Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Superpack rijd 60 km zonder sleutels!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag ben ik naar mijn werk gebracht door mijn vrouw, daar uit gestapt met de sleutel nog in mij zak.

De auto zou voor winterbanden naar de garage gaan echter is dit een eindje rijden.

Op dit ogenblik staat ze in Egmond a/d Hoef bij de garage zonder sleutels en de auto is uit en gaat

ook niet meer aan natuurlijk.

Wat nu? Natuurlijk Kia assistance bellen....

Ik kon hoog en laag springen maar kosteloos helpen wilde ze mij niet.

Ze konden de auto ophalen maar de kosten werden dan wel doorbelast omdat

dit probleem mijn eigen schuld zou zijn.

Ik vertelde de beste dame aan de telefoon dat het i.d.d. mijn fout is als ik de sleutel in mijn

zak laat zitten maar het is wel degelijk een gebrek van de Kia Rio dat de auto gewoon 60 km ver kan

komen zonder sleutel. Ik wil het risico niet lopen op een hoge rekening en laat dus

mijn vrouw heen en weer rijden met een huurauto van de desbetreffende garage.

Hoe zit het eigelijk met de Rio, ik dacht dat de auto zou stoppen na een aantal km (2)?

Ik weet wel dat ik noot meer de motor zal laten draaien als ik de poort weer dicht doe

nadat ik de auto naar buiten heb gereden. Niet veilig.

Geplaatst

Bij mij ook echter is het volgens mij zo geprogrammeerd dat de auto zou moeten stoppen na een aantal meter eerst minder hard zou moet gaan rijden en dan uiteindelijk zo zacht dat je

deze wel aan de kant moet zetten. Wie o wie weet het?

Geplaatst

Is het nou 45 KM of 60 KM :online2long: ?

haha maar thnx for the tip.

60 alleen kon de titel niet meer wijzigen.

Geplaatst

Nee hoor, je ken gewoon de wereld rond zolang je hem maar niet af zet,

Was bij me swift percies het zelfde

Bij de senic zelfde van me pa en bij de audi van me baas ook

Geplaatst

Als ze dit zouden veranderen zodn ze naare claims aan der broek krijgen. Denk bijvoorbeeld in de vorm van een ongeval, in een lange doordraai bocht en je motor gaan uit/stuurbekrachtiging/rembekrachtiging.

Zo kun je er nog wel een paar verzinnn waarvoor je ze aan de paal ken nagelen

Geplaatst

Ik was echt in de veronderstelling dat dit zo zou zijn, ik dacht dat ik dit ergens op het forum gelezen had dat iemand dit had uitgetest. De uitslag was dat e auto er na 2 km mee stopte.

Geplaatst

Een ouderwets contactslot heeft ook zo z'n voordelen.

Hoewel ik mijn auto wel eens in het slot heb gegooid met draaiende motor.

Vergeet niet uit te checken bij het verlaten van het voertuig.

Geplaatst

De auto zou toch ook kunnen gaan piepen en een melding in het display geven dat de sleutel niet in de auto aanwezig is? Overigens moet hij deze piep wel gegeven hebben, in het begin dan. Als je uitstapt met draaiende motor en je gooit de deur dicht, dan gaat hij piepen. Mijn buren zijn hier altijd erg blij mee als ik 's ochtends vroeg mijn autoruiten sta te krabben.

Geplaatst

klopt hij piept en bij de superpacks moet je ook een melding op je display krijgen dat de sleutel niet in het voertuig is

Geplaatst

Bij de Cee'd krijg je een melding in het scherm en gaat piepen, dat zal bij de Rio niks anders zijn neem ik aan. Maar met mijn vrouw is het niks anders, die rijd ook zo weg met al die meldingen... :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...