Nicky34 Posted November 7, 2012 Posted November 7, 2012 Help!!! Heb net een Kia Sportage bj 2000 aangeschaft. Bij aanschaf deed alles het mooi. Na een dag wilde hij haast niet meer starten. Geen garantie natuurlijk. Bijgebouwde alarm verwijderd starre beter na een dag kwam het probleem toch terug. Bougies vervangen dat was hem!! Onee dag later toch weer slecht starten. Mijn startmotor draait wel maar hij slaat niet aan. Wie kent dit probleem en kan mij hiermee helpen!!! Mvg, Nicky Quote
Nicky34 Posted November 8, 2012 Author Posted November 8, 2012 Ook kan ik mijn obd2 aansluiting niet vinden? Vreemd. Zit deze er niet op heb wel een aansluiting onder de motorkap deze aansluiting ken ik echter niet Quote
xtra40 Posted November 8, 2012 Posted November 8, 2012 Bij kia gebruiken ze een andere formaat stekker voor de obd altans vroeger wel Dus waarschijnlijk moet je een verloop kabeltje hebben 1 Quote
Nicky34 Posted November 8, 2012 Author Posted November 8, 2012 Bedankt zal kijken of ik iets kan vinden Quote
Nicky34 Posted November 10, 2012 Author Posted November 10, 2012 We lijken weer iets verder. Heeft er wat van weg dat hij bij het starten tekort brandstof krijgt. Tijdens het starten je gaspedaal indrukken niet daarvóór al helpt met starten. Toch als hij weer uitvalt gaat hij moeilijk aan. Quote
Leo 442 Posted November 10, 2012 Posted November 10, 2012 Koelwater temperatuur sensor?? Even lifedata uitlezen of laten uitlezen. Sensor geeft dikwijls problemen, waar niet meteen iedereen aan denkt! De eobd stekker moet ong.rechts boven het gaspedaal zitten aan de rand van het daschboard. Als hij van 2000 is , is het de normale stekker die nog steeds gebruikt word. Controleer ook de krukas en nokkenas positie sensor! Het is toch wel een benzine uitvoering? Accu goed? dus ook starttoerental hoog genoeg? Gr. Leo Quote
Nicky34 Posted November 11, 2012 Author Posted November 11, 2012 Koelwater temperatuur sensor?? Even lifedata uitlezen of laten uitlezen. Sensor geeft dikwijls problemen, waar niet meteen iedereen aan denkt! De eobd stekker moet ong.rechts boven het gaspedaal zitten aan de rand van het daschboard. Als hij van 2000 is , is het de normale stekker die nog steeds gebruikt word. Controleer ook de krukas en nokkenas positie sensor! Het is toch wel een benzine uitvoering? Accu goed? dus ook starttoerental hoog genoeg? Gr. Leo Quote
Nicky34 Posted November 11, 2012 Author Posted November 11, 2012 Bedankt voor de tip, zal de sensoren checken. De ecu geeft geen foutmeldingen. Dat is het vreemde. Accu is goed en moet sterk genoeg zijn voor de auto. Hebben er een zwaardere geplaatste als in de boeken stond aangegeven. Het is een benzine model klopt. Ga van het weekend weer even sleutelen. Bevindingen zal ik noteren. Alvast bedankt iig. Gr. Nick Quote
Nicky34 Posted February 6, 2013 Author Posted February 6, 2013 Eventjes geleden,máár nu eindelijk opgelost. Eigenlijk was het niet veel. Verstopte injectoren. Cleaner in de tank (2x volle tank) tikkie lopen. Helemaal top. Quote
Recommended Posts