Jan en Monja Geplaatst 22 Augustus, 2008 Geplaatst 22 Augustus, 2008 hey allemaal ben voor de eerste keer op dit forum... Heb na het lange denkwerk besloten om de knoop door te hakken en heb hem besteld KIA (2,5 diesel ) Sorento Style. Wordt tussen 14 dagen a een 1 maand geleverd. Nu mijn vraag aan de sorento rijders wat is jullie ervaring met de recente sorento,is hij OK ? moet ik op iets letten ?, het verbruik?, ...en dergelijke Quote
Tazteam Geplaatst 22 Augustus, 2008 Geplaatst 22 Augustus, 2008 Hallo, welkom hier op het forum. Proficiat met je nieuwe Sorento. Hopelijk staat hij snel voor de deur, kan je er echt van genieten. Tot die tijd................dat het maar snel de afleverdatum mag worden. En als je hem in bezit hebt: veel plezierige, maar vooral veel veilige kilometers toegewenst. Philip Quote
Alex Geplaatst 23 Augustus, 2008 Geplaatst 23 Augustus, 2008 Jan en Monja, Gefeliciteerd met jullie Sorento! De mijne is ook nog tamelijk nieuw (14000km). Het is een automaat en ik verbruik gemiddeld ongeveer 11,5 l/100km (1 op 8,7). Dat lijkt mij vrij normaal voor een zware wagen. Er staat op dit forum wel het een en het ander geschreven over de inhoud van de brandstoftank en het aangaan van het lampje en zo. Moet je maar eens lezen. Voorts ben ik heel tevreden van mijn Kia. Enkel de lak vind ik een beetje tegenvallen. Ik heb een zwarte en kon geen metaalkleur bestellen (misschien is dat in NL anders). Daardoor is de lak wel heel krasgevoelig en is extra voorzichtigheid geboden zeker als je de verharde wegen verlaat. Succes ermee, Alex Quote
Stanley Efu Geplaatst 18 September, 2008 Geplaatst 18 September, 2008 Van harte gefeliciteerd met je nieuwe Sorento! Ik rij sinds 2005 een Sorento met veel plezier. Veel auto voor relatief weinig geld. Ik adviseer je de schokdempers door KONI FSD te vervangen, de Korea-dempers uit 2005 waren zeer beroerd. Bij het wisselen bleek er zelfs al eentje lek te zijn. Ik weet niet of ze beter zijn geworden sinds de 2006 facelift. De Koni's maken de wiebelige koets een stuk stabieler. Er zijn voldoende vele topics hierover vindbaar trouwens. Als je van plan bent met een caravan te rijden is het zeker aan te bevelen. Nu komt echt de gouden tip: laat de motor aan het eind van de rit even nadraaien (klein minuutje), dan kan de turbo afkoelen. Zeker na lange ritten, want dan is de olie heel heet. Ik spreek uit ervaring, op de terugreis van onze vakantie is de turbo kapot gegaan. Dat is dus zelfs mogelijk met een auto van dik 3,5 jaar oud en 94.000 kilometer op de teller. Dus ook geen garantie meer. Reparatie: 2495,- euro Blijkt een Sorento-kwaal te zijn, ik lees het vaker! Ik heb in de post 'turbo kapot' er meer over geschreven. Dus wees zuinig op je turbo! Heel veel rijplezier in je stoere S! Quote
Stanley Efu Geplaatst 18 September, 2008 Geplaatst 18 September, 2008 Oh ja, en het verbruik zul je even aan moeten wennen. Ik haal met m'n 2,5 Crdi 1 op 9,5 en als ik heeeel erg m'n best doe 1 op 10. Groeten, Stanley Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.