willem57 Posted August 4, 2012 Posted August 4, 2012 Hallo vanochtend me caravan proberen op te halen maar dat liep anders dan gedacht. Maand geleden een trekhaak laten monteren 13 polig jaeger, afgelopen week een caravan gekocht de caravan dealer heeft gelijk een jaegerstekker gemonteerd dan hoef je niet met een verloop te werken. Vanochtend naar Gelderland gereden om de caravan op te halen, na het testen van de verlichting kwamen we er achter dat alleen de rechter richtingaanwijzer constant branden voor de rest werkt er niets. De caravan dealer heeft de test kast op de caravan gezet en alles werkte normaal,dus fout in de auto. Wij weer terug naar Rotterdam en onderweg de Kia dealer gebeld die begreep onze frustratie en vroeg of we direct even langs konden komen ( waren we al van plan) er was op zaterdag geen monteur maar hij zou even kijken wat er mogelijk was. Dat vond ik al positief. Bij de Kia aangekomen is er direct naar gekeken met een test stekker en daarop constateerde men dat alles werkte behalve de rechter richtingaanwijzer ( maar die Branden op de caravan juist permanent ) en voor de rest niets. Maandagmorgen gaan ze direct aan de slag om te kijken wat er aan de hand is. Weet iemand die technisch is misschien wat dat kan zijn er is mij verteld dat het met het canbus te maken kan hebben. Groet Willem Groet Willem Quote
xtra40 Posted August 4, 2012 Posted August 4, 2012 waar ik werk (MB) daar betekend dit dat de can bus niet is aangesloten weet niet of dit bij de sportage ook het geval is maar het lijkt er wel op Quote
willem57 Posted August 7, 2012 Author Posted August 7, 2012 Auto is teruggebracht door de dealer, er is nieuwe bedrading getrokken. probleem zou nu opgelost moeten zijn. Morgen weer een poging doen om de caravan op tehalen. gr Willem Quote
high power Posted December 12, 2012 Posted December 12, 2012 Auto is teruggebracht door de dealer, er is nieuwe bedrading getrokken. probleem zou nu opgelost moeten zijn. Morgen weer een poging doen om de caravan op tehalen. gr Willem Hallo, doet hij het nou? zou wel leuk zijn als dit verhaal een vervolg heeft. groetjes high power. Quote
Guest Timo0103 Posted December 12, 2012 Posted December 12, 2012 Zal wel geen voedingsdraad zijn aangesloten. Quote
willem57 Posted December 13, 2012 Author Posted December 13, 2012 De dealer vertelde me dat er in de aansluitkabel iets verkeerd zat en dat ze een nieuwe kabel hebben gemonteerd. het was veel werk volgens hun. Maar wat er echt aan de hand was dat weet ik ook niet! voordat ik me caravan ging halen in gelderland heb ik hem even geprobeerd bij iemand die zijn caravan nog voor de deur had staan, en alles werkte. Inmiddels ook weg geweest met de caravan en alles werkt goed! alleen wil ik nog hulpveren laten monteren. Groet Willem Quote
Guest Timo0103 Posted December 13, 2012 Posted December 13, 2012 De dealer vertelde me dat er in de aansluitkabel iets verkeerd zat en dat ze een nieuwe kabel hebben gemonteerd. het was veel werk volgens hun. Maar wat er echt aan de hand was dat weet ik ook niet! voordat ik me caravan ging halen in gelderland heb ik hem even geprobeerd bij iemand die zijn caravan nog voor de deur had staan, en alles werkte. Inmiddels ook weg geweest met de caravan en alles werkt goed! alleen wil ik nog hulpveren laten monteren. Groet Willem Kabel verkeerd lijkt me erg stug. Ben bang dat ze gewoon die voedingskabel vergeten waren. Dit is namelijk meer werk dan de hele trekhaak monteren. Het zal me niks verbazen. Quote
Pipercub Posted December 13, 2012 Posted December 13, 2012 Volgens mij was de verkeerde kabel gemonteerd, geen canbus kabel dan brand er op de caravan niet veel, heb dit gezien bij een Hyunday IX 20. Na montage van goede kabel was probleem opgelost. Quote
Guest Timo0103 Posted December 13, 2012 Posted December 13, 2012 Ofwel gewoon de compleet verkeerde set gebruikt. Als je de set besteld let op dat je hem specifiek voor de kia sportage besteld. Dan passen alle stekkers op de originele bedrading. Erg slordig allemaal maar gelukkig is het netjes opgelost. Quote
willem57 Posted December 14, 2012 Author Posted December 14, 2012 Het is zeker netjes opgelost door de dealer,ze kwamen zelfs de auto thuis brengen! pluim hoor. ik denk ook dat ze een verkeerde kabel gebruikt hebben.. Quote
Recommended Posts