rightone Geplaatst 3 Augustus, 2012 Geplaatst 3 Augustus, 2012 volgens mij techinal service bulletin Quote
Gast Rio_Brazil Geplaatst 4 Augustus, 2012 Geplaatst 4 Augustus, 2012 Wat is TSB? Technical Service Bulletin. Die had ik op dit forum gevonden van een ander lid. De dealer heeft de update uitgevoerd en het is een enorme verbetering! Ook "heuvel op" uit een tunnel hoef ik geen gas meer bij te geven, dat was eveneens irritant. Quote
Gast Hanske Geplaatst 6 Augustus, 2012 Geplaatst 6 Augustus, 2012 Vandaag de update gehad en inderdaad het werkt meteen goed, ook ik heb het gevoel dat het gas ook wat sneller reageert. Quote
dance Geplaatst 6 Augustus, 2012 Geplaatst 6 Augustus, 2012 Ik heb a.s. donderdag een afspraak bij de dealer voor de update. Waar ik niet zoveel over lees is het varieren in snelheid van de CC. Als ik in de drie de cc op exact 50 km/u vastzet (en dan bedoel ik 55, want daarna wordt het 50 ) dan geeft de auto steeds gas en dan weer los en dan weer gas. Dit alles op een vlakke weg zonder wind. Zijn er meer mensen die dit ervaren? Ik zal iig vermelden of de update dit probleem donderdag ook oplost. Quote
xtra40 Geplaatst 7 Augustus, 2012 Geplaatst 7 Augustus, 2012 Ik heb a.s. donderdag een afspraak bij de dealer voor de update. Waar ik niet zoveel over lees is het varieren in snelheid van de CC. Als ik in de drie de cc op exact 50 km/u vastzet (en dan bedoel ik 55, want daarna wordt het 50 ) dan geeft de auto steeds gas en dan weer los en dan weer gas. Dit alles op een vlakke weg zonder wind. Zijn er meer mensen die dit ervaren? Ik zal iig vermelden of de update dit probleem donderdag ook oplost. wat ik in dit topic lees en uit eerste hand heb gehoord is en het in snelheid terug vallen over en het steeds gas geven en loslaten bij wat lagere snelheid is dan ook opgelost maar altijd melden dit soort dingen bij je dealer he meer info hun krijgen hoe beter hun het kunnen oplossen en kunnen testen nadien Quote
dammie1 Geplaatst 7 Augustus, 2012 Geplaatst 7 Augustus, 2012 Mijn auto heeft 30-juli de update gehad, en het werkt perfect. Gewoon naar de dealer gereden probleem van CC gemeld, kreeg gelijk de nieuwe update stond binnen 15 minuten weer buiten. Quote
Gast Hanske Geplaatst 8 Augustus, 2012 Geplaatst 8 Augustus, 2012 Ik houd er rekening mee, bij het aanzetten van de CC. Ik zorg gewoon dat ik harder als 100 km rijdt en zet dan de cruisecontrol aan. Probleem opgelost Over 2 maanden moet de Kia voor zijn eerste onderhoudsbeurt, dus zal er eens naar informeren. Ik vaak nogal sceptisch(mischien onterecht)over update's. Er wordt toch een aanpassing gedaan in het MMS en mocht er een fout in een update zitten, ben je nog verder van huis. Zou het ook anders om kunnen zijn, dat na de update de fout er uit is? Quote
Gast Rio_Brazil Geplaatst 8 Augustus, 2012 Geplaatst 8 Augustus, 2012 Ik heb a.s. donderdag een afspraak bij de dealer voor de update. Waar ik niet zoveel over lees is het varieren in snelheid van de CC. Als ik in de drie de cc op exact 50 km/u vastzet (en dan bedoel ik 55, want daarna wordt het 50 ) dan geeft de auto steeds gas en dan weer los en dan weer gas. Dit alles op een vlakke weg zonder wind. Zijn er meer mensen die dit ervaren? Ik zal iig vermelden of de update dit probleem donderdag ook oplost. Klopt, dat was eveneens een probleem, en dat is ook opgelost. In feite waren er 3 problemen met de CC: 1: terugvallen en langzaam weer oppakken na inschakelen / 2: voelbare variatie bij 50-60km/u / 3: Snelheid terugval bij klimmen uit een tunnel. Quote
