xtra40 Geplaatst 2 December, 2012 Geplaatst 2 December, 2012 als het goed is zit er al foam tussen je raam en je dachbord van dat mooie zwarte foam ???? en als je airco je dachbord laat rammelen of kraken dan zou ik maar weer terug gaan naar de dealer dan is er iets niet helemaal goed maar zo als de dealer weet is er een modificatie voor het dachbord waar bij ze het er in zijn geheel uit moeten halen en dan word er een soort isolatie tussen de bevestiging (auto) en het dachbord als het nu nog niet duidenlijk is ??? dan weet ik het ook niet meer maar je leest zo veel onzin oplosingen Quote
Urbanfoto Geplaatst 2 December, 2012 Geplaatst 2 December, 2012 Dat zal ik maar eens doorsturen naar mijn dealer. Dat hij er iets me zal doen is wat anders Quote
Gast Jesse Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Ik heb sinds een aantal maanden ook last van een krakend dashboard. Mijn Rio moet binnekort naar de dealer voor z'n eerste beurt (15.000 KM), zal het dan ook wel even aankaarten. Quote
xtra40 Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 desnoods pint je hem even uit en neem je het buletin even mee kunne ze ook niet zegen dat je de eerste bent en dat ze het niet wisten voor de lief hebbers heb ik het buletin ook in pdf formaat Quote
gjckorevaar Geplaatst 4 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 4 December, 2012 Vanmorgen met het geprinte stuk langs de dealer gereden, ze zeiden dat ik de enige was met een dergelijke klacht. Ze hebben het stuk gekopieerd en donderdag komt er een man van kia Nederland en zullen ze het bespreken. Toen ik wegging zeiden ze: We gaan het oplossen meneer. Dat hoop ik dan. Wordt vervolgd Quote
Urbanfoto Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Vanmorgen met het geprinte stuk langs de dealer gereden, ze zeiden dat ik de enige was met een dergelijke klacht. Ze hebben het stuk gekopieerd en donderdag komt er een man van kia Nederland en zullen ze het bespreken. Toen ik wegging zeiden ze: We gaan het oplossen meneer. Dat hoop ik dan. Wordt vervolgd Das hun antwoord altijd bij de dealers als je met een probleem komt. Dan is het antwoord altijd : Gij zijt nu de eerste se. Quote
gjckorevaar Geplaatst 5 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 5 December, 2012 Ik heb gemerktndat je het gedeelte voorop het dashboard, dus waar het balletje zit, zo kunt indrukken en dan het geluid ontstaat. Het zit niet aan het dashboard gehecht en je kunt het zo indrukken. We wachten even de reactie van de dealer af. Ik ga niet praten over coulance ofzoiets, het is garantie en daarmee uit. De dealer zei me dat ze, zoals uitmeet document te lezen is, maar 2,9 uur krijgen om dit te verhelpen. En dan kan niet in die tijd werd me gezegd. Quote
xtra40 Geplaatst 5 December, 2012 Geplaatst 5 December, 2012 Dat is niet jou probleem dat zij dat niet redden in die tijd dus laat je niet in de maling nemen De dealer krijgt altijd te kort tijd dat is ook bij de dealer waar ik voor werk maar dat is niet het probleem van de klant Quote
Presiozo Geplaatst 6 December, 2012 Geplaatst 6 December, 2012 Dat zou wel lekker makkelijk zijn zeg... ja 2,9 uur dat gaan we niet redden...blijf maar met een krakend dashboard rijden. Dan zorgen ze maar dat ze het in 2,9 uur doen met 2 man. is inderdaad absoluut niet jouw probleem Quote
Nimo Geplaatst 6 December, 2012 Geplaatst 6 December, 2012 Dat zou wel lekker makkelijk zijn zeg... ja 2,9 uur dat gaan we niet redden...blijf maar met een krakend dashboard rijden. Dan zorgen ze maar dat ze het in 2,9 uur doen met 2 man. is inderdaad absoluut niet jouw probleem Haha dan is dat 2.9uur x2 = 5.8 uur Quote
