ernesto Posted March 4, 2008 Posted March 4, 2008 Ik heb een CRDI 2.5 AUTOMAAT EX van 7/2004 met 98000km. Ik heb verleden maand in Duitsland op de snelweg de cardanas tussen de motor en de tussenboite stuk gereden. De dealer in Belgie heeft een nieuwe as besteld op het chassisnummer van de auto. Nu blijken de aansluitflenzen niet te passen, op de nieuwe as zitten aan beide uiteinden flenzen met vier gaten in. Bij mijn auto heeft de zijde aan de kant van de motor zes gaten?! Ik had reeds een schadebestek van een garage in Duitsland, het bestelnummer van de as stemt overeen met het nummer van de as die de dealer in Belgie besteld heeft. Heeft iemand hier ervaring mee? Hierbij het nummer van de bewuste as : 491003E100 Quote
Tazteam Posted March 5, 2008 Posted March 5, 2008 Als je een keer een duidelijke tekening hebt met de juiste maten, kan ik waarschijnlijk iets voor je betekenen. Ik werk bij een bedrijf waar ze werkelijk ALLE onderdelen hebben om aandrijvingen te realiseren. Misschien alleen een andere flens erop zetten?? Dit kost bijna niets, wel rekening houden met je aansluiting op je kruisstuk. Philip Quote
ernesto Posted March 5, 2008 Author Posted March 5, 2008 philip, bedankt voor je voorstel, het probleem is ondertussen echter opgelost. De vijfde garage die ik hierover contacteerde kon mij onmiddellijk antwoorden dat er inderdaad een verschil bestaat tussen de modellen met enerzijds permanente en anderzijds inschakelbare 4x4 aandrijving, de permanente heeft 6 gaten aan de ene zijde en 4 aan de andere; en de inschakelbare heeft 4 gaten aan beide zijden. Dit zou zo ook duidelijk in het programma van kia voor de onderdelen aangegeven staan, toch raar dat die vier overige garages hier over gekeken hebben. Quote
Tazteam Posted March 5, 2008 Posted March 5, 2008 Oke, veel plezier met je vernieuwde as. Philip Quote
Recommended Posts