Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tja, dat zijn de dure ingrepen inderdaad, spruitstuk van mijn Alfa Romeo 156 kostte ook 550 Euro. En dat is bij de officiele merkdealer.

Uit ervaring weet ik inmiddels wel dat de onafhankelijke BOVAG dealer goedkoper is dan de merkdealer. En bij het vervangen van dit soort zaken vervalt er geen garantie (die zit weer aan periodiek onderhoud mbt beurten vast).

Kortom, het is een reparatie die inderdaad flink aan de kosten is. Wellicht voor een volgende keer (of een ander die dit leest) een goede tip om de volgende keer te vragen naar een flexibel spruitstuk, die scheuren wat minder snel.

• 5 months later...
Posted

Hallo,

Is het moeilijk om zelf de flexibel spruitstuk te vervangen bij een Joice.

groet,

Bruno

Posted

een flexibel deel is toch altijd zelf te vervangen? Gewoon ertussen uit lassen een ander deel halen ( iets grotere diameter ) er overheen zetten en lassen maar weer.

Heb dit zo vaak laten doen bij m'n vorige auto's. Ga geen heel nieuw flexibel deel halen kost je ook een vermogen en een flexibel deel wat je er tussen laat lassen kost rond de 15 a 20 euro + de las kosten.

Maar en flexibel spruitstuk heb ik nog nooit gezien :stuart: alleen een flexibel deel wat onder de auto zit.