mulderske Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 hey allemaal ben eigenaar van kia c'eed sw zere goede wagen heb namelijk een probleem met de koplampen mijn rechtkoplamp de lamp h 7 gaat om de maand kapot heeft iemand hier een verklaring voor want in de garage zeggen ze me dat het aan de lampen ligt heb namelijk de orginele philips llampen ver vangen door de philips blue vision alvast bedankt groeten kevin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerard1 Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Een goede dag, Kijk je aarding eens na. Kia heeft zoals veel andere moderne auto's problemen met de aarding. Als het goed is, heeft de Dealer bij een service beurt wat aanpassingen gedaan aan de aarding. Als de aarding niet goed is zou er wel eens wat overspanning kunne ontstaan. Philips lampen staan niet bekent om hun lange levensduur. of je moet long life lampen hebben. Gr. Gerard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 H7 lampen zijn zowiezo al een ramp daar is kia niet uniek in vandaag vervangen en een uur later al weer stuk het is ook zeer aan te raden altijd de hd versie te nemen die kunnen ietsies beter tegen de overspaning en de afgegeven hitte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Ik rij al jaren met Philips ( of andere merken) H7 lampen, maar nog nooit problemen gehad. Kevin heeft dus toch wel een behoorlijk probleem die m.i. niet alleen toe te schrijven valt aan die Philips lampen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HobbyRobby Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Starten met de lichten aan, kan dat een oorzaak zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 kan wel maar hoeft niet het is nooit goed voor een lamp om in zeer korte tijd op te warmen en weer af te koelen maar meestal is er wel wat anders an de hand zo als toch overspaning of inderdaad een slechte massa maar goed is het niet starten met licht aan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OutOfFocus Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 kan wel maar hoeft niet het is nooit goed voor een lamp om in zeer korte tijd op te warmen en weer af te koelen maar meestal is er wel wat anders an de hand zo als toch overspaning of inderdaad een slechte massa maar goed is het niet starten met licht aan Ik rijd al jaren met dimlicht aan, dus ook bij het starten. Bij een vorige auto (307 Break) ging elke 10.000 km 1 van de beide lampen stuk totdat de garage er een diode bijplaatste.... Bij de Kia Cee'd heb ik in 3,5 jaar tijd slechts 2x een koplamp hoeven vervangen. Dus moet er een ander electronisch probleem zijn. Zeker indien het maar bij 1 koplamp gebeurt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 In mijn rio uit 2004 heb ik 1 keer een kapote koplamp lamp gehad Verder nog nooit een lampje hoeven te vervangen Lang leve de H4 lamp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HobbyRobby Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 Mijn garage vervangt ze gratis.. maar vast niet als ik er van die blauwe in ga zetten... Kevin: je raakt de lampjes toch niet met de vingers aan bij het plaasten? Daar kunnen ze heel slecht tegen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mulderske Posted September 25, 2012 Author Share Posted September 25, 2012 neen neem ze ni vast op het glas nu heeft de garage ze geplaatst ma die blijven beweren dat ht aan de lampjes licht en niet aan de auto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts