Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Vorig jaar hebben wij een basiscursus terreinrijden georganiseerd in samenwerking met 4WD Travel (4WD & SUV Automagazine).

Er hebben toen 10 auto's aan mee gedaan.

Dit jaar willen wij dit weer voor de leden organiseren. Momenteel zijn we bezig met de voorbereidingen. Mogelijk wordt de cursus half mei gegeven.

Is er hierover meer nieuws, dan zullen we jullie direct informeren.

• 1 month later...
Posted

De datum voor de basiscursus terreinrijden is zaterdag 14 mei. Mensen die zich voor deze cursus willen opgeven kunnen dit via de website doen. Als men klikt op "Evenementen" in het linkermenu komt men op een pagina met rechts bovenin een menu met aanmelden. Klikt men hier op dan kom je bij een invulscherm. Vul alle gegevens in en vermeld dat het om de basiscursus terreinrijden gaat.

De kosten zijn:

- ? 150,- per cursist (normaal ? 176,-)

- ? 18,- per bijrijd(st)er (normaal ? 22,-)

Uiteraard zijn dit prijzen voor leden van Kia Club Nederland. Wil men toch mee als niet lid, dan even lid worden voor ? 10,- per jaar. Blijft het toch nog goedkoper.

Zijn er nog vragen of lukt het niet om digitaal op te geven, stuur dan een e-mail naar info@kiaclub.nl

Posted

Andre

Ik zou heel graag mee willen doen, maar twijfel aan het feit dat ik er side steps en een bullbar op heb zitten "niet voor het vies worden hoor"

maar voor de laagte van de auto kan je mij dit aanraden.

Ik weet natuurlijk dat het op eigen risico is en mijn bull bar is aan mijn chassis gemonteerd.

Grt

Posted

Michel,

Overal wordt rekening meegehouden. Zeker in jouw geval. Je bent niet vies van modder, daarom is het juist belangrijk wat je nog wel en niet kunt doen in het terrein. Als je dan een keer ergens staat en je wilt het terrein in of je bent op vakantie, dan weet je wat je kan en moet doen.

Het terrein in Oss bestaat in hoofdzaak uit zand. Het ie een motorcrossterrein. Uiteraard zijn er ook behoorlijk blubber stukken, maar niets is verplicht. Het terrein rijden gebeurt onder deskundige leiding. Deze mensen hebben al jaren ervaring en kennen elk type auto.

Verder doe je ook behendigheids proeven, zoals door een greppel rijden, heuvel op en af rijden of een zeer smal pad volgens tussen de bomen door. Veel van de proeven en ook het terreinrijden komt ook neer op de bijrijder. Deze mensen zijn zeer belangrijk voor het nemen van beslissingen, die jij in je auto niet kunt zien.

Al met al een nuttige en leuke ervaring, die volgens mij belangrijk is voor iedereen, die wel eens van de verharde weg af wil.

Posted

Ja, dat klopt. Je kunt er niet alleen naar toe. Er moet iemand mee.

De bijrijder moet de bestuurder aanwijzigingen geven of men zonder schade over een heuvel of door een greppel kan. Hoe men de bomen moet passeren, want de spiegels staan ingeklapt en jij kan niets zien. Eigenlijk is de bijrijder nog de belangrijkste schakel voor in het terrein. Het is behendigheid en geen snelheids sport.

Nog vragen stel ze gerust. Kijk ook eens naar een paar foto's op de website. Je krijgt dan een idee waar het om gaat. Klik op clubinformatie. In het scherm wat dan verschijnt zit bovenin een ander menu. Hier zie je fotoalbum staan. Klik hier op en zoek naar basiscursus terreinrijden. Een achtal foto's komen dan voorbij.

• 2 weeks later...
Posted

Nog even wat extra informatie m.b.t. de basiscursus terreinrijden.

4WD Travel basiscursus inhoud:

- De cursus vindt plaats in Oss, Noord Brabant.

- De dag begint rond 9.30 uur met een kop koffie, dan een uur theorie over o.a. de werking van 4WD.

- Dan gaan we het terrein in voor de eerste oefeningen.

- Rond 12.30 uur gaan we terug naar binnen voor een stevige lunch.

- Om 13.15 gaan we weer het terrein in en draaien we de moeilijkheidsgraad omhoog.

- Veel is afhankelijk van de weersomstandigheden.

- Regenkleding en goede schoenen of laarzen zijn aan te bevelen.

- Op technische mankementen na kunnen wij zeggen al 18 jaar schadevrij de cursussen te geven.

- We rijden op een ongelofelijk uitgebreid motorcrossterrein waar u bijna alle soorten van terrein tegenkomt.

- Dus ook modder, bos, trial, lange hellingen en afdalingen etc.

- De praktijk-dag loopt af zo rond 16.45 uur en dan gaan we weer naar binnen om een afscheidswoordje en borrel te genieten.