Presiozo Geplaatst 6 December, 2012 Geplaatst 6 December, 2012 ja haha eigenlijk wel dat was het eerste wat in me op kwam...je zorgt maar gewoon dat je het maakt en hoe lang je erover moet, mag of gaat doen dat zoek je zelf maar uit. Quote
gjckorevaar Geplaatst 19 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 19 December, 2012 Even tijd voor een update: vanmorgen m'n auto weer opgehaald bij de dealer. Het hele dashbord is eruit geweest. Het dashboard rust voor, ter hoogte van het raam, op een aantal punten. Die moeten bekleed zijn met isolatiemateriaal. Dat was blijkbaar niet het geval en is alsnog gebeurd. Net een stuk gereden, ook op klinkerwegen. Wat blijkt: rust in de auto, het dashboard vertoonde geen krimp. Nu pas merk ik dat het vanaf de levering al herrie gaf in de auto. Ik ben er in ieder geval heel blij mee. Ik had altijd het gevoel een rammelbak gekocht te hebben maar gelukkig is het verholpen en heb ik nu het idee een goede keuze te hebben gemaakt. Quote
Manuel_S Geplaatst 27 November, 2013 Geplaatst 27 November, 2013 Beste Kia Rio Rijders, Via deze weg wil ik mijn probleem met jullie delen en om tips of verhalen van jullie kant te horen. Afgelopen januari 2013 heb ik mijn Kia Rio Superpack 1.2 gekocht. Inmiddels al +- 17.000 kom op de teller, al heel wat km mee gereden dus. Tot mijn grote verbazing begon het dashboard een aantal maanden geleden opeens te kraken, vooral bij warm weer en nu ook bij een koude temperatuur. Voor dit probleem ben ik al 3 keer bij de garage geweest en zijn er ook al 3 keer reparaties verricht. Het dashboard van de Rio bestaat uit Plastic delen die in elkaar geklikt worden d.m.v. een kliksysteem. Door het koude of warme temperatuursverschillen of ruw wegdek komt er speling tussen deze klemmen waardoor het dashboard begint te kraken. Bij alle 3 de keren hebben ze de klemmen opgerekt d.m.v. een stukje stof tussen de klemmen te monteren zodat het plastic niet over elkaar schuurt, maar het stukje stof dit tegenhoud. Helaas kraakt mijn dashboard nog steeds en begint nu ook mijn deur te trillen bij ruw wegdek of plotselingen stuurbewegingen. Ik zit eraan te denken om een klacht in te dienen bij mijn dealer. Als ik namelijk een krakende auto wil dan rijd ik wel naar een sloopbedrijf of koop ik voor €500 een auto op marktplaats, maar geen splinternieuwe Kia Rio van +- € 18.000,-. Graag hoor ik van jullie of het probleem bekend is en of er vanuit jullie kant ook klachten over zijn. Alvast bedankt. Groetjes Manuel Quote
Max V Geplaatst 27 November, 2013 Geplaatst 27 November, 2013 Ik heb pas last gekregen van een krakend dashboard na het vervangen van de defecte klep van de voetverwarming. Ben hier al 4 keer voor teruggeweest, maar probleem is tot nu toe nog niet opgelost.. Mijn dealer heeft al verschillende dingen gedaan, waaronder schuim op de bevestigingspunten net onder de voorruit. Bleef wel eens (min of meer) weg, maar kwam na een paar dagen gewoon weer terug. Heb al weer een nieuwe afspraak staan waarbij er een dikkere laag wordt aangebracht. Heb er zo langzamerhand niet veel vertouwen meer in, maar gelukkig heeft de dealer 7 jaar de tijd om het op te lossen. Quote
Remko .me Geplaatst 27 November, 2013 Geplaatst 27 November, 2013 Hier blijft het ook soms kraken maar vooral bij drempels niet gewoon rijden.. ik vrees dat iedere auto dit heeft..... Xtra is master kraakjes en piepjes wegwerken, misschien een keer met een fles wijn bij deze meneer op bezoek gaan Quote
Max V Geplaatst 27 November, 2013 Geplaatst 27 November, 2013 Niet alleen pimp- maar ook kraakmaster.... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.