Berry1971 Geplaatst 27 Januari, 2013 Geplaatst 27 Januari, 2013 Hallo, Iemand tips over welke dakdragers (+toebehoren?) ik kan kopen? Ik heb een thule atlantis 200 en dakdragers voetset+stangenset (lengte:135 cm). Deze set gebruikte ik op mijn citroen c4 grand picasso. Kan ik de dragers inkorten (volgens mij wordt 120cm geadviseerd) of gaat dit ten koste van de veiligheid? Alvast dank voor enige antwoorden. Groet, Berry Quote
KAYGO Geplaatst 28 Januari, 2013 Geplaatst 28 Januari, 2013 Hey Berry. Ik heb met hetzelfde probleem gezeten. Ik had dakdragers voor een Opel Omega. Had de bedoleing om de voetstukken te vervangen maar kreeg het volgende te horen: " gelet het om een nieuw model gaat zullen de dakdragers het eerste half jaar tot een jaar niet op de vrije markt komen omwille van productbescherming, de dakdragers worden gemaakt door Thule maar worden verkocht onder de naam van KIA bij de verdelers" Het resultaat is dat ik de dakdragers bij KIA heb moeten kopen (had ze dringend nodig voor mijn dakkoffer) aan een belachelijk hoge prijs van 210 euro!!! Dus, je wacht af tot ze in de handel te krijgen zijn en anders betaal je de prijs. Groetjes. Quote
Smart Geplaatst 28 Januari, 2013 Geplaatst 28 Januari, 2013 Bovenstaand verhaal kan ik wel bevestigen. Thule ontkent ook dat zij aan Kia de dakdragers leveren. Quote
Berry1971 Geplaatst 29 Januari, 2013 Topic Starter Geplaatst 29 Januari, 2013 Ik ben zelf ook iets wijzer. Ik kan mijn oude set het best verkopen. Bij de configurator op de Thule site kan ik mijn auto selecteren en de bijbehorende set. Bij de winkel waar ik mijn vorige set gekocht had kan ik mijn oude set inruilen (ongeveer 1/3e van de nieuwprijs, 2009). Volgens mij zijn er gewoon universele voeten die ook op de sw passen (geintegreerde dakrailing) en ben je niet gebonden aan kia-dragers. Met aluminium (wingbar of aerobar) 196 euro of met standaard stangen 152 euro. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.