Jump to content

Speakers

xuvi

Recommended Posts

• 4 weeks later...

Hallo,

Ik wil graag een beter geluid in mijn KIA Cee'd 2008.

Kan iemand mij vertellen wat voor maat speakers er in de deuren zit en of het makkelijk inbouwen is.

Mvg Marco

Ik heb in mijn vorige Cee'd SW de voorspeakers vervangen door Sony Xlpods van 16,5 cm.

De originele speakers zijn 1weg 15W en nogal ondermaats.

Ze zitten  in een plastc frame met popnagels aan de binnenplaat van de deur.

Je moet in ieder geval het hele deurpaneel loshalen maar dat is niet super moelijk.

2 of 3 schroeven losdraaien, het driehoekje bovenin los trekken en daarna voorzichtig met een plastic spatel het paneel los trekken.

Begin daarbij aan de onderkant bij de hoek die het dichtst bij de middenstijl zit.

Trek voorzichtig aan de onderkant van het paneel tot ook de middelste clips los zijn.

Til daarna het hele paneel omhoog zodat de raamlijst loskomt van de stalen deurrand

Zorg er wel voor dat je een paar reserve clips hebt voor het terugplaatsen. Te koop bij de Automaterialen handel of op eBay/

De clips breken nog wel eens, zeker bij temp. onder de 15 gr.

Zie ook: http://www.kiaclub.nl/topic/11549-audio-in-de-venga/#entry116318

Hier vindt je een link naar mijn Picasa webalbum met foto's van de Cee'd speakers en deurpaneel.

Ik heb de Xplods met een zelfgezaagde MFD verloopring vastgeschroefd aan het binnenpaneel.

Je kunt ook van Pioneer de plastic verloopringen voor de Alfa 147 gebruiken.

En ik heb de originele connectors losgeknipt en aan de kabels eigen connectors gesoldeerd.

Ook handig als je de originele speakers weer wilt terugplaatsen.