Jump to content

Geen bluetooth uitwisseling met Samsung Gio telefoon!

Recommended Posts

Posted

PROBLEEM.

Vandaag erg teleur gesteld in de handfree telefoon in de splinternieuwe Venga Xtra 1.4 Blue tooth herkent wel mijn eveneens nieuwe telefoon Samsung Gio GT-S5660, maar herkent het adresboek niet; daardoor kun je ook geen gebruik maken van de snelkeuze-instellingen op het display van de auto: van handsfree bellen is dan geen sprake omdat je alleen kunt bellen door het tel.nummer HELEMAAL in te typen! De garage wijt het aan het verschil in versies van blue tooth tussen de auto (versie 2.6.8.staat in het systeem) en dat van het mobieltje (bij Fodafone opgevraagd = 2.1). Bij de Fodafone winkel ook al NUL op het request.

Het vreemde is echter dat van een "oeroud" mobieltje van de monteur WEL het adresboek op het display in de auto zichtbaar was, zoals het hoort te zijn. "Ja, hij herkende het probleem, maar weet ook geen oplossing". Ik laat het er niet bij zitten, maar hoor graag wie hier ook ervaring mee heeft.

VRAAG.

Kent iemand een oplossing voor dit probleem?

Posted

Nee, loop tegen hetzelfde probleem aan met mijn HTC Desire S. Daarvoor een Nokia

(what's in a name...!) die deed het in het begin goed, maar na de update ook niet meer....

Soms herkent het systeem mijn telefoon en koppelt met mijn bluetooth, vaak echter niet.

Probleem zal ik volgende week opnieuw aankaarten bij de grote beurt. Ben benieuwd

naar de geboden oplossing (lees: geen oplossing).

'Nee meneer, u bent de eerste met dit probleem.....'

• 3 weeks later...
Posted

Ik zie, dat de Gio 5660 inmiddels in de lijst van Kia staat, dus hij zou het moeten doen. Ik ben niet erg thuis in smartphones, maar zie nu wel snel een melding verschijnen, dat er verzocht wordt om het telefoonboek te downloaden. Ik weet echter niet hoe ik daar bij moet komen, maar het lijkt erop, dat het toch wel compaitble is.

Guest Warmentuuter
Posted

Leodg19 heb je alle adressen wel op je telefoon staan ipv je simkaart.

Ik had het probleem dat de helf van mijn adressen werden gepresenteerd op de radio. (niet wetende dat ik ze ook op mijn simkaart had staan.

Dus alle adressen verplaatst en alles staat nu in het adresboek van de radio.

Werkt prima nu.

In het begin wel problemen gehad om verbinding te maken met mijn blackberry. Toen heeft de garage een update uitgevoerd maar dat verbeterde het niet.

Ik kreeg een tip van een collega die mij vertelde de beveiliging om verbinding te maken met blackberry te hoog stond op deze telefoon.

Dus op altijd toestaan gezet voor de radio en sinds dien geen problemen meer gehad.

Het is nu instappen en de telefoon en radio maken verbinding met elkaar en kan bellen vanuit het adresboek.

• 1 month later...
Posted

Helaas is er geen update van de compatibiliteitslijst voor bluetooth waar ik wat aan heb voor mijn Samsung GT-S5660. Klagen bij de KIA dealer helpt ook niet.

TTTTTTTTTRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTTTTTTT.

Guest Warmentuuter
Posted

Helaas is er geen update van de compatibiliteitslijst voor bluetooth waar ik wat aan heb voor mijn Samsung GT-S5660.

Er is sinds gisteren een nieuwe update voor je navigatie.

De is op te vragen via mijn Kia.nl

Posted

WT, hoe weet je dat dit een nieuwe update is, is dat niet dezelfde als van juli jongstleden?

Of heb jij inmiddels van Kia een bericht gehad?

Edit: net even gecontroleerd in de auto, maar het is dezelfde versie die ik 1,5/2 maanden

geleden geïnstalleerd heb.

Guest Warmentuuter
Posted

WT, hoe weet je dat dit een nieuwe update is, is dat niet dezelfde als van juli jongstleden?

Of heb jij inmiddels van Kia een bericht gehad?

Het bestand was 201207 is nu 201208

de versienummer van juli was 6.5.0 en is nu 6.8.B

En huhhhh Bea is geen Bram geworden.

Ze hebben haar kunstgebit vast gezet want ze slist niet mee zo. :-) :-)

Vandaar deze update denk ik

Posted

Oh, ik ben 'm nog niet tegengekomen op MijnKia.nl.

We gaan zoeken......bedankt!

Posted

Toch vreemd, want als ik de handleiding lees blijft de software + bluetoothversie etc. hetzelfde als de 201207 versie.....

Guest Warmentuuter
Posted

Toch vreemd, want als ik de handleiding lees blijft de software + bluetoothversie etc. hetzelfde als de 201207 versie.....

De bluetooth is nu 3.07

• 2 months later...
Posted

Hallo Leodg19,

Ik heb dat ook gehad met mij galaxy 2.

de oplossing is om de telefoon uit het bluetooth systeem te verwijderen en hem daarna opnieuw t pairen en dan zie je op je telefoon een melding verschijnen of je het adresboek wil gebruiken. klik dan op de telefoon ja en het werkt.

veel sucses

Posted

Mijn Gio werkt goed op de nieuwe Cee'd 9/2012 met bluetooth. Er is dus wel KIA-firmware die de GIO accepteerd.