septec Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 Hoi allemaal! Mijn naam is Sebastiaan en ik zit met een probleempje... Ik ben nieuw op dit forum en hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Deze week ga ik mijn cilinderkoppakking vervangen van mijn kia retona 2.0TD. Nu ik kan maar geen gegevens vinden over het aantrekken van de bouten van de cilinderkop... Geen dealer die het me wil geven... Weet iemand van jullie de juiste gegevens? Deze motors zitten ook in de kia sportage 2.0td. Echter vind ik nergens een vraagbaak of dergelijke. Iemand goede raad of meer info voor me? Alvast bedankt! Groeten Seba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Als ik mij goed herinner is deze motor een in licentie gebouwde Mazda motor. Misschien dat je hierdoor je zoek mogelijkheden kunt uitbreiden. Wel heel erg flauw trouwens dat dealers dit niet willen geven Edit: even gezocht, zou gaan om het Mazda RF blok, zie link hieronder bij het hoofdstukje RF: http://en.wikipedia....a_Diesel_engine Heb hier even op gezocht en kwam op deze site: http://www.rfr2mazda...cifications.php Weet niet of je goed genoeg engels kunt maar komt er op neer dat je ze eerst allemaal aantrekt op 30 Nm, 2de stap is elke bout nog 90 graden verder draaien. 3de stap: elke bout nog een keer 90 graden verder draaien. Erg belangrijk natuurlijk om bij elke stap de juiste volgorde van de bouten aan te houden, zie de foto bovenaan op deze site. Laatste tip die ze daar geven is om nieuwe bouten te gebruiken. Dit zijn namelijk rekbouten en die kun en mag je geen tweede keer gebruiken. Als je deze bouten trouwens bij een dealer zou kopen lijkt het me logisch dat ze je dan ook helpen met de juiste waarden. Succes! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
septec Posted September 30, 2012 Author Share Posted September 30, 2012 Beste, Heel erg bedankt al voor de info en moeite die je gedaan hebt. Ik had ook al ergens gelezen dat dit een mazda blok zou zijn, cilinderkop is in ieder geval hetzelfde. De bouten zal ik zeker nieuw aankopen. Alvast bedankt en en alle verdere info is nog welkom Groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.