Jump to content
  • Sign Up

Peer

Leden
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

About Peer

  • Rank
    Junior Lid

Algemeen

  • Woonplaats
    Cuijk
  • Hobby's
    Muziek, Varen, Terreinrijden
  • Werk
    Wijk- en Buurtmeester
  • Auto
    Sportage 2.01 4wd

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hoi Jantje, zo'n snelle reactie had ik niet verwacht!! Ik heb de plaat zelf nog niet goed bekeken, maar neem de mogelijkheid zeker mee bij het eerstvolgende garagebezoek. Bedankt voor de tip.
  2. Hallo, het is alweer een tijdje geleden dat ik dit forum bezocht heb. Goed om te zien dat er aardig wat leven in de brouwerij is gekomen. Ik maak meteen van de gelegenheid gebruik om een na te vragen of er meerdere rijders zijn die geconfronteerd worden met een verrotte ankerplaat. Dat is de plaat waar de remschoenen en de remcilinders op bevestigd zitten en zo het stationaire deel vormen van de remmen. Deze plaat staat in de boeken voor de prijs van
  3. Peer

    Aanschaf Retona

    Hallo, ik zit te denken over het aanschaffen van een Kia Retona. Op filmpjes op You-tube lijkt het een robuuste terreinwagen waar je best het nodige mee kunt uithalen. Is er iemand binnen de club die ervaringen heeft met dit type Kia? Of die iemand in zijn of haar kennissenkring heeft die in het bezit is van een Retona?
  4. Hoi Erwin, ik kom uit de buurt van nijmegen, net onder de rivieren. Ook daar is niet zoveel terrein waar je zo maar mag rijden, maar ik zoek vaak de boeren weggetjes op. Daar mag je vaak wel in en als het geregend heeft heb je voldoende uitdaging voor een soft ritje zonder schade. Ik vind voor het echte 4x4 dat de 1e gang in 4laag nog te groot is, maar niettemin blijft er genoeg over voor heen hoop lol. Op landweggetjes vind ik 2laag het lekkerst rijden; gewoon rustig de auto het werk laten doen zonder al te veel toeren en je hebt genoeg over om door te trekken zonder dat je meteen moet gaan schakelen. Ik weet zeker dat er in de buurt van Maastricht genoeg boerenwegen zijn die de moeite waard zijn om te proberen. Have Fun!
  5. hoi Bigwade, bij mijn weten is 4wd een gewone vierwieldrive als bij de meeste auto's. Ik rijd zelf een sportage uit '96. Die heeft standaard achterwielaandrijving. Daarbij kan ik op een zachter wegdek, dus niet op de snelweg of wegen met bestrating, al rijdend de 4H inschakelen tot 60 km p/u. Door de inschakeling onstaat er wat frictie in de bochten en op een hard wegdek knoept en knarst het dan behoorlijk. De 4wd kent geen sper op het differentieel of op de bak. Dat betekent dat als er 1 wiel geen grip krijgt, deze doorslaat en de 4wd geen effect heeft. Vergeet niet dat het een SUV is een geen terreinwagen!!! Onder extreme omstandigheden heb je dan ook niet veel aan de 4wd. Bij een modderig wegdek, een zandpaadje of een besneeuwd wegdek heeft de 4wd wel degelijk zijn voordelen. Groet, Peer
  6. Hoi Philip, bedankt voor je reactie. Ik heb de tijd, maar vond de sportage site te specifiek. Daarom heb ik mijn vraag ook maar op Algemeen gezet. Nogmaals bedankt en ik wacht rustig verder af. Gr. Peer
  7. Hallo, wie wil er op reageren? Kijk even bij Sportage en Peer. Alvast bedankt voor je moeite.
  8. Hoi Marco, ik heb die speling ook in de transmissie zitten. Je merkt het goed als je snelheid mindert en dan plots weer gas bij geeft. Dan zit daar een vrije slag in de aandrijfas in. Het probleem is weg als de 4x4 ingeschakeld staat. het punt is alleen dat je niet altijd in 4x4 rijdt of rijden kunt ivm de snelheid of type wegdek. Als de achterwielen vrij van de grond staan probeer dan eens met de hand de aandrijfas de draaien, je zult zien dat daar een vrije slag in zit. (wel de motor uitzetten, als iemand tegen de versnellingsppok stoot ben jij je handen kwijt.) Bij rustig rijgedrag, wetend van die vrije slag, kan ik zonder problemen die slag opvangen en heb er geen last van. Blijf je wild rijden, dan raad ik je aan alvast een reservebak op te zoeken. Peer
  9. Hallo, ik heb me zojuist aangemeld bij deze forum club. Ik rijdt al enkele jaren een Sportage 2.0 met G3 systeem. In het begin had ik veel last van 'back-fire', ik dacht eerst dat het aan mij lag omdat ik gewend was diesels te rijden en dus waarschijnlijk te laag in het toerental optrok. Dat bleek echter niet het geval. De bobines waren ingescheurd (vergaan) en 'lekte'daar stroom, waardoor de ontbranding niet goed getimed kon worden. Later liep de moter wisseldend slecht op gas. Het leek alsof er geen gas in de motor kwam. Als ik 80 reed en nam de voet van de gaspedaal dan remde de wagen sterk af op de motor. Voor mij een teken dat hij niet op alle cilinders liep. Ook ruikte ik tijdens dit gebeuren een sterke uitlaatgaslucht in de cabine. Het rare is dat dit niet continu gebeurd. schakel ik over op benzine en na 10 minuten weer terug op gas dan is het probleem er niet meer. Ik heb zelf het vermoeden dat de pakking van het uitlaatspruitstuk lekt. Soms raakt die lekkage verstopt door roetdeeltjes en dan draait de motor weer normaal. Ik ruik dan ook geen uitlaatgassen meer. Dit verhaal wordt niet door mijn dealer en monteur gedeelt, maar ik blijf het vermoeden houden dat het blok ergens lekt. wie heeft deze ervaring ook en heeft er een oplossing voor gevonden. De wagen rijdt verder prima en zit als gegoten voor mij als bestuurder. Hij is in het terrein sterker dan je denkt ik heb alleen nog geen bumperlier kunnen vinden dus rij relatief op zeker in het veld. De groeten, Peer
×
×
  • Create New...