Alessandro Geplaatst 30 Augustus, 2012 Geplaatst 30 Augustus, 2012 Hallo, ik heb een Kia Rio 1.1 diesel. Ik moet zeggen, ik herken de Cruise Control Porblemen helemaal niet. Zouden de problemen zich alleen voordoen op de benzine versie's? Alessandro Quote
blackviper Geplaatst 30 Augustus, 2012 Geplaatst 30 Augustus, 2012 Wanneer heb je je auto gehaald? Kan zijn dat de upate al uitgevoerd was bij jou. Quote
Alessandro Geplaatst 30 Augustus, 2012 Geplaatst 30 Augustus, 2012 Wanneer heb je je auto gehaald? Kan zijn dat de upate al uitgevoerd was bij jou. Mijne heb ik op 20 juni 2012 opgehaald Quote
Rio-010 Geplaatst 30 Augustus, 2012 Geplaatst 30 Augustus, 2012 Ik kan mijn Rio 1.2 Super Pack vanavond ophalen (Spannend!). Ik ben dan ook benieuwd of de CC het al gelijk normaal doet of dat ik al snel weer terugmoet voor een update. Quote
MiNi0101 Geplaatst 30 Augustus, 2012 Geplaatst 30 Augustus, 2012 Mijne heb ik op 20 juni 2012 opgehaald De update is alleen voor de benzine versie, dus waarschijnlijk zit er in de diesel net een andere software versie. Quote
MiNi0101 Geplaatst 3 September, 2012 Geplaatst 3 September, 2012 Ik ben giga blij met de update de cc werkt nu zoals ik dat ook gewend ben in onze Mercedes VITO Quote
MiNi0101 Geplaatst 6 September, 2012 Geplaatst 6 September, 2012 Even een vraagje, het kan tussen mijn oren zitten, maar ik heb het gevoel dat onze wagen na de update iets meer power heeft bij het optrekken, herkent iemand dit? Quote
kris88 Geplaatst 6 September, 2012 Geplaatst 6 September, 2012 Die gevoel had ik ook alsof er een paar nm koppel bijgekomen is. De volgende dag merkte ik niks meer van. Heel raar... Quote
xtra40 Geplaatst 6 September, 2012 Geplaatst 6 September, 2012 is mij niet opgevallen maar wat een heerlijk heid die cc zoals die nu werkt gister even langs me dealer geweest (durmi in zwaag) was daar in de buurt dus ik dacht mischien hebben ze vandaag even tijd moest de dag er op naar duitsland en o meneer dat doen we dan meteen even voor u hoor wat een service veel beter als wat ik gewend was Quote
Smart Geplaatst 6 September, 2012 Geplaatst 6 September, 2012 Mag ik concluderen dat de update van de CC een aanmerkelijk en positief verschil maakt t.o.v. de oude situatie? Quote
xtra40 Geplaatst 6 September, 2012 Geplaatst 6 September, 2012 die conclusie is geheel juist te noemen :-) Quote
Smart Geplaatst 6 September, 2012 Geplaatst 6 September, 2012 Dan schrappen wij in ieder geval de CC problemen van de Rio die wij tijdens het gesprek met KMNL als agendapunt hadden willen inbrengen. Quote
xtra40 Geplaatst 6 September, 2012 Geplaatst 6 September, 2012 ja die kan er af die is naar volle tevredenheid opgelost maar er blijfen genoeg punten over voor jullie daar hebben jullie dan wat meer tijd voor ((hint hint de airco probleemen )) Quote
Smart Geplaatst 6 September, 2012 Geplaatst 6 September, 2012 Staat o.a. op de (redelijk volle) agenda. Quote
MiNi0101 Geplaatst 6 September, 2012 Geplaatst 6 September, 2012 Mag ik concluderen dat de update van de CC een aanmerkelijk en positief verschil maakt t.o.v. de oude situatie? Als nacht en dag... super opgelost@xtra: ik heb hem ook bij durmi zwaag laten doen Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.