Nibby1967 Posted December 22, 2012 Posted December 22, 2012 Na weken lang zeer goed opgelet te hebben bij het parkeren van mijn KIA Rio langs de stoeprand, heb ik het vandaag toch voor elkaar gekregen. Tijdens het parkeren kwam ik langs de stoeprand met mijn rechter band, met het gevolg dat er zeker 4cm schade is ontstaan aan de velg. Je ziet echt dat de trottoirband een gedeelte heeft geschuurd van de buitenrand. Iemand een idee om dit weer enigszins netjes te krijgen? Quote
Superio Posted December 22, 2012 Posted December 22, 2012 Je kunt je velgen laten repareren bij bijvoorbeeld de velgendokter of een velgenboer. Heb ik ook een keer gedaan, kost ongeveer 40 à 50 euro per velg. Is dan weer als nieuw. Quote
Guest Wilcovdongen Posted December 22, 2012 Posted December 22, 2012 Tenzij je toevallig ook al oxidatie schade hebt aan je velg dan kan je het gratis laten vervangen onder de nom van garantie. Quote
Nibby1967 Posted December 24, 2012 Author Posted December 24, 2012 Bedankt voor jullie antwoord. Ik ga maar eens op zoek naar een velgdokter. Misschien kan ik maar beter elk jaar een vaste afspraak maken, want deze velgen zijn wel erg gevoelig voor schade. Of ik moet mijn parkeergedrag maar eens aanpassen 1 Quote
mavi86 Posted December 25, 2012 Posted December 25, 2012 Ik heb vandaag ook een stoeprandje geraakt ik leg me er maar bij neer. Reperatie is erg prijzig Quote
Nibby1967 Posted December 25, 2012 Author Posted December 25, 2012 Tja, je kan echt honderd keer erg goed opletten, maar ineens even een momentje van niet goed opletten en het is zover. Ach ja, had ik maar wieldoppen moeten nemen en dat vind ik dan echt niet mooi staan op deze prachtige auto. Quote
Guest Wilcovdongen Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Ik heb op een of andere manier weer is schade gekregen op me velg, maar dit ziet er niet uit als stoeprand schade. Iemand een idee hoe dit komt zodat ik het kan voorkomen voor de volgende keer? Quote
Urbanfoto Posted March 19, 2013 Posted March 19, 2013 Zulke schade ( zie vorige poster zijn foto) heb ik ook aan mijn butsan velg. Weet begot ook niet hoe het komt. Quote
Guest Wilcovdongen Posted March 20, 2013 Posted March 20, 2013 Ik denk dat ik erachter ben gekomen waardoor het komt. Toen ik voordat ik de wasstraat in ging had ik me velgen afgespoten en er was geen schade. Maar eenmaal uit de wasstraat opeens wel. Quote
RB- Posted March 20, 2013 Posted March 20, 2013 Ik wou het met posten, zijn idd vaak schades die komen door een wasstraat Quote
Guest Wilcovdongen Posted March 20, 2013 Posted March 20, 2013 Dit is gelijk de laaste keer dat ik door een wasstraat ga. Voortaan zelf met de spuit erop en af en toe professioneel laten schoonmaken. Quote
Urbanfoto Posted March 22, 2013 Posted March 22, 2013 Das mijn vermoeden dus ook. Ben 1x met de auto in de wasstraat gegaan en ik vermoed dus ook dat de schade daar is opgelopen :'(. Quote
Recommended Posts