Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kosten nieuwe unit buitenspiegel

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Gisteren heb ik een lichte aanrijding 's avonds gehad waarbij zowel mijn buitenspiegel als die van de tegenligster hierdoor kapot zijn gegaan. Gelukkig geen verdere schade. Google is normaal mijn vriend alleen kon ik zo snel niet terugvinden wat de kosten van een nieuwe unit zijn.

Hij is electrisch en gespoten in dezelfde kleur lak als de auto. De garage heb ik al gebeld en die kon het zo snel niet vertellen, althans, de juiste persoon was niet aanwezig, wel dat het toch aardig in de kosten kan gaan lopen.

Iemand hier die een indicatie kan afgeven? Het hangt er nl. vanaf of ik het via de verzekering wil laten gaan of niet.

Alvast bedankt.

Geplaatst

Reken maar op ongeveer 200 euro, zonder dat het op kleur is gespoten. Elektrische spiegels vervangen is vaak erg duur.

Geplaatst

Ik heb zoiets ook gehad.. Gelukkig was bij mij de buitenspiegel zelf nog in orde.

Bij mij hoefde alleen de knipperlicht module in de buitenspiegel vervangen te worden.

Dit grapje koste al iets van 85,- euro of zoiets (Incl. loon)..

Dus ik weet niet of je buitenspiegel echt helemaal kapot is ofzo...

Als bijv het kapje dat op kleur is.. nog goed is dan kan je bijv dat gedeelte hergebruiken..

En wat phoenix zei.. complete spiegel +- 200,- en dan nog op kleur kost extra.. en dan het werkplaatstarief nog..

Het is dus al met al een duur grapje als je hem compleet moet laten vervangen.

Geplaatst

Even "gegoogled" en komt er op neer dat een losse unit (van rio) zo'n 100-120 kost. Zal niet anders zijn dan de PICO.

Als je er één kan bemachtigen (bv. via bovag garage of schadeherstel bedrijf) kan je het ook zelf doen en zelf spuiten. Heb ik ook bij onze Aygo gedaan met een aantal onderdelen (o.a. toerenteller ring in carrosserie kleur) en is goed te doen. Scheelt al snel 100-200 euro.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...