Jump to content

Nieuwe PICA 1.0

Kia2811

Recommended Posts

Nadat mijn vrouw woensdag haar PICA heeft opgehaald heb ik gisteren na lang wikken en wegen ook een PICA gekocht. Mijn vrouw heeft de PICA gekocht in Delft zeer goede inruilprijs gekregen voor haar oude auto en ze wilde hem ook direct meenemen. Ik heb diverse offertes aangevraagd maar Tinholt had de laagste offerte dus daar gekocht (moet wel 4 weken wachten).Vandaag voor het eerst een stuk gereden in de PICA van mijn vrouw.Ben eerst gaan tanken echt helemaal vol kon niets meer bij..Wat is me opgevallen (rij nu Volvo dus wel een heel andere klasse voor de prijs van de Volvo koop je 5 PICA's).Rijd prima,valt wel wat terug bij het schakelen het sturen is in het begin wat vreemd maar went snel. Het interieur is zeer aangenaam en voelt en ziet er goed uit.Als ik eerlijk ben niet eens zoveel verschil met de Volvo.Wel veel banden geluid verschilt met de soort weg waar je op rijd.Bij 70 km constant schommelt het verbruik rond de 4 liter en rond de 110 km 5 liter per 100 km (volgens de trip computer). Na een rit, stukje snelweg, 70 km weg en de stad weer terug om te tanken.Volgens de trip computer 96,8km gereden (met airco aan).Weer helemaal af getankt 6.01 liter meer ging er niet in. De PICA geeft zelf een verbruik aan van 6,3 liter per 100 km dat is 1:15,9 ik kom zelf uit op 1:16,1. Dat valt me niet tegen, aangezien ik niet echt op me rijstijl heb gelet.Na het weer tanken bleef de brandstofmeter als de tripcomputer op de zelfde stand staan? Waarschijnlijk is de hoeveel brandstof te klein om te registeren...Zodra mij PICA er is ga ik het verbruik registeren, mijn vrouw doet het niet die ziet het nut er niet van in.KIA2811

• Like 1

Nou ik kan alleen maar zeggen je bent heel erg goed bezig

Van harte met je aanschaf van je picantoos

En ook ik vind dat je heel veel waar krijgt voor je geld

Ik rij al heel lang kia en heb er nog geen dag spijt van

Kleine dingen blijf je houden maar dat heeft elk merk

Zo ook de Volvo denk ik

Ik wens jullie vele leuke en veilige kilometers toe in de picantoos

Dankje wel,

Het is wel ff slikken van een Volvo naar een PICA snik snik.

Maar ben echt een dief van me eigen portemonnee, de Volvo is gewoon heel duur.

Het is nu meer een hobby dan dat het nog echt nodig is. Dus weg met me roffel...

Waarom een KIA PICA

Mijn vrouw heeft 5 jaar 85k km in een PICA gereden en nooit klachten of storingen gehad.

Verleden jaar allen een akkefietje met de dealer.

1 keer een lekke band, is netjes voor de deur gerepareerd, en een keer een lamp verwisseld ook netjes door de hulp dienst vervangen.

Wilde eerst een RIO maar heb mijn verstand boven mijn gevoel laten spreken.

Een PICA voldoet aan al mijn eisen en vindt het een leuk modelletje...

De lijst van mijn Volvo is in 9 jaar heel lang en als ik er aan terug denk heel veel geld.

Alleen aan onderhoud, beurten vervangen van banden etc... Kom ik al gauw aan 8000 euro. Dan nog de benzine gemiddeld 1 op 9 maal 175k km

175000 / 9 = 19444 liter x 1,50 euro (gemiddelde prijs) = 29000 euro aan benzine.

Belasting 800 euro per jaar x 9 = 7200 euro

Verzekering 600 euro per jaar 5400 euro

Onderhoud ect.. 8000 euro

Benzine 29000

Afschrijving 18000

Bijna 70 DUIZEND EURO in 9 jaar maar dan rij je wel VOLVO :-)

7700 euro per jaar

Nu hoop ik met mijn PICA 4 jaar te doen rij ook minder rond 15000 km per jaar.

Volgens mij ziet na vier jaar het plaatje er heel anders uit.

Belasting na 2014 dus 3 jaar maal 250 euro = 750

Verzekering voor 4 jaar 1000 euro

Onderhoud 1000 euro

Benzine 60000 /15 (1 op 15) maal 1,90 euro = 7600 euro

Afschrijving 5500 (is minder ik ga voor de zekerheid wat hoger zitten)

Is rond de 15000 euro

3750 per jaar ik kan nog een PICA kopen :-)

300 euro per maand GOEDKOPER

Nu nog even 4 weken wachten.....

KIA2811

Mooi rekensommetje.

Mijn vorige auto was een mitsubishi carisma, gekocht bij 9 jaar oud en bij 14 jaar versleten en kapotte versnellingsbak ingeruild.

Bij zo'n 28.000 km per jaar koste deze me zo'n 5800 euro per jaar (tegen hedendaagse brandstofkosten gerekend).

Rij nu een gloednieuwe Pico die me over 10 jaar berekend zo'n 4600 euro per jaar zou moeten gaan kosten.

Guest Warmentuuter

Een prima uiteenzetting wat een auto je kost.

Ik heb een vergelijkbare berekening gemaakt om de benzinekosten te vergelijken.

Dan is een keuze sneller gemaakt of je een auto neemt die 1 op 10 rijdt of 1 op 15 met deze huidige benzineprijzen.