Profit2U Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 Ben (sinds kort) eigenaar van een Sorento 2.4EX bj 2003. Auto functioneert naar tevredenheid, lust graag een aardig slokje , maar rijdt verder ok. Wat me opvalt is echter dat de climate control wat vreemd lijkt te functioneren/reageren. Er wordt (pas) warme(re) lucht geblazen als ik de temperatuur op 26 graden of hoger zet. Daaronder is de geblazen lucht werkelijk ijskoud. Bij een ingestelde temperatuur van 24 graden wordt het een ijskast in de wagen. Ben benieuwd of er andere bezitters zijn die dit misschien (her)kennen..... Wellicht is er zelfs een oplossing Dank! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazteam Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 Er is al een keer iets over dit probleem gemeld. Kijk even hier. http://www.kiaclub.nl/forum/viewtopic.php?t=140&highlight=kachel Misschien dat het je op weg helpt Succes Philip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Profit2U Posted August 21, 2008 Author Share Posted August 21, 2008 Dank, ja, ik had daar al even zitten lezen. Beschrijft een hoop issues met de climate control, maar waren allen wat oudere reacties, dus was benieuwd of er inmiddels een standaard oplossing is. Kan in ieder geval de diagnose wel eens uitvoeren en kijken welke code er gemeld wordt..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Profit2U Posted August 24, 2008 Author Share Posted August 24, 2008 Gisteren de diagnose uitgevoerd mbt de airco. Resultaat: E0 Ok, alles lijkt dus in orde te zijn. Zal er wel aan moeten wennen dan dat alle ingestelde temperaturen onder de 26 graden Celsius in mijn Sorento (ijs)koude luchtuitstroom opleveren en dat (pas) vanaf 26 graden Celsius er warme(re) lucht geblazen wordt..... Geen ramp, wel verschillend tov andere merken auto's..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Bom Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 Wat mij wel opvalt bij de regeling van de airco is, dat als het vochtig weer is de temperatuur veel kouder is en dan al gauw een graad of wat warmer gezet moet worden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Efu Posted September 18, 2008 Share Posted September 18, 2008 Ik rij sinds 2005 een nieuwe S en heb in die tijd de vele topics gelezen over alle problemen met de (automatische) airco en heb eigenlijk nooit gelzezen dat iemand (of een garage) het echt heeft opgelost. Toen heb ik besloten me er niet druk om te maken. Ik gebruik NOOIT de climate control, de automaat dus, die slaat echt nergens op. Maar de airco werkt wel, maar ik gebruik 'm zo min mogelijk. Dat van die koude lucht herken ik wel. Ik zet de blower bij gebruik van de airco dan wat zachter en zo kun je met wat kunst en vliegwerk de auto prima verkoelen, maar het blijft wat heen-en-weer drukken met de temperatuur en de blow-stand. Ik hoop wel dat in m'n volgende auto draaiknoppen zitten (zoals sinds de face-lift van 2006), je blijft drukken op die knoppies! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts