oldtimerton Posted April 28, 2008 Posted April 28, 2008 Hallo, We rijden nu een weekje in de All Stars Rio 1,4, en niet ontevreden inmiddels zijn we al over de duizend kilometer en is het benzine gebruik redelijk 1: 15, voor het begin niet slecht denk ik. Foto's heb ik nog niet maar zullen zeker komen is een hobby van mij. grotje ton Quote
Tazteam Posted April 28, 2008 Posted April 28, 2008 Hallo Ton, veel rijplezier en vooral heel veel veilige km's met je nieuwe Rio. We wachten de foto's wel af. Philip Quote
BaBaCC Posted April 29, 2008 Posted April 29, 2008 Ton, Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe Rio. Veel plezier en veilige kilometers ermee. 1:15 Is geen verkeerde score hoor! Groeten, Barry Quote
oldtimerton Posted May 1, 2008 Author Posted May 1, 2008 Philip en Barry, bedankt gaat zeker lukken en mijn idee...moet nog zuiniger!! ton Quote
robin Posted May 1, 2008 Posted May 1, 2008 Heb je nog tips? ik haal 1 op 7 uit mijn sorento.1 op 15 is super toch? Quote
oldtimerton Posted May 1, 2008 Author Posted May 1, 2008 Robin, mijn vorige auto was een sorento diesel 2,5, ik trok een caravan van 1600 kilo en het gemiddelde verbruik was 1 : 10 ? 1 : 10,5. Dit was zelfs voor de dealer al een verassing maar het was echt zo. Voor de Rio All Star geven ze op 1:16 dus moet meer worden. Zelf houd ik niet van scheuren ben een rustig rijder, maar waar het moet en nodig is weet ik het gaspedaal ook te vinden. Dit is eigenlijk een beetje sport maar dan anders. Tip, probeer eens "Het nieuwe rijden" help ook echt!! succes ton Quote
Rio-man Posted June 2, 2008 Posted June 2, 2008 1 op 16 is de fabrieksopgave, dus 1 op 15 is zeer redelijk te noemen. Je moet bedenken dat 1 op 16 gemeten is op een rollerbank he, zonder al te veel weerstand en zonder wind etcetera. Quote
oldtimerton Posted June 11, 2008 Author Posted June 11, 2008 (edited) Eindelijk na lang wachten even de tijd gehad voor een fotootje. ton Edited January 19, 2009 by El-Rio-Grande Zo zien we de foto's zonder aanklikken... Quote
Jaap Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 Hallo Ton, Toevallig heb ik recent ook de overstap van Sorento 2.5 diesel naar Rio 1.4 gedaan. Mijn grijskenteken Sorento vond ik toch wel erg duur worden (123 euries wegenbelasting per maand) en met een flinke korting en leuke prijs voor de Sorento was de keus snel gemaakt. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik super tevreden ben over de Rio vergeleken bij de Sorento een veel beter wegligging en het motortje reageert met net 1000 km op de teller ook niet verkeerd. Ik kom momenteel op een verbruik van 1/12.5 maar dat zal beslist wel beter worden in de toekomst. mvgr Jaap Quote
El-Rio-Grande Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 Hoi Ton, Ik moet zeggen: Mooie auto en mooie kleur... Groeten, Peter Quote
allstars Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 Hoi Jaap, ik zit met een soortgelijk verbruik en ben er niet blij mee... is na 6000 km nog steeds hetzelfde bij mij.. Lees soortgelijke forums. Gr Huig Quote
Recommended Posts