MGA1600 Posted September 18, 2012 Posted September 18, 2012 Op het Rio "kanaal" is een discussie gaande over het automatisch inklappen van de buitenspiegels. Er is een DHZ oplossing maar er wordt ook verwezen naar kant en klare oplossingen die te koop zijn. Zie hier bijvoorbeeld een linkje naar een Sportage setje http://www.yesautopartsupply.com/shop/step1.php?number=7465 Mij lijkt dat wel wat! Ik begrijp uit de tekst dat je het ook aan en af kunt schakelen. Dat is dan weer handig als je ijzel verwacht of steeds in en uit de auto moet. Heeft iemand ervaring met de oplossing van deze of van andere aanbieders? Quote
xtra40 Posted September 18, 2012 Posted September 18, 2012 ik zat aan deze te denken http://www.ebay.com/...EWAX:IT&vxp=mtr maar mijn dhz oplossing bevalt me nog steeds erg goed en is stukken goed koper welke ook toe pasbaar is voor de sportage Quote
MGA1600 Posted October 2, 2012 Author Posted October 2, 2012 Eigenlijk staat dit topic verkeerd, ik had het bij Sportage 3 willen starten, maar nu ga ik hier maar verder. Misschien kan het alsnog verplaatst worden? Met aandacht en plezier heb ik zitten lezen in "alle mooie dingen" die Xtra40 aan zijn KIA heeft uitgevoerd! Prachtig werk. De inklapbare spiegels is iets wat me zeer interesseert (omdat ik regelmatig in drukke straten in Amsterdam moet parkeren en omdat de spiegels van de Sportage "uitdagend groot zijn".) Het knippen in de kabels van mijn splinternieuwe auto vond ik wat erg "wild" voor een amateur, dus ik dacht er goed aan te doen een "originele" plug&play Mobis unit te kopen via Ebay in Korea bij YAPS. De prijs viel me op zich mee (omgerekend 55 Euro). Het spul kwam gisteren binnen en toen bleek: a) er zitten instructies in het Koreaans bij, niet echt praktisch en het is geen Plug&Play : er moeten alsnog een paar draden doorgeknipt en verbonden worden. Theoretisch zijn dat er maar 2, maar de grote vraag is natuurlijk welke dat zijn. Hoewel ik geen woord Koreaans lees, zie ik wel een verschil in het tekeningetje (detail) en de werkelijkheid van de connector aan het kastje (de posities van de losse kabeltjes zijn anders dan op de tekening) wat natuurlijk bijdraagt aan de verwarring..... Bovendien heb ik geen idee waar ze naar toe moeten.Ik vermoed dat ze ergens een signaal vandaan moeten halen dat de deur open of op slot is.Het is een setje voor een auto met Smartkey (die heb ik ook). Misschien dat Xtra40 (als Grote Goeroe) direct snapt wat de bedoeling van die losse kabeltjes is? Welke bestaande kabels zullen dan doorgeknipt moeten worden? Mocht er geen tijd, zin en gelegenheid zijn om hier in te duiken dan snap ik dat heel goed, in dat geval moet bijgaande informatie maar als "achtergrond informatie" beschouwd worden. Als ik aanvullende informatie uit Korea krijg zal ik dat uiteraard delen. Wordt vast wel vervolgd...! Quote
MGA1600 Posted October 2, 2012 Author Posted October 2, 2012 Hier nog even het ontbrekende fotootje.... Quote
handyman Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Hoi, Het lijkt me dat het je draden van de cv zijn. open en dicht draad. Je deuren werken dan op dezelfde manier als de kofferklep vermoed ik. Quote
xtra40 Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Mijn Koreaans is ook niet zo goed maar ik zal een even voor je rond kijken volgens mij moesten deze draden Tussen de cv ingemaakt worden Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn oplossing veel sneller en veel goedkoper Maar ook ok heb zitten te twijfelen of ik deze ook zou kopen en ook ik kwam tot de konklusie dat er nog steeds Moest worden geknipt dus heb ik het bij me eigen uitvinding gehouden Quote
MGA1600 Posted October 2, 2012 Author Posted October 2, 2012 Ik kreeg net dit tussenberichtje uit Korea. Alvast wel netjes, toch? Er is nog hoop.... " And i will definately send over the 4 wire purpose sir immediately when our managers report to duty sir , It is a annual holiday for koreans to visit their passed away family member. Thank you " Quote
Smart Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Google Engels, maar wel netjes dat ze er op terugkomen na hun familiebezoek dezer dagen. Quote
MGA1600 Posted October 4, 2012 Author Posted October 4, 2012 Na veel heen-en-weer ge-mail denk ik dat ik nu weet hoe het met die 4 kabels moet! Twee van de draden moeten met de "lock en unlock" kabels in de deur verbonden worden, de andere twee komen "tussen" wat ze noemen de proximity kabel en de oorspronkelijke aansluiting daarvan. De groene draad van de unit gaat naar de oranje "lock-draad" in de deur. De grijze gaat naar de blauwe "unlock" draad De paarse wordt aan het uiteinde van de zwart/grijze gemaakt De roze komt aan connector waar de zwart/grijze vandaan komt. De berichten die je krijgt zijn heel vaak in ontzettend krom Engels, daarom heb ik heb een schetsje gemaakt en dat nog eenmaal ter verificatie naar ze toegezonden. Als dat klopt zal ik het hier ook posten natuurlijk, hierbij alvast wat andere plaatjes die ik nog kreeg en natuurlijk mijn bevindingen na inbouw. Quote
handyman Posted October 4, 2012 Posted October 4, 2012 volgens mij klopt het zo, alleen moet red 2 op het plaatje dan wit zijn. Quote
Recommended Posts