nielsboe Posted May 24, 2008 Posted May 24, 2008 Hallo, Ik ben sinds een paar weken het trotse eigenaar van een Kia Sorento EX 2.5 CRDI uit 2004. Nou is mij ondertussen het volgende opgevallen, waar ik zo m'n vraagtekens bij heb: - Bij snelheden boven de 110 km/u, hoor ik bij het loslaten van het gaspedaal een brom. Todat ik weer op de 110 km/u zit. - ik weet niet of m'n brandstofmeter het doet. Bij het omdraaien van het contact doet deze het niet en ook niet als ik bijna moet tanken (Heb er laatst 70 liter ingegooid, dus zal wel tijd worden denk ik zo). Volgens de handleiding moet deze ook aan gaan bij het het omdraaien van het contact. Ik richt mij eerst even op het forum, voordat ik bij de dealer vragen ga stellen en vervolgens "uitgelachen" wordt. MVG Quote
nonkel_b Posted May 24, 2008 Posted May 24, 2008 Bij mij nog geen brom gehoord bij 110 km/u. De brandstofmeter moet aanduiden als je de contact maakt. Groeten Quote
oldtimerton Posted May 27, 2008 Posted May 27, 2008 De brandstofmeter van mijn sorento (heb hem niet meer) gaf altijd de hoeveelheid brandstof aan, zowel met als zonder contact aan of uit. ton Quote
nielsboe Posted May 27, 2008 Author Posted May 27, 2008 foutje met "brandstofmeter" bedoelde ik eigenlijk het lampje dat aangeeft dat je moet (bijna) moet tanken. Deze heb ik nog niet branden gezien. De meter doet het wel. En ook idd als het contact niet aan staat. In ieder geval bedankt voor jullie reactie Quote
oldtimerton Posted May 28, 2008 Posted May 28, 2008 Volgens mij en dat heb ik nm al eens geprobeerd gaat het lampje branden als er ongeveer nog 5 ltr in zit, op een tankinhoud van 80 ltr, moet je lang wachten voor het zover is. (is toch een gokje met diesel ...ontluchten als je het niet gaat redden) ton Quote
Recommended Posts