Jump to content

Storend rammel geluid

frans59

Recommended Posts

Hoi luitjes.

Ik heb een kia rio hatchback 1.3 uit 2002 waar ik zeer tevreden over ben.

Nou heb ik sinds een paar maanden een storend rammelig geluid achter in mijn auto net of er binnen iets langs elkaar schuurt.

Heb al bijna de hele auto van binnen afgebroken maar kan niks vinden.

Het lijkt net of het uit de achterdeur komt.

Heeft iemand hier ervaring mee, of hetzelfde gehad?

Groetjes Frans

hallo Frans

ik heb ongeveer het zelfde probleem maar bij mij komt het rammel geluid

onder me dachdoard vandaan

teminste dat dacht ik het bleek me achteruit kijk spiegel te zijn

maar als het achter vandaan komt

zou ik eerst even kijken of je uitlaat nog goed in de rubbers hangt maar dat scheurend geluid is het een wiellager?

of zijn de rubbers van je schokbrekers versleten

het zijn maar een paar ideeen mischien heb je er wat aan

roeten roy

Rammels achterin de Rio worden veroorzaakt door:

1: Lostrillen van hitteschild uitlaat

2: Versleten schokbreker(rubber)s achter

3: Slotje achterbank heeft speling

4: Lostrillen van kentekenplaathouder

5: Slotje kofferklep heeft speling

Oplossingen

1: Vastzetten hitteschild

2: Schokbrekers vervangen of beunhaasoplossing bedenken (laatste absoluut niet aangeraden overigens..)

3: Weet niet precies hoe dit zit. Ik heb er onder garantie een nieuw slotje in laten monteren..

4: Plaat met houder vast nagelen of vastschroeven met speciale borgschroeven. Als het goed is zijn er al "verdunningen" aangebracht in het plaatwerk...

5: Ben hier zelf ook nog wat voor aan het bedenken. Draai de achterklep eens op slot, en rij dan eens over een stuk weg waar je het gerammel zou moeten horen.

Succes

• 3 months later...
  • 2 weeks later...
hoi,

hoe controleer je of het de schokbrekers zijn

Als je met je had onder het achterspatbord gaat en de schokbreker aan de boven kant heen en weer kunt bewegen en je hoort een rammelend geluid dan weet je genoeg. Vergelijk de linker met de rechterkant. Meestal gaat rechtsachter het eerst kapot. Dan is het rubber in het oog versleten.

• 3 months later...
Als je met je had onder het achterspatbord gaat en de schokbreker aan de boven kant heen en weer kunt bewegen en je hoort een rammelend geluid dan weet je genoeg. Vergelijk de linker met de rechterkant. Meestal gaat rechtsachter het eerst kapot. Dan is het rubber in het oog versleten.

hehe , eindelijk het euvel van dat gerammel gevonden in de kofferbak , NA 2 JAAR !!!!!!! , tire raps helpen inderdaad , maar ja hoe lang , bedankt voor de tips . groetjes john .

hehe , eindelijk het euvel van dat gerammel gevonden in de kofferbak , NA 2 JAAR !!!!!!! , tire raps helpen inderdaad , maar ja hoe lang , bedankt voor de tips . groetjes john .

Wat was het dan, als het vanuit de kofferbak kwam???

Groeten,

Peter

De achterschokbrekers, voor zover ik kan zien. Het is niet de eerste Rio met dit euvel... Het valt me overigens wel op dat er steeds een creatieve manier wordt gevonden om het euvel op te lossen.