Jump to content

Subframe KIA Sportage, model 2005

ludo

Recommended Posts

Kom ik mijn auto bij de dealer ophalen na de 45000 km beurt, krijg ik te horen dat het voorste subframe (motorophanging) vervangen dient te worden :!:

Gelukkig onder garantie :lol: maar de vraag is (want dat kreeg ik niet duidelijk te horen) waarom :?:

Heeft iemand al zo'n reparatie gehad, en wie weet hier wat meer over.

Ludo

• Administrators

ja, ik heb dat ook gehad toen ik mijn sportage nog had.

ik kreeg na verloop van tijd gekraak ergens voor vandaan bij het nemen van oneffenheden en uitritten. ik vermoedde zelf dat het onder de wagen vandaan kwam maar men heeft toen eerst het stoelframe vervangen.

later na stevig onderzoek kwam men erachter dat het subframe speling had en dat het vervangen moest worden. ik was destijds de eerste met die klacht, bij kia nl was dit nog niet eerder voorgekomen.

ben maar blij dat het nog garantie was, duur klusje! :)

• 10 months later...

Hoi hoi.

ik zou hier graag nog een vraag over willen stellen ondanks dat deze discussie uit december 2008 gaat.

In hoe ver is het te horen dat gekraak?

Erg duidelijk of juist niet.

Ik hoor bij het achter waards afrijden van de oprit ook een soort wrang gekraak zo gauw de voorwielen de oprit afgaan, Soms lijkt het of de banden iets in de wielkassen komen.

Gr michel.

Het probleem was bij de sportage (weet niet hoe het met de nieuwe types is...) dat de subframe rubbers gewoon afscheurden. Als je deze niet op tijd liet vervangen dan kon het wel eens zo zijn dat er een compleet nieuw subframe onder moest!! Het kraken is niet altijd even goed te horen, ik zou gewoon bij elke beurt het even laten controleren. Het vervangen van de rubbers is niet goedkoop maar meeste dealers weten een handigheid (normaal staat er geloof ik 4 uur arbeid voor......) en kunnen het in een half uur fixen.