Peer Posted August 4, 2008 Share Posted August 4, 2008 Hallo, ik heb me zojuist aangemeld bij deze forum club. Ik rijdt al enkele jaren een Sportage 2.0 met G3 systeem. In het begin had ik veel last van 'back-fire', ik dacht eerst dat het aan mij lag omdat ik gewend was diesels te rijden en dus waarschijnlijk te laag in het toerental optrok. Dat bleek echter niet het geval. De bobines waren ingescheurd (vergaan) en 'lekte'daar stroom, waardoor de ontbranding niet goed getimed kon worden. Later liep de moter wisseldend slecht op gas. Het leek alsof er geen gas in de motor kwam. Als ik 80 reed en nam de voet van de gaspedaal dan remde de wagen sterk af op de motor. Voor mij een teken dat hij niet op alle cilinders liep. Ook ruikte ik tijdens dit gebeuren een sterke uitlaatgaslucht in de cabine. Het rare is dat dit niet continu gebeurd. schakel ik over op benzine en na 10 minuten weer terug op gas dan is het probleem er niet meer. Ik heb zelf het vermoeden dat de pakking van het uitlaatspruitstuk lekt. Soms raakt die lekkage verstopt door roetdeeltjes en dan draait de motor weer normaal. Ik ruik dan ook geen uitlaatgassen meer. Dit verhaal wordt niet door mijn dealer en monteur gedeelt, maar ik blijf het vermoeden houden dat het blok ergens lekt. wie heeft deze ervaring ook en heeft er een oplossing voor gevonden. De wagen rijdt verder prima en zit als gegoten voor mij als bestuurder. Hij is in het terrein sterker dan je denkt ik heb alleen nog geen bumperlier kunnen vinden dus rij relatief op zeker in het veld. De groeten, Peer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts