Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

zijn er meer Kia Rio rijders die het volgende probleem ondervinden met de kruiscontrole?

Zodra ik mijn cruise controle inschakel bij bijvoorbeeld 120 km per uur dan zakt de snelheid met ongeveer 5 km per uur terug, ik moet de cruise dan handmatig weer naar 120 brengen.

Bij het uitschakelen van de cruise dmv het koppelingspedaal moet ik deze vrij ver intrappen voordat hij uitgeschakeld wordt.

Herkent een van jullie dit probleem ook en zo ja wat is hier aan te doen?

Groeten Jeroen

• Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Is een bekend probleem, als het goed is hebben de dealers al een update.

Er is al veel geschreven over de "problemen" met de CC van de Rio.

Heb mijne nog niet laten updaten, dus weet nog niet wat het resultaat is.

Posted

Is dit probleem ook bij de nieuwe lichting geconstateerd?

Is de update ook voor de 1.4?

Posted

heb een kia die eind mei aankwam en deze heeft ook het probleem met de cruise control...dus ja ik denk het nog wel

Posted

In het topic: Geconstateerde 'problemen' bij de Rio (vanaf 2011), schreef coolman_kk op 27 juni 2012 om 20:27 een post met daarin een TSB van Kia m.b.t. de update van de cruisecontrol.

@Baggio: in de TSB staat alleen de 1.2 vermeld

Posted

Als ik de cc activeer met RES - , blijft de snelheid direct op peil. Met RES + valt ie enkele kilometers terug. Het koppelingspedaal moet ik ook vrij diep indrukken maar dat lijkt mij normaal.

Posted

zijn er meer Kia Rio rijders die het volgende probleem ondervinden met de kruiscontrole?

Zodra ik mijn cruise controle inschakel bij bijvoorbeeld 120 km per uur dan zakt de snelheid met ongeveer 5 km per uur terug, ik moet de cruise dan handmatig weer naar 120 brengen.

Bij het uitschakelen van de cruise dmv het koppelingspedaal moet ik deze vrij ver intrappen voordat hij uitgeschakeld wordt.

Herkent een van jullie dit probleem ook en zo ja wat is hier aan te doen?

Groeten Jeroen

Hoi vandaag laten updaten werkt voortreffelijk.

Ga terug naar de dealer er is een update bescchikbaar

Posted

Zou er ook een update komen voor de 1.4?

Ik vindt dat versnellen via het stuur traag gaat, iemand het zelfde probleem?

Posted

Ik vindt dat versnellen via het stuur traag gaat, iemand het zelfde probleem?

Denk niet dat dit een probleem is, maar een keuze in het programmeren.

Het is inderdaad zo dat de cruisecontrol niet volgas naar de ingestelde snelheid gaat. Dat kun je doorgaans ook niet zelf veranderen.

Zo worden de Cruisecontrols afgesteld om zuinig te rijden en om geen doorschieten over de ingestelde snelheid te krijgen.

Posted

Vandaag bij de dealer een update laten doen. Het probleem van de cruise control is opgelost. Ook voelde ik dat hij meer response had op het gaspedaal.

Posted

ik denk dat baggio het versnellen bedoelt als je "met het res/set knopje wil versnellen" Dit herken ik namelijk, als ik het knopje omhoog duw om te versnellen duurt het lang voor de auto reageert en gas erbij geeft, 1 of 2 seconden.

Posted

ik bedoel inderdaad het traag reageren op het versnellen via het stuur, hebben de andere Rio rijders dit ook?

Als ik de CC inschakel zakt de snelheid eerst 2 tot 3 km en gaat dan naar de juiste snelheid.

Ik rijd een 1.4 en ben benieuwd of hier ook een update voor komt/is.

Posted

Hoi vandaag update gehad betreft cc. Het is geweldig niet meer terug zakken. Reageert meteen. Betreft stuur gedrag heb ik nog niet kunnen testen.

Groeten Eric en Cindy

Posted

ik bedoel inderdaad het traag reageren op het versnellen via het stuur, hebben de andere Rio rijders dit ook?

Als ik de CC inschakel zakt de snelheid eerst 2 tot 3 km en gaat dan naar de juiste snelheid.

Ik rijd een 1.4 en ben benieuwd of hier ook een update voor komt/is.

Update is er al baggio, ik krijg hem maandag samen met andere update's, ik heb eveneens een 1.4

Posted

Update is er al baggio, ik krijg hem maandag samen met andere update's, ik heb eveneens een 1.4

Ik ben benieuwd hou me op de hoogte als je wilt.

Wat wordt er allemaal geupdate?

Posted

Navigatie spraaksturing nederlands,cc, airco control en de besturing, alhoewel ze voor wat betreft de besturing een beetje wazig begonnnen te kijken en zeiden dat je niet alles moet geloven wat er op het KIA forum gemeld word.

Posted

Hoe lang moesten jullie wachten voordat de CC update klaar was bij de dealer? Ik wil de mijne ook laten updaten maar ik heb alleen 1 uur de tijd om te wachten vanwege drukte op het werk. Wil dit graag weten voordat ik een afspraak maak.

Posted

Navigatie spraaksturing nederlands,cc, airco control en de besturing, alhoewel ze voor wat betreft de besturing een beetje wazig begonnnen te kijken en zeiden dat je niet alles moet geloven wat er op het KIA forum gemeld word.

En?

Posted

Er schijnt een storing bij mij in de auto te zitten die eerst moet worden opgelost, iets met een kabel, gaat even duren want ik heb voorlopig geen tijd, dus was een tripje voor niks.

Posted

Hoi vandaag laten updaten werkt voortreffelijk.

Ga terug naar de dealer er is een update bescchikbaar

Gedaan en werkt super nu.