- Rond 17.45 bent u vrij om huiswaarts te keren.

Posted

Ik ben zeker van de partij, het lijkt ons heel leuk en hoop op een gezellige dag met veel deelnemers. ik ga samen met mijn vader een koppel vormen, wij wisselen elkaar af de ene keer ga ik navigeren ,de andere keer mijn vader ,en dan kan je toch ook allebei gezellig mee rijden.

Posted

Uiteraard is de basiscursus ook geschikt voor vierwiel aangedreven Sportage's. Let op alleen 4WD aandrijving.

Momenteel hebben de volgende leden zich op gegeven:

Rob Machiels met een Sorento 3.5 V6

Michel Eijndhoven met een Sorento

Albert Westers met een Sorento 2.5 CRDi

Minimaal 7 cursisten hebben we nodig om deze dag door te laten gaan. Dus mensen laat deze kans niet voorbij gaan en geef je op en kom op zaterdag 14 mei.

• 2 weeks later...
Guest Leo Stokhof
Posted

Momenteel hebben de volgende leden zich op gegeven:

Rob Machiels met een Sorento 3.5 V6

Michel Eijndhoven met een Sorento

Albert Westers met een Sorento 2.5 CRDi

Leo Stokhof met een Sorento 2.5 CRDi

Minimaal 7 cursisten hebben we nodig om deze dag door te laten gaan. Dus mensen laat deze kans niet voorbij gaan en geef je op en kom op zaterdag 14 mei.

Posted

Tot nu toe opgegeven voor de cursus:

1 Michel Eijndhoven - Kia Sorento

2 Albert Wester - Kia Sorento 2.5 CRDi

3 Hans van Son - Kia Sorento 2.4 benzine

4 Arnoud De Waal - Kia Sorento 2.5 CRDi

5 Henk Schreijer - Kia Sorento

6 Leo Stokhof - Kia Sorento 2.5 CRDi

Nog ??n cursist is nodig om het door te laten gaan. Maar dat moet toch wel lukken.

Posted

Er zijn er zeven.

Net aangepast en gelijk al weer een nieuwe aanmelding.

7 Peter Voordouw - Kia Sorento

Posted

Nou dat is leuk ,gelukkig kunnen we de cursus terreinrijden door laten gaan.

Aangezien dit maar 1 x per jaar voorkomt is het voor alle 4 wd rijders, die ook een keer in het terrein willen rijden, een goede cursus je moet niet denken dat doe ik wel even als je het nog nooit gedaan hebt, want dat is echt niet zo. DUS GEEF JE OP HOE MEER ZIELEN HOE MEER VREUGD !! :D:D:D

• 3 weeks later...
Posted

Er is nog 1 week de gelegenheid op je op te geven voor de basiscursus terreinrijden op 14 mei. De volgende keer wordt pas weer volgend jaar.

De cursus is ook voor de 4WD aangedreven Sportage.

Dus als je nog in de gelegenheid bent, geef je dan op. Het scheelt ? 26,- per cursist en voor de bijrijder ? 4,- , omdat we ons als groep aanmelden.

De volgende leden hebben zich al opgegeven:

8 Eric Prosper - Kia Sorento

Guest Leo Stokhof
Posted

Misschien mis ik wat maar is er al bekend over waar we precies moeten zijn? Betaling contant of op rekening?

Mvg Leo

Posted

Leo,

We proberen de route naar Oss op de website te zetten. Lukt het niet dan komt hij per email.

Hier vast de routebeschrijving:

* Neem op de N59/A59 (Den Bosch-Nijmegen,

of andersom) de afslag Oss-Oost.

* Kies onderaan de afrit bij de stoplichten

richting Oss.

* Voorbij het Total-tankstation de eerste links.

* Eerste links.

* Tweede links (Aengelbertlaan 60).

* Na ca. 100 m. aan uw rechterhand is

de ingang van het motorcrossterrein.

* U vindt ons daar in 'het gebouw'.

* Telefoonnummer 'het gebouw':

tel. 0412-626058.

Posted

Inmiddels is de route ook op de website te verkrijgen. Op de homepagina staat een link in de tekst: Aanstaande zaterdag is het zover...voor alle deelnemers download hier de routebeschrijving.

Veel plezier bij de cursus.

Posted

IMG_1647.jpg

De volgende leden gaan naar de cursus:

8 Eric Prosper - Kia Sorento

9 Alexander Bruijs - Kia Sorento

10 John van Delzen - Kia Sorento 2.4 EX

Veel 4x4 plezier morgen

IMG_1655.jpg

• 4 months later...
Guest Two Plugs
Posted

Strompelde 'per abuis' over deze topic... Any changes dat deze cursus ook in het voorjaar van 2006 wordt gehouden?

Groet,

Posted

Mogelijk. Als er tenminste genoeg aanmeldigen zijn. We hebben een minimum aan deelnemers nodig. We nemen hem in ieder geval weer op in de kalender 2006.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...