Jump to content

iRetroVolver

Leden
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutraal

About iRetroVolver

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 06/20/1973

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Sittard-Geleen
  • Werk
    Zelfstandig ondernemer
  • Auto
    #1 Kia Rio 5D Super Pack 1.25 CVVT -- VERKOCHT
    #2 Kia Rio 5D Super Pack 1.25 CVVT
  1. Een A8 Avant?? A6 neem ik eens aan ... maar heb ook een A6 Avant gehad.. Nooit issues.. Ook de S5, S4 en TT.. Ja.. Ik weet wat de meesten zich nu afvragen... Waarom nu een Kia??? Naja, had ff snel iets nodig voor in Denemarken waar huren €1500 per maand kost ... Maar goed.. De Kia gaat nu weg en een 3 serie gaat hem vervangen.. Huur ik vaker wanneer ik in Duitsland ben en dat is een geweldige auto! Ik dwaal af... Excuses... Punt is dat elk merk wel eens een ruk auto bouwt.. De Kia heeft echter zoveel problemen bij zoveel mensen en dat is gewoon niet fijn.. Egaal hoeveel goedkoper die auto dan wel niet is.
  2. Een Volvo, Audi of een VW (een uit duizenden geproduceerd per jaar) is iets anders wanneer bijna elke Rio die naar verloop van tijd de kwalen ondervind die op dit forum besproken worden.. Laat het 1 op de 3 zijn met krakende dashboarden, deurpanelen en schakelproblemen.. Laat het 1 op de 7 zijn met rem problemen of achterklep problemen en laat het dan 1 op 10 zijn die problemen heeft met gorgelende airco en slecht sluitende deuren... Dan is dat nog veels te veel en al die problemen had ik met de 2011 Rio en ook met de 2012 Rio. Twee collega's idem dito.. dus vandaar ook mijn response dat het geen maandag ochtend kwaal is maar een algemeen probleem in het technische ontwerp en keuze materialen.
  3. @remco Als ik door je postings blader met alle problemen die je hebt gehad zou ik bijna denken dat je in een ontkenningsfase zit.. Maar goed.. Wat jij zegt. Als jij blij bent met die Kia dan ben ik niet de persoon om daar kritiek op te geven. Veel plezier nog met je Kia Rio.
  4. Ik vind het spijtig maar nog nooit heb ik in de 20 jaar dat ik auto's rij, en door veel buitenland werk heb ik mij wat afgehuurd en geleased kan ik je melden, zo'n optisch zo aantrekkelijke doch zo onbetrouwbare auto met zoveel problemen. Het begon met het uit de showroom rijden tot en met het moment van verkoop aan een 3e persoon ofschoon hij de week ervoor nog in de garage was geweest. Ik dacht door eens te sparen en een klasse of twee lager iets te kopen beter af te zijn.. dus niet.. Mijn vrouw rijdt nu met veel plezier (en ja, ik weet.. geen appels met peren vergelijken) in de nieuwe Volvo V40 en ik kan niet wachten om die Rio ketel van mijn ook ZSM item verkopen en iets degelijkst te kopen.. Zo jammer dat Kia zo'n steken laat vallen in een segment waar ze hadden kunnen domineren.. Maar sparen op die dingen die je gaan opbreken!! Ik kan de Rio dus helaas niemand aanraden
  5. Geen idee of dit de juiste thread is.. (suggesties natuurlijk welkom) maar gezien mijn Kia Rio ook van de hand gaat, heb ik nog een setje lampjes liggen. Nog nieuw in folie want te druk geweest om hier tijd voor te maken. Het is een complete set om alles te vervangen (met uitzondering van de mistlampen dan).. dus ook bochtverlichting! 2 setjes H7 Philips X-treme Vision (Twin Pack) 1 setje H1 Philips X-treme Vision (Twin Pack) Rekening ook aanwezig.. alles bij elkaar was het net geen €120 Doe maar een redelijk bod, dan mag je ze overnemen.
