Ludwig Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 Ik heb sinds kort een tikkend krakend geluid rechtvoor wanneer ik rem en heel soms als ik optrek. Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn. Ik heb het idee dat dit bij remmen vandaan komt. Ik heb een Rio LS uit 2003. Quote
El-Rio-Grande Posted August 17, 2008 Posted August 17, 2008 Zou het misschien kunnen zijn dat een remblok aan de schijf blijft plakken?? Of misschien is het remsysteem z? vervuild dat het heen en weer bewegen van de blokken dit getik veroorzaakt? Ik zelf heb (toen ik de auto net had) piepende remblokken gehad. H??l verhaal gehad bij de dealer dat dit zou komen doordat remblokken vroeger waren samengesteld uit rubber en astbest en nu dus alleen nog uit rubber en dat dit rubber verstijft als je continue de rem erop houd bij stilstand.. Leuk verhaal.. maar het was pas opgelost nadat ze de remblokken hadden vervangen... Ik zou het zeker eens na laten kijken. Je bent immers nooit gebaat bij weigerende remmen of iets dergelijks. Groeten, Peter Quote
Recommended Posts