pjmaas Posted February 19, 2013 Posted February 19, 2013 Hoi allemaal, Ik ben een leek op het gebied van autotechniek. Ik had een discussie met een autofreak en die beweerde dat er wel een turbo zat in de KIA Cee'd diesel 1.6. Dat 99% van de diesel nu een turbo hebben (nieuwe auto's). Volgens mij had de verkoper gezegd dat er geen turbo aanwezig is. En het feit dat ik dit niet heb kunnen terug vinden. Weten jullie of er een turbo in het nieuwste model Cee'd zit. Alvast bedankt. Grt pierre Quote
Ysie Posted February 19, 2013 Posted February 19, 2013 In alle nieuwe diesels zit een turbo Crdi is een common rail motor. Ik dacht de 1600 benzine geen turbo had. Quote
Pugnator Fortis Posted February 19, 2013 Posted February 19, 2013 Er zit inderdaad een turbo op de 1.6 CRDI, in dit geval een wasegate turbo. (WGT) de oude cee'd kende een variable turbo (VGT) net zoals de sportage/sorento en optima. De wgt turbo's hebben niet het schroepen wiel wat op de vgt wel zit die verstelbaar is en daardoor bij lagere toerentallen al volledig mee draait. Er zit op de direct ingespoten benzine motor op dit moment nog geen tubro, de pro_cee'd zal de eerste t-gdi krijgen met 204 pk. deze motor zal de komende jaren in europa verspreid gaan worden naar vermoed ik een lagere PK dan de top versies. (150?160) Quote
Recommended Posts