Davidsgulden Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Lang niet op het forum geweest, geen noemenswaardige problemen gehad met m'n Venga dus. Vanmorgen lag de sleutelbaard van de klapsleutel op de grond toen ik m'n Venga wilde openen. Metalen gedeelte van de klapsleutel (daar waar de sleutelbaard in bevestigd zit) is afgescheurd. Even op internet gekeken, en het klapmechanisme is gewoon te bestellen voor ong. 5 euro. Probleem is echte hoe het klapsleutelhuis te openen. Batterijdeksel gaat eenvoudig open, zoals aangegeven in het boekje. Hoe de rest van de sleutel te openen (als dit uberhaupt mogelijk is) zodat ik het metalen klapsleutel mechanisme kan vervangen ??? Heeft iemand zoiets al eerder bij de hand gehad ? Zoja, elke hint wordt geapprecieerd. Ik weet het, ik kan ook gewoon een heel nieuwe sleutel bestellen, maar ja , die crisis , en m'n pensioen ........ Alvast bedankt voor een evt. reactie. Vr. groet, Pieter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
who2010 Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Misschien heb je hier wat aan: http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Categories/%22Sleutelbaard%20Monteren%22 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidsgulden Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 Hallo Willem, bedankt voor je reactie. De site kende ik wel, en het voorbeeld lost helaas niet veel voor me op. De baard is ok, maar van het metalen gedeelte dat in de sleutel blijft , het zgn. klapmechanisme, is de bovenkant verdwenen, uitgescheurd door metaalmoeheid of slecht gietwerk. De baard kan dus niet meer bevestigd worden . Het klapmechanisme is los te bestellen bij o.a. Wenmar.nl , maar om dit te vervangen moet de klapsleutel open, en dat is nu juist het probleem. Vr. groet, Pieter Toch de dealer maar eens bellen, en zien of dit ook onder de 7 jaar garantie valt, maar ik vrees van niet. Misschien heb je hier wat aan:http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Categories/%22Sleutelbaard%20Monteren%22 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Toch de dealer maar eens bellen, en zien of dit ook onder de 7 jaar garantie valt, maar ik vrees van niet. De vraag kan je altijd stellen. Nee heb je en Ja kan je krijgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidsgulden Posted March 16, 2013 Author Share Posted March 16, 2013 De vraag kan je altijd stellen. Nee heb je en Ja kan je krijgen. helaas heb ik deze keer NEE gekregen. Valt niet onder de garantie. Kosten 50 euro ex. btw om inhoud oude sleutel in een nieuwe klapsleutelbehuizing te laten zetten (wordt extern gedaan bij Carlock Euro Systems, niet toegankelijk voor particulieren) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 De prijs valt me mee. Deze optie is in ieder geval beter dan een nieuwe sleutel. Want daar ligt de prijs een stuk hoger van. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts