Ga naar inhoud

Raar geluid.


bruintjebeer1111

Aanbevolen Berichten

  • 2 weken later...

Ik ben er bij mezelf nu voor 95% zeker van dat het de banden zijn die het geluid geven. Aantal keer met het raam open geluisterd en dan hoor ik het heel duidelijk vanaf de banden komen. Het is ook erger bij een nat wegdek. Eerste keer dat ik zelf met winterbanden rijd en ik had niet verwacht dat Vredestein banden zoveel geluid konden genereren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


ratelend geluid kan ook van de aircopomp komen deze blijft vaak draaien. Had ook het ratelende geluid aircopomp vervangen en is er nog af toe.

Schijnt dat je nieuwe aircopompen ook niet helemaal 100 procent zijn.

Het zuigende geluid heb ik ook tijdens harder rijden goed hoorbaar koppeling ingedrukt en het was weg, dus het ligt niet aan de banden.

De auto heeft binnenkort een servicebeurt nodig dan zal ik het aanhalen.

Het is toch een auto met problemen de mijne superpakker 2011.

En de reacties van Kia Nederland zijn zwaar onzin en nooit op tijd. Slechte zaak Nooit meer een KIA.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat je het geluid niet hoord als je de kopeling intrapt dat kan wel kloppen

dan zet je geen kracht meer op je banden en zal het geluid verdwijnen lijkt mij normaal

maar heeft iemand al geprobeerd om de zomer bandjes terug te plaatsen en dan te luisteren of het weg is het geluid ????????????

en de ratelende airco pomp tja ik werk bij een merk die ietsjes meer kost dan een paar kia's en die hebben hier ook last van

zouden die mensen ook zo slecht over hun auto denken ???

ik ben zeer tevreden en de dingen die mij iriteerde kwa kraakjes die heb ik gewoon zelf onderzocht en verholpen mischien niet de manier maar het is wel verholpen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had gisteren mijn tank tot de nok toe vol gegooid en het viel me op dat het geluid weg was. Beetje apart verhaal wordt het natuurlijk nu maar het viel me echt op. Kan iemand anders dit bevestigen? Zou dan gaan denken aan de benzinepomp die geluid maakt......

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Ik heb zelf een ander raar geluidje.

Als ik nog vrij laag in de toeren rijd, in de bebouwde kom ofzo, dan hoor ik nog wel eens een soort geratel.

Ik heb gehoord dat de Rio een distributie ketting heeft en dat die dat geluid kan maken.

Maar is er dan iets mis mee? zit die dan een beetje los, dat die kan gaan ratelen?

Het is ook alleen maar laag in de toeren, boven de 2000 hoor je er niks meer van

Hebben andere mensen hier ook last van?

hoi, Dit is de aircopomp. Dat geratel komt spontaan terug. Schijnt dat dat de aircopomp constant meedraait
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 9 maanden later...

Hallo allemaal,

 

2 weken geleden had ik voor het eerst mijn zomerbanden onder de Rio overgezet naar winterbanden.(continental TS850)

Ik hoor sindsdien bij nat weer ook een raar geluid zoals jullie dit een jaar geleden hebben laten weten.

Het geluid is er alleen als ik gas geef en maakt een snerpend/slijp geluid.

Ik heb dit bij mijn vorige auto nooit meegemaakt met winterbanden en vind het dus heeeel vreemd.

Vandaag met droog weer nog eens een ritje gemaakt en geluid was achterwegen gebleven.

Heeft ondertussen iemand hier ook last van die nog niet eerder gereageerd heeft?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo allemaal,

 

2 weken geleden had ik voor het eerst mijn zomerbanden onder de Rio overgezet naar winterbanden.(continental TS850)

Ik hoor sindsdien bij nat weer ook een raar geluid zoals jullie dit een jaar geleden hebben laten weten.

Het geluid is er alleen als ik gas geef en maakt een snerpend/slijp geluid.

Ik heb dit bij mijn vorige auto nooit meegemaakt met winterbanden en vind het dus heeeel vreemd.

Vandaag met droog weer nog eens een ritje gemaakt en geluid was achterwegen gebleven.

Heeft ondertussen iemand hier ook last van die nog niet eerder gereageerd heeft?

 

Precies dezelfde banden en heb precies hetzelfde geluid, ik vermoed gewoon de banden. Volgens mij net wat handyman zegt, de acoestiek van de kast versterkt het geluid 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Rio_Brazil

Voor het 2e jaar (winter) exact hetzelfde, het zijn de winterbanden. Ik rij in de winter op Michelin A4's.

Op nat wegdek is het geluid nog luider. Volgens mij zijn het de lamellen in de band die open gaan zodra er enig koppel op de wielen (lees; gas geven) wordt gezet.

De eerste keer dacht ik dat de banden-firma de uitlaat lek had gestoten....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...