Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb sinds kort een probleem met mijn Sorento op LPG. S'morgens kan ik een aantal kilometers rijden op lpg totdat hij warm wordt. Dan begint hij slecht te lopen.Hij loopt dan zo slecht dat het mil lampje gaat knipperen. Als ik weer omschakel op benzine is het probleem weg.Bougies en bougiekabels zijn recentelijk vernieuwd .Het zijn lpg bougies maar ik weet niet of de elektrodeafstand is gecorrigeerd door de KIA dealer.Volgens een lokale lpg specialist zou het niet aan de ontsteking liggen maar aan het lpg systeem; verdamper en of injectoren.Als de laptop eraan hangt corrigeert de lpg ecu soms wel tot 25% !. Foutcodes in de motor ecu geven aan : misfire  cyl#1,#3,#5 . Dat is de bank waar de nieuwe bougiekables opzitten( trouwens de andere cylinderbank heeft de bobines direct op de bougies). Op bezine is er nauwelijks correctie zichtbaar en loopt hij prima.Het verwisselen van injectoren ( 6) en de lpg verdamper gaat volgens de lpg specialist meer dan 1000,- kosten. Kan iemand me adviseren  of dit daadwerkelijk duidt op injectoren en/ of verdamper  of wellicht iets anders?De auto heeft 215.000 gelopen waarvan ca 120.000 op lpg.

Lees het hele artikel

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...