Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

ger.w.

Leden
  • Aantal Items

    815
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    1

ger.w. heeft de dag voor het laatst gewonnen op 3 Juni 2011

ger.w. had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Over ger.w.

  • Verjaardag 15 Maart

Algemeen

  • Geslacht
    Niet Opgegeven
  • Over jezelf
    man
  • Woonplaats
    Midden Nederland
  • Werk
    gepensioneerd
  • Auto
    Toyota Prius aspiration 2011

Recente Bezoekers van dit Profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet getoond worden aan andere gebruikers.

ger.w.'s Prestaties

Experienced

Experienced (11/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine Bijzonder
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente Badges

11

Reputatie

  1. Laat me raden.....eeeeeh.......beiden werkzaam in de autobranche........ Voor de volledigheid (en dat zal denk ik mijn laatste bijdrage zijn aan dit forum) nog even de ANWB aan het woord met de officiële wetgeving (had dit eerder moeten opzoeken): Garantie Op uw nieuw gekochte auto wordt een garantie gegeven. Wat betekent zo'n garantie nu eigenlijk? Als bijvoorbeeld na afloop van de termijn de kilometerteller het begeeft, moet u dan zelf de reparatie betalen of kunt u nog iets verwachten van de importeur of verkoper? Fabrieksgarantie Bij een nieuwe auto wordt fabrieks- of importeursgarantie gegeven, meestal voor twee of drie jaar. Garantie wil zeggen dat de garantieverlener instaat voor herstel van bepaalde gebreken. Garantie wordt dan ook vaak gezien als een waarborg voor kwaliteit. Het voordeel van garantie is dat als de auto een mankement vertoont, u niet hoeft te bewijzen dat het mankement door uw fout is ontstaan. De garantieverlener moet het mankement herstellen. Hij hoeft dit niet als hij kan bewijzen dat het mankement door onjuist gebruik is ontstaan. Terug naar verkoper Ook bij fabrieksgarantie moet u met klachten naar de verkoper of een merkdealer. Het mankement moet natuurlijk wel onder de garantie vallen en u zult zich moeten houden aan de garantievoorwaarden, bijvoorbeeld uw klacht tijdig na ontdekking te melden. Bij problemen is het verstandig om ook de fabrikant of importeur hiervan op de hoogte te stellen. Als tegen het einde van de garantietermijn de gebreken nog niet zijn hersteld, is het verstandig om de klachten schriftelijk vast te leggen en officieel een beroep te doen op de verstrekte garantie. Voor deze brief kunt u gebruik maken van Modelbrief beroep op garantie Wie doet onderhoud In veel bepalingen is de verplichting opgenomen dat u verplicht bent reparaties en onderhoudsbeurten te laten uitvoeren door een merkdealer of garage. Zo niet, dan vervalt de garantie. Dit mag nu niet meer. Wanneer u tijdens de garantieperiode onderhouds- en reparatiewerkzaamheden door een niet merkdealer of -garage heeft laten uitvoeren, mag de fabrikant of importeur u geen garantie weigeren. De enige eis die nog gesteld mag worden is dat de werkzaamheden vakkundig en volgens de voorschriften van de fabrikant zijn uitgevoerd. Rechten na garantie Als gebreken na afloop van de garantietermijn ontstaan, betekent dit niet dat u geen rechten meer zou hebben. De verkoper is namelijk verplicht u een deugdelijke auto te leveren. Als dat niet het geval is, dan geeft de wet u een aantal rechten. Het is belangrijk te weten dat u dan altijd terug moet gaan naar de verkopende garage. Voor meer informatie: Klachten na aankoop
  2. Op het Prius forum natuurlijk een massa rijders die in Priussen uit Duitsland, Italië en Spanje rijden en het verhaal is eigenlijk erg eenvoudig: Euro-edition biedt Bovag garantie. Het punt is echter, dat sinds 2010 de fabrieksgarantie geldt ongeacht de verkopende instantie en dat elke merk-dealer die in principe moet verzorgen. (europese wetgeving)
  3. Ik heb daar uitdrukkelijk om gevraagd. Kreeg bij aflevering keurig een officiële nederlandse handleding (500 pagina's !!!!) van Toyota en het garantie- en onderhoudsboekje waarvan ik de scans stuurde. Daar is ook ruimte in opgenomen voor de onderhoudsbeurten
  4. En de laatste 2 , maar dat lukt niet meer. Ik heb mijn uploadcapaciteit overschreden denk ik. Maar het belangrijkste staat er nu op
  5. Hier de eerste 4 scans. De rest komt on de volgende post (te groot)
  6. Mevrouw Ger is helemaal happy the peppy. Heeft inderdaad last van rugklachten en zit als een vorstin in deze voiture. Bovendien vond ze de Sorento véééél te groot en is de afmeting van de Prius meer in overeenstemming met haar kwaliteiten als autobestuurder........hahaha Vooral iets minder breed. En ik moet toegevn...het was af en toe hannissen in zo'n parkeergarage. Dus naast een lager verbruik en voorlopig nog 3 jaar geen wegenbelasting , ook nog een gelukkige echtgenote. Wat wil een mens nog meer. Heeft zich dan ook zeer intensief en enthousiast met de aankoop bemoeid. Ik ken mensen waar dat anders gaat ................... hahaha
