Geronimo-Kia Posted February 26, 2013 Posted February 26, 2013 Ik heb sinds de meest recente bluetooth update (oktober 2012 v3.0.7)) van mijn Navigationpack regelmatig dat wanneer ik handsfree bel via bluetooth dat de ontvangers mij niet goed kunnen verstaan. De verbinding hapert zeggen ze, terwijl ik hun prima hoor door de speakers. Voor de update had ik dit probleem niet. Ik heb een nieuwe iPhone 5 en een abonnement bij KPN. Als ik de telefoon aan mijn oor neem is de verbinding uitstekend voor de ontvanger. Het lijkt mij dus in de verbinding tussen mijn iPhone en de carkit van Kia te liggen. Heb al diversen keren de telefoon opnieuw verbonden en gereset maar het euvel blijft. Iemand een suggestie? Quote
Guest Rio_Brazil Posted February 26, 2013 Posted February 26, 2013 Ik heb exact hetzelfde maar alleen onder de omstandigheid dat er veel geluid van de andere partij komt (wanneer die bijvoorbeeld ook in de auto zit of in een kamer met veel pratende personen of ander geluid). Het lijkt wel of de carkit altijd "voorrang" geeft aan geluid van de andere partij. Quote
Geronimo-Kia Posted February 26, 2013 Author Posted February 26, 2013 Ok, dat probleem heb ik niet. Ik heb hiervoor altijd een Parrot carkit gehad en niets dan lof hiervoor. Nu na de update van de Bluetooth software ben ik niet over de carkit te spreken en neem dus de telefoon vaak op in de auto met een bedraad oortelefoontje. Wat natuurlijk niet de bedoeling is. Ik zal eens met de dealer gaan praten. Welke telefoon gebruik jij?Geronimo Quote
Geronimo-Kia Posted February 27, 2013 Author Posted February 27, 2013 Ok, heb je het ook met een andere telefoon gehad of alleen met deze? Nu ik je reactie nogmaals lees herken ik wel wat je bedoelt. Ik versta de ander altijd wel erg goed, daar geen problemen. Maar mij verstaan ze dan niet of slecht met haperingen. Quote
Guest Rio_Brazil Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 Ik had voorheen een 3GS, maar ik weet niet of het probleem er toen ook al was. Ik herken dit uit de Prius generatie II die ik heb gereden; exact hetzelfde probleem. Met de carkit in de Prius generatie III die ik daarna had was dit verholpen. Ik hoop op een software update voor onze Kia. Quote
Geronimo-Kia Posted February 28, 2013 Author Posted February 28, 2013 He Rio_Brazil, bedankt voor je respons. Ik had er voor de update geen last van dus eigenlijk is het er helaas bij mij niet beter op geworden. Ben benieuwd of er nog meer leden zijn welke soortgelijke problemen hebben zodat ALS dit een structureel probleem is dan kunnen we dit aangeven bij Kia NL. Geronimo Quote
Danny71 Posted March 2, 2013 Posted March 2, 2013 Bij mij ook hetzelfde na de update ,niet meer verstaanbaar ook met de iphone 5 Quote
rightone Posted March 2, 2013 Posted March 2, 2013 Voor zover ik het weet heb ik nog geen last met de bluetooth verbinding als ik aan het bellen ben, heb zelf een samsung galaxy s2 telefoon dus geen iphone misschien ligt het wel aan het type telefoon?? al heb ik nog niet heel vaak gebeld Quote
Wingie Posted March 3, 2013 Posted March 3, 2013 Heb via mijn werk nu sinds 2 weken ook een iphone 5 met 6.1.2 firmware en krijg sindsdien van mijn collega's en mijn vrouw te horen dat ik erg robotachtig klink en e.e.a niet te verstaan is. Had hiervoor een htc nog iets en dit ging wel goed ook mijn prive iphone 4 met 6.1 erop klinkt minder krakerig en blikkerig. Dit is met de ingebouwde navigatie/telefoonunit in mijn ceed 2012 en draai hier de laatste firmware 7.1.2 met bluetooth 3.1.3. Ik hoor degene die mij belt wel goed. Ga komende week nog met andere iphone 5 van collega uitproberen om te kijken of het in mijn specifieke iphone zit, hij kan met zijn iphone 5 via parrot in zijn auto wel goed bellen en is ook goed verstaanbaar. Als ik iets kan doen vwb bijdrage aan info oid dan hoor ik dit graag ook richting KIA NL om dit op te lossen. PS: Heb net via navigation.com ook een vraag/klacht ingediend en verzocht om aan te geven wat de release notes zijn van 7.1.2. Quote
Geronimo-Kia Posted March 4, 2013 Author Posted March 4, 2013 Bedankt voor de bijdrage en ik heb het bij mijn daeler gemeld. Ze zouden het navragen bij Kia maar mijn ervaring leert dat dit altijd wel even duurt ;-( Ik ga het van de week proberen met een iPhone 4s met 6.1.2. om te kijken of het dan wel goed werkt. Laat nog weten hoe het is afgelopen. Quote
kiamonteurke Posted March 15, 2013 Posted March 15, 2013 Bekend verhaal. (Iphone 5) Met de update 7.1.2 is het probleem opgelost. Diverse toestellen al gedaan. Klanten zijn nu allemaal zeer tevreden. Quote
Wingie Posted March 16, 2013 Posted March 16, 2013 @kiamonteurke, ik heb de update 7.1.2 reeds op mijn radiosysteem geinstalleerd staan maar volgens een ieder die ik spreek (mijn vrouw/collega's/ouders) ben ik via de iphone 5 met 6.1.2 firmware slecht te verstaan veel echo en vaak robotachtig geluid. Dit is in een kia ceed 2012, gaat het helpen als ik mijn dealer bijv. de microfoonaansluiting (zit standaard in het dak) laat controleren? Ook via iphone 4 met 6.1 erop is volgens mijn vrouw slechter te verstaan sinds deze laatste update. Heb op mijn vraag via navigation.com ook antwoord gehad maar daar koop je helemaal niks voor klantvriendelijkheid van lik me vestje. Geachte heer, Bedankt voor uw interesse in onze producten. Naar aanleiding van uw email verzenden wij u hierbij de link van onze web-site waar u de software versie kunt terug vinden van uw systeem, echter ondersteunen wij geen problemen omtrent telefoon verbindingen etc. Alvast bedankt voor uw begrip http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-KiaEMEA-Site/-/-/-/Default-Start Indien u meer informatie nodig heeft, dan kunt u contact met ons opnemen door op deze email te reageren. Met vriendelijke groet, NAVTEQ Maps Customer Service Nokia Location & CommercePO Box 5017300 AM APELDOORN THE NETHERLANDS www.navteq.com/contactus Original Message:Sent: Sunday 3 March 2013 4:29:39 PMTo: EU_webstore_dutch@moduslink.comSubject: KiaEMEA Web Store Question Titel : Opmerkingen : Beste lezer ik heb sinds november 2012 een kia ceed 2012 met ingebouwde navigatie unit. Deze heb ik recent geupdate via jullie firmware naar versie 7.1.2 bluetooth versie 3.13. Nu heb ik een iphone 5 van mijn werk gekregen en deze gekoppeld aan deze unit alleen zeggen mijn collega's en mijn vrouw dat ik niet te verstaan ben, robotachtig geluid/kraken/echo etc. Is hier iets van bekend bij jullie en wordt er gewerkt aan een update zodat de iphone 5 ook ondersteund wordt? Nu is mijn telefoon als ik onderweg ben onbruikbaar. Kunt u mij ook vertellen waar ik de release notes van de bovengenoemde firmware kan vinden. Categorie van verzoek: Anders Houdt u me alstublieft op de hoogte van nieuwe producten of diensten. No Help ons door uw navigatiesysteem te identificeren: Quote
Geronimo-Kia Posted March 18, 2013 Author Posted March 18, 2013 Bekend verhaal. (Iphone 5) Met de update 7.1.2 is het probleem opgelost. Diverse toestellen al gedaan. Klanten zijn nu allemaal zeer tevreden. Beste kiamonteurke, Klopt het dat je systeemversie 7.1.2. bedoelt? In mijn eerste post schrijf ik over mijn BT versie 3.0.7. Ik zit met mijn Kia Navigationpack op versie 6.8.8. Heb ook al een test uitgevoerd met de iPhone 4 en 4S maar het probleem blijft hetzelfde. Fijn om te lezen dat het hierbij opgelost is. Ik had het aan mijn Kia dealer gevraagd maar die wist niet of er een update beschikbaar is. Blijkbaar moeten ze als dealer hier altijd naar vragen ivp dat Kia de dealers bij het verschijnen van update(s) informeren. Ik ga er deze maand even langs en laat weten of het opgelost is Quote
Wingie Posted March 20, 2013 Posted March 20, 2013 Beste Geronimo-Kia ik ben bang dat dit niets gaat helpen aangezien ik al de systeemversie 7.1.2. draai (kun je zelf btw via usbstick updaten heb je geen dealer voor nodig) en hierin zit BT versie 3.13. Ik ga morgen met een andere iphone 5 testen en mijn eigen die ik vandaag naar 6.1.3 geupdate heb. Ook mijn iphone 4 met 6.1 firmware geeft een slechte verbinding (ik hoor de ander prima maar men hoort mij soms met echo en vallen woorden weg) Quote
Wingie Posted March 21, 2013 Posted March 21, 2013 Heb vandaag de test met mijn collega gedaan in een stilstaande auto heb ik zowel mijn iphone 5 als de zijne (gepaird) en getest en met beide iphone's was ik goed te verstaan (hij stond eindje bij de auto vandaan) ook met draaien motor was ik nog goed te verstaan, maar vanavond naar huis gereden en getest met mijn vrouw al rijdend was ik volgens haar weer bijna niet te verstaan. Mijn voorzichtige conclusie zegt dus dat het aan de interne microfoon/audioinstallatie aan de auto ligt die (naar ik vermoed) tijdens het rijden noisereduction probeert toe te passen ivm bijgeluiden en daarmee indirect ervoor zorgt dat je niet te verstaan bent. Ga dit nog met mijn collega testen al rijdend om hier meer zekerheid over te krijgen. @kiamonteuke, weet u of er een dergelijk noisereduction systeem in de kia wordt gebruikt en is deze te tunen? Quote
Geronimo-Kia Posted March 21, 2013 Author Posted March 21, 2013 Heb vandaag de test met mijn collega gedaan in een stilstaande auto heb ik zowel mijn iphone 5 als de zijne (gepaird) en getest en met beide iphone's was ik goed te verstaan (hij stond eindje bij de auto vandaan) ook met draaien motor was ik nog goed te verstaan, maar vanavond naar huis gereden en getest met mijn vrouw al rijdend was ik volgens haar weer bijna niet te verstaan. Mijn voorzichtige conclusie zegt dus dat het aan de interne microfoon/audioinstallatie aan de auto ligt die (naar ik vermoed) tijdens het rijden noisereduction probeert toe te passen ivm bijgeluiden en daarmee indirect ervoor zorgt dat je niet te verstaan bent. Ga dit nog met mijn collega testen al rijdend om hier meer zekerheid over te krijgen. @kiamonteuke, weet u of er een dergelijk noisereduction systeem in de kia wordt gebruikt en is deze te tunen? Beste Wingie, het lijkt me een logische verklaring. Ik heb wanneer ik stil sta vaak een prima verbinding via bluetooth en ben duidelijk te verstaan, echter als ik ga rijden dan treedt het probleem 8 van de 10 keer op maar soms ook niet. Zal het eens testen als ik langzaam rij en daarna sneller wat het effect is. Quote
Geronimo-Kia Posted March 21, 2013 Author Posted March 21, 2013 Beste Geronimo-Kia ik ben bang dat dit niets gaat helpen aangezien ik al de systeemversie 7.1.2. draai (kun je zelf btw via usbstick updaten heb je geen dealer voor nodig) en hierin zit BT versie 3.13. Ik ga morgen met een andere iphone 5 testen en mijn eigen die ik vandaag naar 6.1.3 geupdate heb. Ook mijn iphone 4 met 6.1 firmware geeft een slechte verbinding (ik hoor de ander prima maar men hoort mij soms met echo en vallen woorden weg) Beste Wingie, bedankt voor je tip en ik wist niet dat ik zelf de systeemversie kan updaten. Leek me altijd iets voor de dealer om te doen, blijkbaar niet Kun je uitleggen waar ik de updates kan downloaden, kan deze niet vinden op Mijn Kia.nl Quote
rightone Posted March 22, 2013 Posted March 22, 2013 Beste Wingie, bedankt voor je tip en ik wist niet dat ik zelf de systeemversie kan updaten. Leek me altijd iets voor de dealer om te doen, blijkbaar niet Kun je uitleggen waar ik de updates kan downloaden, kan deze niet vinden op Mijn Kia.nlDe update is te vinden op www.navigation.com Quote
Wingie Posted March 23, 2013 Posted March 23, 2013 Beste Wingie, bedankt voor je tip en ik wist niet dat ik zelf de systeemversie kan updaten. Leek me altijd iets voor de dealer om te doen, blijkbaar niet Kun je uitleggen waar ik de updates kan downloaden, kan deze niet vinden op Mijn Kia.nl Zie bericht van rightone, via http://www.navigatio...-/Default-Start kun je, jou model kia selecteren en dan staat aan de rechterkant een knop software update, hiermee kom je op de pagina terecht waar de link staat om hem te downloaden inclusief instructies. Maar ik heb het idee dat deze voor bijna alle kia's gelijk is http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-KiaEMEA-Site/en_GB/-/GBP/View-Promo?Page=SupportPage3 Quote
Rio Rio Posted March 24, 2013 Posted March 24, 2013 Zie bericht van rightone, via http://www.navigatio...-/Default-Start kun je, jou model kia selecteren en dan staat aan de rechterkant een knop software update, hiermee kom je op de pagina terecht waar de link staat om hem te downloaden inclusief instructies. Maar ik heb het idee dat deze voor bijna alle kia's gelijk is http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-KiaEMEA-Site/en_GB/-/GBP/View-Promo?Page=SupportPage3 Bedankt! Heb het ook gedownload. Hoelang heeft de update bij jou geduurd? Kan ik bepalen tijdens welke rit ik het uitvoer. Quote
Wingie Posted March 24, 2013 Posted March 24, 2013 @Rio Rio de update duurt ongeveer 25 - 30 minuten en je moet ervoor zorgen dat je auto gedurende de update niet afslaat (tijdens het overzetten van de data (dit duurt het langst) is het nog niet zo erg, maar zodra hij gaat flashen (daadwerkelijk erop zetten) wel). Quote
Rio Rio Posted March 24, 2013 Posted March 24, 2013 @Rio Rio de update duurt ongeveer 25 - 30 minuten en je moet ervoor zorgen dat je auto gedurende de update niet afslaat (tijdens het overzetten van de data (dit duurt het langst) is het nog niet zo erg, maar zodra hij gaat flashen (daadwerkelijk erop zetten) wel). dan speel ik op safe en wacht ik even met updaten. Naar school doe ik er 30minuutjes over, zou krapjes worden... Bedankt! Quote
Geronimo-Kia Posted March 27, 2013 Author Posted March 27, 2013 dan speel ik op safe en wacht ik even met updaten. Naar school doe ik er 30minuutjes over, zou krapjes worden... Bedankt! En Rio Rio, is het nog gelukt met de update? Ik heb over 2 weken aan afspraak staan voor de 15.000 km beurt en dan laat ik de update uitvoeren Quote
Rio Rio Posted March 27, 2013 Posted March 27, 2013 En Rio Rio, is het nog gelukt met de update? Ik heb over 2 weken aan afspraak staan voor de 15.000 km beurt en dan laat ik de update uitvoeren Nee helaas nog geen geschikt ritje gehad. Staat al wel klaar op een USB stick en al Quote
Recommended Posts