Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste mensen,

Ik ben sinds vandaag trotse bezitter van een Kia Venga Deze auto heb ik ingevoerd vanuit Belgie met alle optie's

Er is een probleemtje n.l. het taalpakket in niet voorzien van nederlands en volgens een belgische kia dealer ook niet te veranderen. Dit vind ik erg vreemd weet iemand of dit te veranderen is Het taalpakket is nu Engels, Duits, Frans en Spaans

Weet iemand een oplossong

Groeten Bebbelino

Geplaatst

Ik vind eerlijk gezegd dat die Belgische dealer iets meer moeite moet doen om zijn klant tevreden te stellen.

Een dooddoener door te roepen dat dit niet te veranderen is. Hij heeft toegang tot heel veel systemen,

gekoppeld aan de databank van Kia Motors Europe. Laat hem eens een stapje meer zetten!

Daarnaast, hij verkoopt een auto aan een Nederlandse klant, dan heeft hij ook de verplichting om de

(Nederlandse)klant juist te informeren. Ook in België is de garantie overigens 7 jaar.....! Het is ook zo

gemakkelijk om je als dealer te verschuilen. Tandje erbij zou ik zeggen.

Kia, The power to surprise!

Geplaatst

Bedankt voor deze tip

Het tandje gaat erbij gezet worden. Overigens die 7 jaar garantie moeten alle kia dealers in europa deze geven

Als dat zo is kan ik dan met dit probleem naar een nederlandse dealer om het taalpakket te laten veranderen

Groeten Bebbelino

Geplaatst

Welkom hier !

Zoals Smart al aan gaf mag die dealer beter zijn best doen.

Ben ik even benieuwd waarom je de auto in België hebt gekocht.

Is dat met BPM/BTW gedoe zoveel de moeite ?

Laat eens weten.

Geplaatst

Overigens die 7 jaar garantie moeten alle kia dealers in europa deze geven

Als dat zo is kan ik dan met dit probleem naar een nederlandse dealer om het taalpakket te laten veranderen.

Kia geeft 7 jaar garantie en die garantieaanspraak geldt inderdaad in geheel Europa.

Geplaatst

Vraag bij je, of een kia dealer naar een update voor het navigatie systeem, de eerste versies op venga en ceed hadden nog geen nederlands. Vanaf versie 5.1.3 is het nederlandse taalpakket beschikbaar. (te controleren door 2 a 3 seconden het knopje met het tandwieltje ingedrukt te houden)

succes!

Geplaatst

@Kluif heeft helemaal gelijk. Medio 2010 kwam pas een upgrade waarmee de NL-taal geïnstalleerd kon worden.

Deze heb ik er zelf nog op gezet. Net zoals Remko .me en anderen op het forum. Ik heb een paar bestandjes en

handleiding hoe te upgraden naar 5.1.3 mét Nederlandse taal. De systeemupdates daarna heb ik volgens mij ook

nog allemaal.

@bebbelino: de bestanden zijn te groot om hier te plaatsen. Stuur mij anders via PB even een mailadres en ik

zend jou de bestanden toe.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik zal binnenkort eens naar de KIA dealer rijden om het een en ander helder te krijgen

in ieder geval bedank ik jullie voor de feedback

met vriendelijke groeten

Bebbelino

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...