HendrikAnton Geplaatst 19 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 19 November, 2012 Misschien een stomme vraag , maar ik stel hem toch, Het raam wordt bediend dmv een motortje die het raam open of dicht doet. Volgens mij nog steeds begrijpbaar, als ik nu de twee draadjes van het motortje omdraai werkt het systeem dan niet precies andersom, twee standen om het raam omhoog te zetten en een klik (vasthouden) om het te laten zakken. De schakelaar werkt wel iets anders dan nl naar beneden drukken van de schakelaar gaat het raam dicht (met twee klikken) omhoog klikken van de schakelaar raam gaat open. Is dit mogelijk/kan dit of moet ik hans klok gaan bellen. Quote
MGA1600 Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 hou me op de hoogte ik wil ook dit onderdeel. Is en wel 'een onderdeel'? Zou het niet een software instelling zijn? Ik weet dat dat bij Volvo het geval is. Daarvoor kun je een Canbus Extender kopen waarmee heel veel functies aan oudere modellen kunt toevoegen waaronder deze. Je koopt dat kastje "leeg" en met behulp van een configuratieprogramma op je PC (met USB verbinding) zet je de functies naar je hand. Dat gaat over de auto functie van de ramen en het schuifdak, de knipperlichten, de ruitenwissers, de verlichting en nog veel meer. Ook kun je wat functies van je boordcomputer activeren en zelfs persoonlijke boodschappen toevoegen als je dat leuk vindt. Als het kastje gecomfigureerd is koppel je het in de auto aan een bestaande kabel die in het canbus netwerk zit. Het kastje onderschept canbussignalen en wijzigt die. Dit kastje is door een forum lid ontwikkeld en de mogelijkheden breiden zich in een hoog tempo uit. Voor geïnteresseerden een linkje http://www.volvotech.eu/product_info.php/products_id/354 Quote
handyman Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 dat zou super zijn, helaas gaat dat niet in onze Kia's werken, aangezien ze niet (volledig) canbus zijn Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.