Jump to content

Universele Centrale vergrendeling met afstandbediening


Rio-man

Recommended Posts

Maar dit zijn volgensmij ook de vergrendelers zegmaar. Ik heb al CV, maar alleen met de sleutel. Ik wil hem graag op afstand kunnen openen, en het geheel gewoon aansluiten op het bestaande systeem. Kan ik met zo'n pakketje dan gewoon uit de voeten?

Link to comment
Share on other sites


Hoi Rio-Man,

Conrad Electronic heeft ook dergelijk materiaal tegen redelijke prijzen (conrad.nl)

Of het echter toepasbaar is voor een Kia, durf ik niet te garanderen. Universeel is het wel, maar dat zegt nog niet dat het met een Kia werkt..

Overigens: Ik heb geen idee wat aanpassing/ombouw via Kia kost, maar zal dat werkelijk zo duur zijn??

Aan de andere kant weet je dan (vrijwel) zeker dat het werkt, plus dat je er garantie op hebt...

Groetjes,

Peter

Link to comment
Share on other sites


Ik dacht dat het van Kia ongeveer 250 euro was ex inbouw. Ik zal nog een keer contact met ze opnemen. Inbouw is niet nodig, want dat kan ik zelf ook wel, en kan ik evt ook op mijn werk (laten) doen.

Link to comment
Share on other sites


  • 8 months later...
hoi heb je er al 1 ingebouwd?

ben zelf ook bezig nu maar het lukt mij niet echt.

groet ronald

het is nu toch gelukt met een 1 draads schakel systeem.

tevems bij gevoegd de tekening voor als je hem nog nodig hebt.

het gaat bij de cv met een stelmotor waar 4 draden uit dan de geel/rode

draad door knippen (auto gaat op slot).

groet ronald

post-1113-1297852791,96_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites


  • 3 months later...

hallo hans,

als het goed is moet je eerst de geel/rode draad door knippen dan zal je deur op slot springen maak je weer contact met massa moet die weer open springen. dit is tevens de draad die is afgebeeld tussen deurschakelaar en cv unit. bij mij heeft dit voor mij gewerkt en ik ga er van uit dat er bij jouw ook een stelmotor in zit met 4 draden.

om hier achter te komen en om te kijken hoe het werkt heb ik de deur paneel verwijderd en zo bij de stelmotor alles aan gesloten en toen alles werkte heb ik alles weer van isolatie voorzien en de bedrading onder bij de voetenruimte geplaats. dit omdat het voor mij ook de eerste keer was en diversen soorten aansluitschema kreeg. uiteindelijk kreeg ik alles werkend via dit schema.

groet en bij problemen zal ik blijven proberen te helpen.

ronald

Link to comment
Share on other sites


@ Brouwer2001

Nee nog niet echt tijd voor gehad om er een aan te schaffen, laat staan te monteren. Nu eerst ff lekker op vakantie en dan daarna zien we wel weer ;)

Link to comment
Share on other sites


kijk eens aan het werkt toch wel brouwer

jou schema klopt als een bus. Had waarschijnlijk

toch iets verkeert gedaan.Na aardig wat knip en plak

werk is het mij toch gelukt de knipperlichten nog

niet maar dat komt nog wel.

Alles netjes weg werken en sleutel afzagen voor

de afstandsbediening en klaar.

Ojee een startonderbreker.

Gelukkig heb ik nog een 2de sleutel

Link to comment
Share on other sites


hoi hans goed te horen dat het werkt.

ja er zit een start onderbreker in de sleutel deze is er uit te halen wat je heel voorzichtig moet doen het schijnt een klein buisje te zijn die erg breekbaar is en goed vast gemaakt zit. tevens moet je dit buisje op de zelfde manier in je andere sleutel zetten.

voor de knipperlichten heb ik de draden van de gevarenlichten gebruikt als je de dashboard waar dr radio en gevaren lichten verwijderd (voorzichtig van onder af los trekken) dan komen de schakelaars van de gevarenschakelaar mee met de stekker waar je 2 geel/groene draden ziet.

even meten en dan zie je dat het de linker en rechter kniooerlichten zijn.

groet ronald

Link to comment
Share on other sites


  • 4 months later...

Ik ben dit ook van plan, tenminste als het weer een keer mee zit.

Wordt waarschijnlijk rond mei zodat de temperatuur ook wat lekkerder is.

Mijn vraag aan jullie, voornamelijk brouwer2001, waar heb je het kastje aangesloten? Zoals ik nu lees heb je de draden helemaal uit je deur gepakt? Het is toch veel simpeler als je deze weg pakt bij je bestaande cv kastje in de auto? Zo heb ik het laatst met een kameraad bij een golf 3 gedaan. Weet iemand waar de unit zit van de centrale vergendeling bij een kia rio hatchback(2004)?

Groeten,

Sven8)

Link to comment
Share on other sites


hallo,

de cv kast bevind zich onder het dashboard bij de bestuurder tegen de buitenzijde van de auto. hier zie je ook de bedrading uit de deur komen.

deze bedrading is wel kort maar ik heb hem ook hier op aangesloten.

waarom ik het deurpaneel verwijderd had was om te kijken met welk schema er gewerkt moest worden er zijn nl vele soorten aansluitschema's.

suc6 ronald

Link to comment
Share on other sites


Kijk hier heb ik wat aan. Wanneer ik mijne ga inbouwen (rond maart/april) zal ik meteen een how-to ervan maken zodat het voor andere ook duidelijk is. Is er nog 1 vraag voor brouwer, zit de cv kast aan de binnenkant van je auto of onder de motorkap? En hoe kom je hier het gemakkelijkst bij?

Bedankt alvast:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites


Ik had een setje van carpoint hiervoor.

Die koste destijds een 50 euro.

Dat waren 2 afstandbedieningen en een elektronisch kastje die je onder je dashboard kon weg werken en de bedrading voor naar de deuren toe. Aansluiten op de CV motortjes en klaar was jan

Link to comment
Share on other sites


  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...