Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
aj9700

Koppakking vervangen info gevraagd

Recommended Posts

Had deze vraag al gesteld in het welkom bericht en ook antwoord gekregen dat het repareren meer kost als de waarde van de auto.

Maar heb deze kia pride nieuw gekocht in negentien tweeduizend en met een kleine investering nog een jaartje verder rijden

zou mij wel goed uitkomen

Kan iemand mij naar een online sleutel boek wijzen om de koppakking te vervangen zonder dat alles van tijd gaat enzo ?

of iemand die dit al eens meer gedaan heeft ?

Of die mij van mijn voornemen af kan praten met een goed argument :-)

alvast bedankt

aj

ik ben bang dat het niet bij een kleine investering blijft want als je de boel uit elkaar haalt moet je ook je distributiesnaar (als je die hebt) en je waterpomp en misschien nog wel meer dingen vervangen

en als dat meer kost dan dat de auto waard is zou ik het niet doen en zeker niet voor een jaar dat is zonde van je geld

succes met je beslissing

gr patrick

ik ben bang dat het niet bij een kleine investering blijft want als je de boel uit elkaar haalt moet je ook je distributiesnaar (als je die hebt) en je waterpomp en misschien nog wel meer dingen vervangen

en als dat meer kost dan dat de auto waard is zou ik het niet doen en zeker niet voor een jaar dat is zonde van je geld

succes met je beslissing

gr patrick

Bedankt voor je advies en ik ga eerts eens zoeen radiateur pil proberen hoorde dat het in sommige gevallen kan helpen .

Niet geschoten altijd mis

Heb vandaag eens de wolken witte rook uit de uitlaat nader bekeken en dacht heel erg benzine te ruiken .

En met een brandende lucifer werd mijn vermoeden bevestigd ik had een vlammenwerper uitlaat

maar hoe komt dat ?

Teveel benzine in de motor zou verbranden toch ?

Er zit ook een vacuum bediende benzine terug stroom klep in het benzine systeem op de injector galerij .

iemand enig idee of dat er wat mee te maken kan hebben ?

Heb de klep zelf onder vacuum geprobeerd te bedienen {openen } maar dat lukte niet .

Da's ook een manier om te proberen van je auto af te komen....

Lijkt alsof je motor flink verzuipt... check eens je bougies...

Heb vandaag eens de wolken witte rook uit de uitlaat nader bekeken en dacht heel erg benzine te ruiken .

En met een brandende lucifer werd mijn vermoeden bevestigd ik had een vlammenwerper uitlaat

maar hoe komt dat ?

Teveel benzine in de motor zou verbranden toch ?

Er zit ook een vacuum bediende benzine terug stroom klep in het benzine systeem op de injector galerij .

iemand enig idee of dat er wat mee te maken kan hebben ?

Heb de klep zelf onder vacuum geprobeerd te bedienen {openen } maar dat lukte niet .

De benzine terugstroomklep is waar schijnlijk de benzinedruk regelaar. Membraampje wil wel eens stuk zijn waardoor de benzine via het vacuumslangetje het inlaatspruitstuk in gezogen word.

Eenvoudig te controleren door vacuumslangetje eraf te trekken tijdens het lopen van de motor, er mag dan geen benzine uit de drukregelaar komen.

Gr. Leo.