Guest Timo0103 Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Vandaag bij de dealer geweest voor een kraak rechtsvoor. Dit treed op als ik drempel op en weer af ga. Dealer hoort het gelukkig ook en heeft wat testjes gedaan aan de rubbers ( inspuiten ). Dat was het dus niet, volgende week gooien ze de boel los om te kijken wat er loos is. Denk zelf de schokbreker. Het rubber van de veerschotel is het niet want dat is al van de laatste generatie. iemand al eens meegemaakt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeef Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Bij mijn Polo heb ik dit gehad, waren idd de rubbers (droog?) en uiteindelijk de stabilisator stang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Bij mijn Polo heb ik dit gehad, waren idd de rubbers (droog?) en uiteindelijk de stabilisator stang. Rubbers zijn het helaas niet, maar komt goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zwafra Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Na 2,5 jaar probleemloos in mijn Sportage gereden te hebben hoor ik nu als ik verkeersdrempel over rij ook een kraak/tik die ik voorheen niet hoorde ...ik dacht nog dat zou wel door de kou komen ..maar de dagen dat het ruim boven nul was hoorde ik het nog steeds ...aan Timo0103 ..al iets bekend wat het zou kunnen zijn...laat het hier even weten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sportage3 Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Ik heb het ook sinds de koude periode gekregen, maar nu ook bij hogere temperaturen. Lijkt inderdaad van rechtsvoor te komen. Is dit al door iemand gemeld bij KIA NL? Ik heb dit probleem namelijk al meerdere keren voorbij zien komen op internet dus het is niet uniek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Nee nog niks aan laten doen, kijk het nog even aan. Zou hem brengen maar heb hem afgezegd omdat ik dacht dat het minder werd. Helaas nog steeds hetzelfde. Als de temperatuur/weer wat beter is gaan we weer terug. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Verlinden Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Ook ik heb hier last van gekregen na de koudere periode. Heb het enkel als ik links op een drempel draai een tok geluid rechts vooraan aan de ophanging. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HobbyRobby Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Ook ik heb hier last van gekregen na de koudere periode. Heb het enkel als ik links op een drempel draai een tok geluid rechts vooraan aan de ophanging. Bij mij was het een moer van de schokbreker. Hebben we samen met de garage drie uur over gedaan om te vinden. Eerst al de bumper aan het spabord beter bevestigd, toen de verdamper van de airco vaster gezet. Bleek het uiteindelijk de moer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zwafra Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 wat was er met die moer ?..(boven of beneden)...zat hij los of liep er iets tegenaan..maar ik ga het meteen even checken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HobbyRobby Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 wat was er met die moer ?..(boven of beneden)...zat hij los of liep er iets tegenaan..maar ik ga het meteen even checken. Los, ik weet alleen niet welke... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zwafra Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Heb het even gecheckt maar de onderkant van de schokbrekers zitten vast met twee bouten/moeren en aan de bovenkant (onder de motorkap) zit de moer onder een afdekrubber en is alleen met een speciale sleutel vast te zetten ...als het geluid verergerd dan toch maar een keer langs de dealer.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacob1959 Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Vandaag mijn nieuwe sportage 3 gehaalt, in de eerste meters hoorde ik al een kraak aan de rechter voorkant..ff een rondje gereden en toch maar even terug gegaan...een medewerker is meegereden en heeft het geconstateerd met de mededeling...dat hoort niet! Ik heb nu een afspraak voor volgende week dinsdag en ben ik hem een halve dag kwijt begint niet echt geweldig natuurlijk...dinsdagavond weet ik meer...word vervolgt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Bij mij is het bijna weg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacob1959 Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Ok, vrijdag dus de wagen gehaalt met de bovenstaande klacht (kraak) nu, twee dagen verder is de "kraak" uit zichzelf verdwenen...morgen maar even bellen met de garage daarover...wellicht iets met smering te maken gehad ivm lange opslag auto...als iemand dit herkent zou ik het graag horen. @Timo0103 is het bij jou ook vanzelf minder geworden of heb je er wat aan laten doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Ze hebben bij mij de rubbers ingespoten om er zeker van te zijn of het daar aan lag. Weten nu dat het daar aan ligt want het werd met de week minder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacob1959 Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Ok, bedankt Timo....ga zo naar de garage om het 1 en ander te bespreken...bij mij leek het weg maar gisteren gemerkt dat het er nog is...kraakt nu zachter en niet altijd en onder bepaalde omstandigheden...bijv. inparkeren volledig ingestuurd naar linls en dan nog niet altijd zoals eerder gezegd...het is dus niet zo storend als dat ik de auto ophaalde...even overleggen en als het geen kwaad kan laat ik het zo met de mededeling dat als het erger word ik hem dan wel kom brengen...heb geen zin in gesleutel aan mijn nieuwe wagen als dat niet absoluut noodzakelijk is Mocht er nog wat bijzonders uitlomen kom ik er op terug uiteraard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacob1959 Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Kwam vanmorgen bij de garage met de mededeling dat het "gekraak" minder werd en soms zelfs weg was en dat ik het nog wel even wou aankijken...de chef monteur wou daar echter niets van weten en zij resoluut dat hij wist wat het was (iets met opslag en zand enz. :S ) en dat hij bijde veerpoten eraf ging halen , schoonmaken en smeren...ok dus...leenauto meegekregen en na een telefoontje vanmiddag 14.30 weer opgehaald en laat hij (voorals nog) geheel kraakvrij zijn Wat ik nog even wil vermelden is dat de monteur zijn excuses maakte en het boetekleed aantrok...hij zei letterlijk "mijn excuses, ik wou dat we de aflevering over konden doen...natuurlijk hadden wij dat moeten horen" ook was de auto van binnen en van buiten schoon gemaakt...altijd lekker goed...het belangrijkste is dat het euvel verholpen is..., mochten er nog ontwikkelingen zijn omtrend deze klacht post ik het hier weer natuurlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts