Jump to content

de 12 volt aansluiting in de bagageruimte

j41oost

Recommended Posts

Wie heeft dezelfde ervaring met de 12 volt aansluiting in de bagageruimte?

Ik gebruik een compressor voor mijn Karstentent. Ik laat de motor draaien en na 9 tot 10 minuten stopt de stroomtoevoer. Dat hoort niet! Is het soms een beveiliging van Kia?

Guest Warmentuuter

Als je de motor laat draaien zou er stroom op moeten blijven staan.

Wat bij mij opviel was dat ik mijn koelbox had aangesloten de stekker er goed moest insteken voor ik stroom had.

Daarna bleef deze het de gehele reis doen.

Of dat een extra beveiliging is....... durf ik je niet te zeggen

Wie heeft dezelfde ervaring met de 12 volt aansluiting in de bagageruimte?

Ik gebruik een compressor voor mijn Karstentent. Ik laat de motor draaien en na 9 tot 10 minuten stopt de stroomtoevoer. Dat hoort niet! Is het soms een beveiliging van Kia?

Ik heb ook zoiets gehad met een electrische koelbox achetrin de sigaretten aansluiting van mijn SP3.

Na enige tijd krijgt stopt denk ik de stroom toevoer.

Waarschijnlijk komt de accu onder een bepaald niveau.Ik heb het een keer laten controleren bij de dealer maar kwam niet verder als dat alles normaal werkt.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de tegenwoordige dynamo`s niet meer constant draaien maar alleen als de spanning in de accu te laag wordt.

Heeft met energie besparing te maken.

Ik weet niet of het zo is maar meen dat ergens gelezen te hebben.

Groet,

vand.m

Vandaag getest met een lampje!

De motor loopt. De compressor aangesloten op de 12 Volt aansluiting. Na 9 minuten stopt de compressor. Snel de stekkers omgewisseld en het lampje doet het wel. Ben geen techneut, maar de compressor heeft een groter vermogen (ampere, wattage). Denk dat dat ook invloed heeft. Na een paar minuten wachten doet de compressor het slecht een aantal tellen en stopt dan weer.

Wat zal het zijn. Binnenkort ga ik naar de garage. Misschien heeft iemand nog een suggestie?

Bedankt vand.m! Jouw oplossing is denk ik wel de meest voor de hand liggende!

Hoi.

Efkes een vraag ik heb volgens mij geen 12v aansluiting in mij kofferbak. Wij hebben een super pack 1.2 uit 2012. Is dat een optie?

Groeten Cindy en Eric

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

Jij rijdt in een Rio en ik in een Venga. dat zal het verschil wel zijn!

Guest Warmentuuter

Vandaag getest met een lampje!

De motor loopt. De compressor aangesloten op de 12 Volt aansluiting. Na 9 minuten stopt de compressor. Snel de stekkers omgewisseld en het lampje doet het wel. Ben geen techneut, maar de compressor heeft een groter vermogen (ampere, wattage). Denk dat dat ook invloed heeft. Na een paar minuten wachten doet de compressor het slecht een aantal tellen en stopt dan weer.

Wat zal het zijn. Binnenkort ga ik naar de garage. Misschien heeft iemand nog een suggestie?

Bedankt vand.m! Jouw oplossing is denk ik wel de meest voor de hand liggende!

Heb je de compressor al op een andere stekker op eventueel met een andere auto getest.

Voor hetzelfde geld is je compressor beveiligd tegen overhitting en springt die beveiliging in.

Je geeft zelf al aan dat je testlampje het wel blijft doen.

Heb je de compressor al op een andere stekker op eventueel met een andere auto getest.

Voor hetzelfde geld is je compressor beveiligd tegen overhitting en springt die beveiliging in.

Je geeft zelf al aan dat je testlampje het wel blijft doen.

Is een goede optie. Ga het zeker testen bij een andere auto, maar de gebruiksaanwijzing geeft aan dat deze 30 minuten continue mag draaien.

Vandaag terug....en de koelbox deed het de hele reis prima op de 12v aansluiting in de kofferbak.

Het klopt dat wanneer de accuspanning onder een bepaald niveau komt, er een bescherming is

voor de (nogal dure) Venga AGM (meen ik) accu. Of het te maken heeft met de duurte van de accu

weet ik niet, maar er is een accubescherming aanwezig.

Daarnaast....wanneer je het contact aan hebt staan en niet de motor laat draaien, dan gaat naar

verloop van tijd de spanning eraf. Dat gebeurt bijv. ook met het afspelen van de radio zonder

draaiende motor.