  7. Inmiddels is het gehele garantieverhaal geheel duidelijk. Bij een garantiegeval dien je je eerst te melden bij euro edition, maar als dat niet mogelijk is kan het ook bij een merkdealer. Europese garantie is schriftelijk afgegeven, middels een eigen onderhoudsboekje waarin de gehele procedure staat beschreven. (helder en duidelijk) De auto is door euro edition aangemeld bij de nederlandse importeur. Onderhoudsbeurten op tijd uitvoeren (waar kennen we dat van) bij erkend autobedrijf (ik kies voor de zekerheid voor de lokale Toyota delaer) Ik zal deze a.s. vrijdag met een bezoekje vereren om een paar mooi accessoires te bestellen (chroompakket en vervelend genoeg weer van die lelijke deurbeschermers voor die knurften die met hun deuren tegen je auto aan gooien) Vandaag de auto opgehaald (keurige aflevering) en gelijk even naar Friesland gereden. ruim 300 km met een gemiddelde van 4.9 l/100 km. Rijd dus glimlachend langs de esso's en shell's van deze wereld
  8. Bespeur een soort leedvermaak dat ik misschien in 2014 weer iets van wegenbelasting zou moeten gaan betalen. Op de eerste plaats is men het nog niet eens over de emissie en op de 2e plaats moet ik nog maar zien welk kabinet er dan zit..... We zien wel. In ieder geval vandaag 300 km gereden naar Friesland met een gemiddelde van 4,9 liter per 100 km. En vooralsnog houd ik 800 euro in de zak aan wegenbelasting tot ergens in 2014. En die BPM zit nu al in de tas. Dus..........
  9. Zo zie je maar Ger.w. Negatieve reclame bestaat dus gewoonweg niet. Huh ????
  10. Schaamrood op mijn kaken.... Te snel gereageerd door Smeeing niet serieus te nemen en het verhaal van Peter te bagataliseren. Slechte zet van mij. Zoals jullie weten ben ik al een tijdje bezig om wat goedkoper te gaan rijden. Reden: het niet meer rondtrekken door Europa met een sleurhut, waardoor de Sorento (die echt heel veel slurpt aan benzine) toch wel erg "overdone"werd in ons budget. (http://www.kiaclub.n...dpost__p__60526)Ik ben eerst wezen shoppen bij Lexus. Een mooie jonge 400 of 450 h is voor een nette prijs niet te vinden, dus richtte ik mijn pijlen op de 200 ct. Ik heb erin proefgereden en het is een mooie auto, maar er is nauwelijks in of uit te komen. Het blijkt dus gewoon een "aangeklede" Toyota Aurus te zijn.Omdat ik duidelijk zuiniger wilde rijden (hybride dus) toch maar eens bij Toyota naar binnen gestapt en een weekend gereden met een Prius en ik moet jullie eerlijk zeggen: een perfecte automobiel. Zeer stil en uiterst comfortabel. In het weekend (o.a. via de A12 naar de Achterhoek) flink doorgetrapt en geloof het of niet: 20,7 km op een litertje kostbare benzine. Het wordt nog erger....luister en huiver...N.a.v. de klacht over de garantieloze Cee'd (waar ik té neurotisch op reageerde) eens op bezoek gegaan bij vriend Smeeink in Soest (Euro edition dus)Ik wist niet wat ik zag. Deze gasten importeren uit heel Europa enorme partijen auto's die door de importeurs verkeerd zijn geforecast of bij dealers die teveel verkeerde demo's in huis halen, die met enorme kortingen worden aangeboden (en dat zie je niet terug in de inruil van je eigen auto) Overigens zijn er meer van dit soort mannen, b.v. van Koolen in Born.Na heel veel twijfel hebben we toch besloten een "italiaanse" Toyota Prius te kopen en ik kon de Sorento voor een uiterst redelijke prijs inruilen (ik krijg voor de eerste keer geld terug bij het kopen van een nieuwe auto....) De auto staat op kenteken als in Nederland geleverde auto (kenteken al gezien) en op de koopovereenkomst staat duidelijk gemeld dat de Toyota fabrieksgarantie van toepassing is (en dat komt ook op de factuur). Vanaf a.s. woensdag ben ik dus Kia rijder afHet geval "Roemenië" is bekend en werd absoluut niet geheimzinnig over gedaan. Ook werd ons gelijk verteld dat de Prius uit Italië afkomstig is. Ik moet zeggen het scheelt een bak geld en de inruilprijs was zeker niet beneden de verwachting. Ik heb er dus alle vertrouwen in dat er geen enkel probleem met de garantie zal zijn. In mijn omgeving zijn verschillende vrienden die zelf hun auto in Duitsland hebben gekocht en zelf hebben geïmporteerd. Nooit problemen mee gehad, Met de open europese grenzen en niet te vergeten internetaanbieders is dit wellicht toch ook een manier om je auto te kopen al kan Ik je verzekeren dat het geen eenvoudige beslissing is geweest, maar ben uiteindelijk uiterst tevreden met de keus en hoop dat het in de praktijk ook zal blijken.Grof calculerend spaar ik op 15000 km/jaar toch zo'n 2000 euro op jaarbasis en rijd dan zoals het eruit ziet net zo prettig als nu in de Sorento.
  11. ger.w.