  6. Hoe een dealer omgaat met je klachten is belangrijk.. de verkoper probeerde het allemaal wel te regelen maar de werkplaats kwam terug met flauwe excuses.. maar heel eerlijk.. Kia Nederland is ook geen bal beter.. alleen al als ik naar dat TV programma kijk weet ik genoeg. Andere merken doen een terugroepactie en laten het toevoegen, vervangen of wat dan ook.. kijk naar de Audi TT waar de vleugel en ESP erop gemonteerd werd.. of de allereerste A-Klasse.. het kan dus wel. Maar inderdaad.. sommige mensen zullen geluk hebben.. sommige niet.. maar ik heb de Rio eens op de brug gezet en eens van onderen bekeken en vergeleken met een Golf.. je ziet duidelijk verschillen in afwerking en opbouw.. ik deed dit omdat ik vaker gekraak hoorde in de bochten (?!?!) en die zei meteen al dat hij zoiets niet zou kopen.. dus wat zal ik zeggen.. het prijsverschil zit hem niet in een mindere winst maar de keuze materialen
  7. Dank aan allen die op mijn posting reageerden.. het is inderdaad zo dat wij niet meer bij een Kia dealer zullen gaan binnen wandelen en heel eerlijk.. het is natuurlijk ook wat je gewend bent. Mijn vrouw heeft haar rijbewijs al 10 jaar ofzo, maar leende altijd een barrel van haar zus of ouders.. haar eerste auto was die ik kocht (een Ford Ka van 2010).. ruim een jaar later een Kia Rio ivm de 5 deuren, kinderen etc.. zij merkte het wel, en die problemen hadden we bij de Ford Ka niet hadden.. maar ze is niet iemand die zich snel beklaagd.. het kwam pas toen ik erin ging rijden omdat ze zelf met onze dochter met de trein op pad was en ik de auto wou gaan wassen en stofzuigen. Ik moet wel eerlijk erbij zeggen da Ik al 20 jaar als consultant en heb vooral in lease en huur auto's gereden van de allom bekende merken Audi, BMW, Mercedes en Volvo.. daar leasen en huren door velen als weggegooid geld gezien wordt, is het voor een ondernemer zoals ik een afschrijvingspost die gewoon als kosten voor een project worden meegerekend. De Kia dealer snapte ook helemaal niet wat ik bij hem kwam doen geloof ik.. maar ik maakte hem duidelijk dat ik de 2e Kia nodig had voor mijn project in Denemarken waar men 180% BPM kent.. een BMW 3 serie kost hier rond de 100.000EUR (ja.. geen tikfout.. honderd duizend euro.. ) ipv de 35.000EUR die wij ervoor moeten neerlappen en dat (voor een standaard 318i).. huurauto's kosten dus ook 2.000EUR per maand (of meer) en dan rij je in een C2 of i20 of iets in die geest.. dus voor het jaar dat ik hier zit, leek het me beter een Kia Rio te kopen.. in te zetten (zakelijk) en na 1 jaar gewoon te verkopen. De dealer snapte dat, maar vond het vreemd omdat ik op dat moment in een Volvo V60 T4 kwam aankoetsen (huur).. dus hij wist dat ik wel wat gewend was. Wat ik dan minder vind is dat ik dan NA de koop en NA al die problemen krijg te horen "Ik wou het toen al niet zeggen want anders zou je de auto's niet gekocht hebben".. dat vind ik dan echt beneden de maat als een verkoper weet dat de auto's die hij verkoopt echt ruk zijn.. ik moet dat bij mijn klanten niet flikken want dan kan ik bij een volgend project fluiten naar de aanbesteding Ik ben in ieder geval zeer blij geweest met de Volvo's die ik gereden heb.. zeer degelijk.. niet sportief, ofschoon de nieuwe V40 een echter stuurders-auto blijkt te zijn.. niet gek met het onderstel van de huidige Focus en diens 150PK 1.6 EcoBoost technologie.. en na 2 uur test rijden.. en daar zat vanalles bij.. probeerde ik het gemiddelde van 5.3L/100 te halen en kwam uit op 6.0L/100 uit.. daar zat ook het testen van acceleratie en redelijk wat stadsgebruik bij.. dus respectabele waardes.. Even om te vergelijken... de Kia Rio die 80% snelweg voor zijn kiezen krijgt en 20% stad komt, wanneer ik ga vroeg van het gas ga, optrek als een eend en niet boven de 110km ga op 6.7L/100 uit.. uhm ja.. zoveel voor EcoDynamics dan he!?
  8. Hoe lang heb jij de Kia Rio? Bij mijn vrouw is het pas na 10 maanden ontstaan.. of in ieder geval merkbaar tot het punt waar het stoorde. Mijn Rio.. 3 maanden oud heeft het (nog) niet maar gaat ook van de hand.. echter heeft dat ook nog andere redenen die los staan van deze thread
