Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

We rijden nu een weekje in de All Stars Rio 1,4, en niet ontevreden inmiddels zijn we al over de duizend kilometer en is het benzine gebruik redelijk 1: 15, voor het begin niet slecht denk ik. Foto's heb ik nog niet maar zullen zeker komen is een hobby van mij.

grotje ton :D

Posted

Ton,

Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe Rio. Veel plezier en veilige kilometers ermee.

1:15 Is geen verkeerde score hoor!

Groeten,

Barry

Posted

Robin, mijn vorige auto was een sorento diesel 2,5, ik trok een caravan van 1600 kilo en het gemiddelde verbruik was 1 : 10 ? 1 : 10,5.

Dit was zelfs voor de dealer al een verassing maar het was echt zo.

Voor de Rio All Star geven ze op 1:16 dus moet meer worden. Zelf houd ik niet van scheuren ben een rustig rijder, maar waar het moet en nodig is weet ik het gaspedaal ook te vinden. Dit is eigenlijk een beetje sport maar dan anders.

Tip, probeer eens "Het nieuwe rijden" help ook echt!!

succes ton :D

• 1 month later...
Posted

1 op 16 is de fabrieksopgave, dus 1 op 15 is zeer redelijk te noemen. Je moet bedenken dat 1 op 16 gemeten is op een rollerbank he, zonder al te veel weerstand en zonder wind etcetera.

• 2 weeks later...
Posted (edited)

Eindelijk na lang wachten even de tijd gehad voor een fotootje.

DSC_4091-borderKia.jpg

DSC_4087-borderKia.jpg

ton :D:D

Edited by El-Rio-Grande
Zo zien we de foto's zonder aanklikken...
  • 7 months later...
Posted

Hallo Ton,

Toevallig heb ik recent ook de overstap van Sorento 2.5 diesel naar Rio 1.4 gedaan. Mijn grijskenteken Sorento vond ik toch wel erg duur worden (123 euries wegenbelasting per maand) en met een flinke korting en leuke prijs voor de Sorento was de keus snel gemaakt. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik super tevreden ben over de Rio vergeleken bij de Sorento een veel beter wegligging en het motortje reageert met net 1000 km op de teller ook niet verkeerd. Ik kom momenteel op een verbruik van 1/12.5 maar dat zal beslist wel beter worden in de toekomst.

mvgr Jaap

• 1 month later...