Hallo, ik heb in januari een nieuw model Sportage uit '22 gekocht. Prima auto maar ik kwam er na 2 weken vliegvakantie achter dat ie niet meer open ging met de elektronische sleutel. Ik kon wel naar binnen met de noodsleutel, waarna ik de booster-knop moest indrukken om de auto tot leven te brengen. Bij de dealer is de auto getest op lekstromen, niet te vinden. De dealer heeft contact gezocht met de importeur en het verhaal nu is dat dit normaal zou zijn! Er zit een heel kleine battery-pack in de auto die na zo'n 17 dagen (of eerder bij lage temperatuur) leeg raakt, waarna je dus met de noodsleutel en boosterknop aan de gang moet. Deze knop is hier speciaal voor bedoeld!! Ik vind dit héél vreemd. Bij nieuwe Toyotas geldt een zelfde verhaal geldt maar dan is er sprake van een periode van 6 weken, da's toch net effe anders dan 17 dagen. Ik heb mijn verhaal voorgelegd aan de ANWB en vraag me af; zijn er mensen die eenzelfde ervaring hebben??