  9. Over 8 weken komt de nieuwe auto en gaat de Rio naar de Volvo dealer.. wat die ermee doet zal me worst wezen.. kan me er niet kwaad om maken. We hebben voor de Rio met Super pack 'maar' €15.450 betaald na lang onderhandelen en what-not en krijgen na 1 jaar net geen €2700 minder ervoor terug.. daar kan ik mee leven.
  10. De 1 jaar oude Kia Rio van mijn vrouw had de volgende problemen - Problemen met schakelen in de achteruit na parkeerstand.. is niet op te lossen want immers normaal bij veel auto's aldus Kia - Krakend dashboard wat bekend is maar niet wordt opgelost want immers goedkoop plastic (zeggen ze na de verkoop) - Krakende deurpanelen.. hetzelfde probleem.. goedkoop dus accepteren - 1 op 20 bij 1.2 Rio.. never de nooit niet.. 1 op 14 met heel veel geluk - Vreemde krakende geluiden en knarsend metaal bij bochten werk.. dealer hoort het zelf niet. - Achterdeur sluit niet lekker.. valt niet goed in het slot. - Spleetmaten van de carrosserie wijken onderling af.. lijkt wel of het gebakje uit elkaar aan het vallen is. De Rio heeft in precies 1 jaar 5850KM gereden.. en mijn hemel.. wat een slechte auto en slechte service hebben we in dit jaar mogen beleven. Daar mijn vrouw en dochter in deze auto rijden was veiligheid en gemak belangrijk en dat gevoel is dus helemaal teniet gedaan.. zo extreem dat ik vorige week met de Kia Rio naar een Volvo dealer ben gegaan en na een lange test middag de Rio heb ingeruild op een nieuwe Volvo V40.. een verschil van dag en nacht.. en ja.. ook een ander prijskaartje, maar zo goedkoop is de Kia Rio ook niet.. kijk naar een Opel of Skoda in die prijsklasse en je ziet al verschil.. Kia met hun zogenaamde 7 jaar garantie.. daar koop je niks voor als ze toch niks ondernemen en alles maar recht praten :-/
  11. "The universal lubricant, protection and maintenance product for metal, rubber,plastics and wood. Eradicates squeaking and creaking noises. The non greasysilicone film is water repellent and enhances the sliding abilities of moving parts" Vandaar dus dat ik dacht.. mwaa.. moet lukken.. heb nu toch een 'Mythbusters' momentje en vraag me af of het wellicht toch.. nee?
  12. Is dat niet omdat je een Super Pack vergelijkt met een Plus Pack o.i.d ? Is maar een idee/gok/gedachte. Ik heb na 2000KM en 4-5weken Rio rijden een siliconen spray gekocht (maar nog niet toegepast op de deur) en dat schakelen heb ik bij terugschakelen van de 5e naar de 4e gang om in te halen.. wanneer de motor/bak nog koud (?) is lukt dit niet al te vloeiend.. ik moet dan voorzichtig naar de vrij en door na de 4 en niet zoals ik bij mijn Audi's en BMW's altijd deed (sorry..my bad!) Voor de rest nog altijd 'tevreden'.. goede staat van dienst dusver.. Dat met die CC update wil ik wel doen maar omdat ik in Denemarken ben met de Rio (ik vlieg steeds terug naar NL) ga ik dat wel eens in NL doen.. dat zoekerige gedrag is dan hopelijk ook weg want dat is echt een partij vervelend, zeker gezien de windsnelheden hier in Scandinavië!
  13. Eerste dag (vers uit de showroom) was het 9,8L/100.. Na een eerste rit van 50KM werd het dan 8,8L/100.. Richting Kopenhagen de Rio lekker ingereden tot 500KM 7,7L/100KM en toen even een speedcheck (188KM op de TomTom GPS..netjes) Gisteren en vandaag naar het werk gereden (44KM enkele rit van København naar Hillerød) waarbij 10KM stadsverkeer (stop & go) en de rest 90-110KM wegen.. Resultaat was gisteren 5,5L/100.. vandaag drukker en gemiddeld 5,9L/100 Ik vind het geen verkeerde waardes.. immers is dat wat in een boekje staat ook onder ideale condities.
  14. Klopt, maar bij slecht weer (mist) merk je wel enig verschil en de "strooing" schijnt stukken beter te zijn.. en ja.. ook ik geef toe dat de looks ook belangrijk zijn
×
×
  • Create New...