Jump to content
  • Sign Up

remy

Leden
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

About remy

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Geslacht
    Niet Opgegeven
  • Auto
    KIA Picanto 5dr 1.0 MT GSL CLASSIC Signal Red (Metal)
  1. Hoi, Ik moet mijn KIA nu ook wegbrengen voor zijn eerste jaarlijkse beurt. Ik doe het maar bij de KIA dealer (zal wel vragen om die speciale regeling, heb maar 8000 km gereden afgelopen jaar) omdat ik een aantal garantie issues heb: 1) De middelste gordel op de achterbank kan niet worden dichtgedaan. Deze heeft het nog nooit gedaan. (Niet dat ik vaak met 5 man in de auto zit, maar bij die ene keer zijn we er dus erachter gekomen) 2) De achterdeur aan de bestuurderskant weigert bijna altijd om open te gaan. De deurvergrendeling gaat niet altijd (compleet) van zijn slot af. Volgens mij gaat de vergrendeling maar half open, dan moet je weer op de "alle deuren ontgrendelen" drukken om hem alsnog open te krijgen. 3) De bestuurderskant wisser aan de voorkant is nu al kapot. Dit valt volgens mij ook binnen de garantie, want het is belachelijk dat deze nu al kapot is ondanks minimaal gebruik... Ben benieuwd hoe de reactie van de dealer is, het is een "import" KIA...
  2. Oh, ik dacht dat het wel handig was om mij te zien tot wanneer je garantie loopt en te herinneren aan eventuele beurten en zo...
  3. Hoi allemaal, Ik ben sinds begin deze maand eigenaar van een nieuwe Kia Picanto en er tot nog toe erg tevreden met ben. Het is een geïmporteerd model (van een officiële KIA dealer uit Roemenië), echter gekocht en eerste registratie is in Nederland. KIA Europa geeft een Europese garantie af voor alle in Europa geregistreerde en verkochte modellen, en het is inmiddels via genoeg correspondentie bekend dat KIA Nederland zich hieraan dient te houden wat garantie betreft (EU wetgeving en zo). Ze hebben het zelf op hun website staan! Nu doen ze moeilijk op het moment dat ik me wil registreren bij mijnkia.nl. Mijn registratie is geweigerd omdat ze alleen werken met "Nederlandse chassisnummers", wat is dat nu weer voor een onzin!?! Kunnen ze eens een keer normaal doen en stoppen in hokjes te denken, ze zijn allemaal onderdeel van hetzelfde (wereldwijde) concern! Het interesseert me geen ene zier hoe hun eigen budget eruit ziet, uiteindelijk gaat het om het resultaat van het hele concern... Ik weet inmiddels dat eventueel bepaalde garantie/service bepalingen kunnen verschillen per land (zoals bijv. pechhulp of zo), maar dat is nog geen reden om een registratie bij mijnkia.nl te weigeren... PS: Ter info, het model is (als Google Translate me tenminste niet in de steek laat) een KIA Picanto 5dr 1.0 MT GSL CLASSIC Signal Red (Metal). Hetgeen redelijk overeenkomt met een Comfort, het grootste verschil is dat er standaard een (volwaardig) reservewiel in zit i.p.v. reparatieset en dat ie geen ingebouwde radio/CD speler heeft.
  4. Welkom op het forum remy :)

×
×
  • Create New...