    Levertijd Sorento

    Als je snel over je nieuwe auto wilt beschikken is het zeker de moeite waard om de dealer te laten kijken wat er aan voorraad in Nederland (of België) staat. Mogelijk krijg je dan niet precies de kleur die je wilt of wijkt de uitvoering iets af, maar je hebt de auto zeer snel (als dat nodig is) Kocht in december 2009 een (nieuw model) Sorento uit de voorraad van de dealer. Geleverd op 5 januari 2010. Was overigens precies het model en kleur die ik wilden hebben Omdat wij niet meer naar het buitenland gaan met de caravan en wij denken aan een Lexus hybride is deze (ruim) 1 jaar oude Sorento (20.000 km) met vele extra's te koop voor een wel heel aantrekkelijke prijs.Als je geìnteresserd bent in deze bijna nieuwe auto (absoluut 100% schadevrij en met heel veel extra's) stuur dan even een PB. Reken op ca. 9000 euro beneden de huidige nieuwprijs.
  12. Vanmiddag bij de plaatselijke peus dealer besteld (was niet op voorraad). Bestelnummer werd niet herkend, maar na enig zoeken zou het 6561N3 moeten zijn (dus zonder P0000) Is van een peugeot 508 werd mij verteld
  13. Valt wel mee denk ik. Ik rijd regelmatig na een wasstraat bezoek ( ja komt u maar heren...krasstraat...) een paar dagen zonder antenne rond (vergeet ik gewoon weer erop te zetten) en merk daar niets van. Sterker nog: in de wasstraat, zonder antenne, prima ontvangst (en ik woon niet vlak bij een zendmast....). Dus zo'n Nak antennetje moet kunnen lijkt mij. Gezien de regelamtige krasstraat bezoeken overweeg ik ook zo'n kek sprietke te bestellen bij de Peus dealer. Past denkelijk ook wel op een Sorento
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...