toch een beetje als een defecte lamba sonde, rookt de auto of ruikt hij vreemd bij de uitlaat? wat misschien ook kan is een nieuw luchtfilter, eventueel een halve tankt proberen zonder het luchtfilter Quote
Harjan Posted June 16, 2013 Author Posted June 16, 2013 klinkt toch een beetje als een defecte lamba sonde, rookt de auto of ruikt hij vreemd bij de uitlaat? wat misschien ook kan is een nieuw luchtfilter, eventueel een halve tankt proberen zonder het luchtfilter zal straks wel even achter de uitlaat gaan staan moet ik ook op een bepaalde geur letten? Quote
rinuszoetebier Posted June 16, 2013 Posted June 16, 2013 ik zou vooral even letten op benzine lucht. Als de sonde stuk kan de motor veel te ruim gaan lopen, dat gezegd hebbende had de garage het moeten zien met de obd2, maar ja je weet nooit. Quote
Harjan Posted July 1, 2013 Author Posted July 1, 2013 heb zonet gekeken maar luchtfilter is brandschoon onder de auto kan ik zo geen lekkage vinden en als ik achter de uitlaat ga staan ruik ik niet een bezinegeur ofzo mijn vrouw zegt wel dat ze soms een bezine lucht ruikt in de auto als hij draaid dus ik snap er helemaal niks van Quote
KiaPicantoVriend Posted July 1, 2013 Posted July 1, 2013 Met de caravan achter de Carens is het verbruik 1 op 7.5 Ik heb een 2 liter handbak Solo rond de 1 op 11 op de doorgaande route en bij stadsverkeer of korte stukjes is het 1 op 8.5 ( en dat is werkelijk het hoogste verbruik wat ik heb kunnen meten) Groet Eric 1 Quote
Recommended Posts