hdr Posted January 15, 2013 Posted January 15, 2013 ik heb ff een vraagje, nu zeker met deze sneeuw. ik heb een AWD.automaat, echt een super wagen in de sneeuw, modder, slijk, onverhardeweg enz enz enz, zekers in de eerste 3-gevallen nog nooit vast gereden, echt super. nu mijn vraagje, aan de pook van de automaat staat er een knopje "lock", wanneer gebruikt men dat best ? Bij mij in de garage weten ze het ook niet 100% zeker maar ze vermoeden dat het in combinatie met ESP gebruikt moet worden. Zoals je ziet wijzer ben ik er niet van, kan iemand helpen zo ik de schakelaar juist gebruik. alvast dank Quote
Pipercub Posted January 16, 2013 Posted January 16, 2013 Hallo HDR, In jouw gebruikers manual staat de verklaring in hoofdstuk 5 vanaf bladzijde 28. Dit is een permanente loc van de 4wd aandrijving die tot t/m 40 km gaat, daarboven wordt deze uitgeschakeld en werkt alleen als het nodig is. Quote
frankd Posted January 16, 2013 Posted January 16, 2013 heb ik een ander vraagje. Ik heb een 2.0 awd met handbak. De afgelopen dagen heb ik kunnen spelen met de lock en de awd. Als ik te veel gas geef bij optrekken, gaat het lampje van de tracktiecontrole branden. Wil dat zeggen dat deze het motorvermogen terugneemt of regelt deze dan ook het inschakelen van de awd. Je merkt er weinig van, behalve dat je na een korte wielspin snel van je plek gaat. Bij de handbak zit het lock=knopje trouwens links van het stuur onderaan het dashbord Quote
Pipercub Posted January 17, 2013 Posted January 17, 2013 Als het lock knopje niet is ingedrukt zal het 4 wd systeem automatisch inkomen als de voorwielen doorslippen. Quote
Pipercub Posted January 17, 2013 Posted January 17, 2013 Voor diegene die willen weten hoe het dynamax awd systeem werkt is hier een link. groet. 1 Quote
Recommended Posts