Jump to content

Even vragen....

Baggio

Recommended Posts

Volgende week gaat mijn auto weer naar de garage voor wat "kleine" dingen.

- verwarmingsklep vervangen

- "zingende" geluid van versnellingsbak, wie heeft dit ook?

- ggrr, grr, geluid verhelpen, wie heeft dit ook of gehad.

- snelheid afhankelijk geluid van de radio werkt bij mij niet, bij wie nog meer niet?

- geluid van de remmen

Verder nog de volgende vraag, als je de auto nog niet start maar wel het stroomverbruik aanzet en alle controle

lampjes gaan branden zie ik geen oliecontrole lampje branden, hoort dit?

Hoort het zo te zijn dat als er passagiers op de achterbank hun gordels niet sluiten ook het alarm van de gordels

dan af gaat, bij is dit niet het geval.

Graag even een reactie.

Gr. Rob

kan alleen de vraag van je gordel beantwoorden.. dit is bij iedereen zo.. er gaat geen alarm af als er passagiers achterin zitten die niet hun gordel dragen

is overigens WEL zo dat als je achterin zit, en gordel vastzet en later weer loskoppelt, dan gaattie wel piepen ;)

Wat bedoel je met GRR GRR geluid? :?:

snelheid afhankelijk geluid?? Hebben we dat dan?? :sweatdrop:

De functie van snelheids afhankelijk geluid zit wel op de radio, maar ik heb het genot nog niet mogen ervaren.

Dit is natuurlijk ook moeilijk te testen denk ik, het zal wel om kleine verschillen gaan?

GRRR GRRR klinkt als een kapotte waterpomp of airco pomp dat laatse klinkt bekend

Ik dacht dat ook.... Ze hebben een of andere ring bij de wielen vervangen, deze was van kunstof....

Ik denk zelf dat er iets in de versnellingsbak niet goed zit.

Grrr, grrr, is soms hoorbaar in 1e versnelling en in z'n achteruit.

Ik heb het probleem dat je de remmen hoort vooral als ik s'ochtens weg rij uit de straat even moet remmen dan maken ze een enorm schrapent geluid, verder heb ik last van als het vriest en ik s'ochtens bij mijn auto kom is ook de binnenkant van het raam met ijs.

Iemand tips?

Als de remklauw zo strak om de remschijf staat afgesteld dat er bijna contact wordt gemaakt zal er bij de minste roestvorming contact ontstaan en hoor je dat schrapende geluid. Twee keer remmen en het geluid is weg. Mocht dat niet zo zijn dan is het een klusje voor de dealer.

Over het vocht aan de binnenzijde: tegen het einde van je rit de airco aanzetten, de laatste kilometers de airco weer uit en alle ventilatieroosters dicht zetten. Dan blijft je auto droog aan de binnenzijde.

een schijf rem loopt altijd een klein beetje aan de lucht spleet tussen rem blok en schijf is zeer klein
in deze link http://www.auto-techniek.com/chassis-carrosserie/schijfrem  kan je alles over de werking lezen 
met name het laatste stuk legt het aanlopen wel een klein beetje uit

Ook bij schijfremmen is een luchtspleet noodzakelijk. De speling bedraagt ongeveer 0,1 mm tot 0,15 mm en wordt automatisch traploos bijgesteld.

Het bijstellen wordt bewerkstelligd doordat in een groef van de remcilinder een rechthoekige rubberen ring geplaatst is, die de zuiger afdicht. Wanneer de zuiger in de richting van de remschijf beweegt, dan wordt tegelijkertijd ook de afdichtring in deze richting elastisch vervormd.

rem met zwevend remzadel (schema)

vast gemonteerd remzadel (schema)
Wanneer de remvoeringen al versleten zijn, moet de zuiger een grotere afstand afleggen, de zuiger glijdt over de afsluitring.

Zodra de zuiger niet meer wordt belast, krijgt de afdichtring weer zijn oorspronkelijke vorm en de zuiger wordt daarbij mee terug getrokken.

De door de elastische vervorming mogelijke terugstelweg is altijd even groot, zodat ook de zuiger altijd dezelfde afstand tot de remschijf houdt.