Jump to content

Klapsleutel Venga (2010)

Davidsgulden

Recommended Posts

Lang niet op het forum geweest, geen noemenswaardige problemen gehad met m'n Venga dus.

Vanmorgen lag de sleutelbaard van de klapsleutel op de grond toen ik m'n Venga wilde openen.

Metalen gedeelte van de klapsleutel (daar waar de sleutelbaard in bevestigd zit)  is afgescheurd.

Even op internet gekeken, en het klapmechanisme is gewoon te bestellen voor ong. 5 euro.

Probleem is echte hoe het klapsleutelhuis te openen.

Batterijdeksel gaat eenvoudig open, zoals aangegeven in het boekje.

Hoe de rest van de sleutel te openen   (als dit uberhaupt mogelijk is)  zodat ik het metalen klapsleutel mechanisme kan vervangen  ???

Heeft iemand zoiets al eerder bij de hand gehad ? Zoja, elke hint wordt geapprecieerd.

Ik weet het, ik kan ook gewoon een heel nieuwe sleutel bestellen, maar ja  ,  die crisis , en m'n pensioen ........

Alvast bedankt voor een evt. reactie.

Vr. groet,

Pieter

Hallo Willem, bedankt voor je reactie.

De site kende ik wel, en het voorbeeld lost helaas niet veel voor me op.

De baard is ok, maar van het metalen gedeelte dat in de sleutel blijft , het zgn. klapmechanisme, is  de bovenkant verdwenen, uitgescheurd door metaalmoeheid of slecht gietwerk.

De baard kan dus niet meer bevestigd worden .

Het klapmechanisme is los te bestellen bij o.a. Wenmar.nl , maar om dit te vervangen moet de klapsleutel open, en dat is nu juist het probleem.

Vr. groet,

Pieter

Toch de dealer maar eens bellen, en zien of dit ook onder de 7 jaar garantie valt, maar ik vrees van niet.

Guest Warmentuuter

Toch de dealer maar eens bellen, en zien of dit ook onder de 7 jaar garantie valt, maar ik vrees van niet.

De vraag kan je altijd stellen.

Nee heb je en Ja kan je krijgen.

De vraag kan je altijd stellen.

Nee heb je en Ja kan je krijgen.

helaas heb ik deze keer NEE gekregen.  Valt niet onder de garantie.

Kosten 50 euro  ex. btw  om inhoud oude sleutel in een nieuwe klapsleutelbehuizing te laten zetten  (wordt extern gedaan bij Carlock Euro Systems, niet toegankelijk voor particulieren)