Jump to content

irritant geluid van carkit

Combi

Recommended Posts

sinds juni ben ik de eigenaar van een c'eed SW (2011) met carkitfunctie, nu ben ik al enige tijd bezig om te kijken of ik ook vanaf de carkit "uitgaande" gesprekken kan voeren maar krijg dit nog steeds niet voor elkaar. ook merk ik nu dat ik iedere keer mijn telefoon moet aanmelden als mijn vrouw ( beiden hebben we een Blackberry) de auto heeft gebruikt dit zou toch automatisch moeten gaan in mijn optiek. als de telefoon overgaat hoor je een enorm irritant piepgeluid, ook dit zou ik graag kunnen veranderen.

wie kan mij verder helpen, moet binnenkort ook naar de dealer ivm garantiedingetjes (mat is al kapot na 3 maanden, en er is een schurend geluid aan mijn remmen) ik houd jullie daarvan op de hoogte

alvast bedankt voor alle tips!

Als je telefoon niet automatisch verbindt (bij mijn iPhone gebeurt dat regelmatig) is een druk op het knopje "telefoon" op het dashboard voldoende. Je hoeft niet het hele menu af (geldt in ieder geval voor de carkitfunctie in de full-map navigatie versie).

welke carkit heb je? gewoon een parrot? of geïntrigeerd in de radio?

bij een parrot het automatisch aanmelden kan ook dmv op de groene bel knop te drukken

maar gezien de verdere vragen denk ik niet dat je een parrot heb.

ik heb de carkit in de radio zitten met 2 knoppen op mijn stuur, kan ook niet via mijn telefoon uitgaande gesprekken voeren als deze is gepaard via de BT

Als je telefoon niet automatisch verbindt (bij mijn iPhone gebeurt dat regelmatig) is een druk op het knopje "telefoon" op het dashboard voldoende. Je hoeft niet het hele menu af (geldt in ieder geval voor de carkitfunctie in de full-map navigatie versie).

ok, geld dat ook voor de telefoonknop op het stuur?

ok, geld dat ook voor de telefoonknop op het stuur?

Zal ik eens proberen. De standaard functie is dat ie dan belt met het laatste nummer. Probeer ik uit als de verbinding weer eens niet werkt.

Ik stap trouwens met nogal wat Bluetooth apparaten in de auto (iPhone, iPad, muis, 2* keyboard, laptop) dus het kan zijn dat de KIA soms in de war raakt. Niet alles staat altijd aan, maar ik vergeet wel eens iets uit te zetten :wink:

Helaas, met die knop werkt het niet, die werkt niet als er geen telefoon is herkend. Knopje op dashboard dus maar...

hobbyrobby bedankt, ik werd naar aanleiding van mijn vraag op dit forum gebeld door mijn dealer. Hij stelde voor een keer langs te komen zodat de garantiezaken konden worden opgelost. Ze zouden dan meteen uitleggen hoe e.e.a werkt met de carkit i.c.m. De Blackberry. Vind ik erg netjes, nog nooit meegemaakt bij Opel! Die heb ik toch 25 jaar gereden ! ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen!