Jump to content

Recommended Posts

Posted

Een Kia Sorento  2.5 crdi uit 2006 constant 4 wiel aangedreven, hierbij is de kruiskoppeling van de tussenas voorwielaandrijving kapotgegaan. Hier een goede vervangende tussenas van een demontagebedrijf, gemonteerd en weer aan goed aan het rijden. Na een week blijkt de voorste homokinetische koppeling van de tussenas kapot te zijn. Nu is de vraag hoe dat kan dat deze koppeling zo snel kapot is, was de koppeling niet goed..... deze heb ik nagezien zat goed in het vet en zonder speling. Nu denk ik dat het probleem in de banden zit. Op de vooras ligt aan de ene kant een nieuwe Michelin en aan de andere kant een 40% Kumho. Op de achteras liggen 20% pirelli's kan het zijn dat er bij het rijden op de weg teveel spanning in de aandrijving ontstaat en dat die zich op het zwakstepunt "eruit werkt"? Wie heeft er een ander idee?

Lees het hele artikel

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...