Jump to content

Airco blaast ijskoude lucht, temperatuur moeilijk regelbaar


Profit2U

Recommended Posts

Ben (sinds kort) eigenaar van een Sorento 2.4EX bj 2003.

Auto functioneert naar tevredenheid, lust graag een aardig slokje :lol: , maar rijdt verder ok.

Wat me opvalt is echter dat de climate control wat vreemd lijkt te functioneren/reageren.

Er wordt (pas) warme(re) lucht geblazen als ik de temperatuur op 26 graden of hoger zet. Daaronder is de geblazen lucht werkelijk ijskoud. :roll:

Bij een ingestelde temperatuur van 24 graden wordt het een ijskast in de wagen.

Ben benieuwd of er andere bezitters zijn die dit misschien (her)kennen.....

Wellicht is er zelfs een oplossing :?:

Dank!

Link to comment
Share on other sites


Dank, ja, ik had daar al even zitten lezen.

Beschrijft een hoop issues met de climate control, maar waren allen wat oudere reacties, dus was benieuwd of er inmiddels een standaard oplossing is.

Kan in ieder geval de diagnose wel eens uitvoeren en kijken welke code er gemeld wordt.....

Link to comment
Share on other sites


Gisteren de diagnose uitgevoerd mbt de airco.

Resultaat: E0 :?

Ok, alles lijkt dus in orde te zijn.

Zal er wel aan moeten wennen dan dat alle ingestelde temperaturen onder de 26 graden Celsius in mijn Sorento (ijs)koude luchtuitstroom opleveren en dat (pas) vanaf 26 graden Celsius er warme(re) lucht geblazen wordt.....

Geen ramp, wel verschillend tov andere merken auto's.....

Link to comment
Share on other sites


  • 4 weeks later...

Ik rij sinds 2005 een nieuwe S en heb in die tijd de vele topics gelezen over alle problemen met de (automatische) airco en heb eigenlijk nooit gelzezen dat iemand (of een garage) het echt heeft opgelost. Toen heb ik besloten me er niet druk om te maken. Ik gebruik NOOIT de climate control, de automaat dus, die slaat echt nergens op.

Maar de airco werkt wel, maar ik gebruik 'm zo min mogelijk. Dat van die koude lucht herken ik wel. Ik zet de blower bij gebruik van de airco dan wat zachter en zo kun je met wat kunst en vliegwerk de auto prima verkoelen, maar het blijft wat heen-en-weer drukken met de temperatuur en de blow-stand.

Ik hoop wel dat in m'n volgende auto draaiknoppen zitten (zoals sinds de face-lift van 2006), je blijft drukken op die knoppies! :wink:

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...