Jump to content

Recommended Posts

Posted

Veel mensen komen bij deze Pioneer uit als navigatie upgrade en inmiddels is ook vanuit Kia een actie waarbij dit model gratis wordt geinstalleerd bij aanschaf van o.a. een nieuwe Rio.

Ik heb dit model onlangs ook in mijn Rio Design Edition laten installeren, inclusief stuurbediening. Ik heb voor deze autoradio gekozen omdat ik gebruik kon maken van de cashback actie van Pioneer waardoor het verschil met een Chinees merk (zoals de Witson waarover ik overigens veel positieve berichten heb gelezen) te klein werd om niet voor een bekend merk te kiezen. Ik vond de standaard Kia radio te weinig vermogen hebben en was de losse navigatie en bijbehorende kabels zat. En ik moet zeggen dat het geluid echt veel beter is en ingebouwde navigatie gewoon veel mooier en handiger is.

Het leek mij dus nuttig om dit topic te starten waar we ervaringen kunnen uitwisselen m.b.t. technische installatie, tips voor bediening en functies van dit apparaat, installeren van POI's (flitspalen, nuttige locaties zoals garages), gebruik van het appradio gedeelte i.c.m. een iPhone, etc.

• Like 2
Posted

Flitspalen: ik heb de flitspalen geinstalleerd na registratie van mijn 940bt op de site van pioneer. Je krijgt dan een jaar lang toegang tot de POI's van POIbase.com. Je moet dan het POIbase programma installeren op je PC en de gewenste flitspaalinfo downloaden op een microSD kaartje. Dit kaartje kun je dan vervolgens in je 940bt gebruiken om de flitspalen te installeren. (kaartje erin, aanzetten en installatie bevestigen) Na installatie krijg je tijdens het rijden een geluidssignaal en symbooltje op de kaart wanneer je een vaste flitspaal nadert. Werkt prima.

Iemand tips om andere POI's te downloaden via bijvoorbeeld andere websites?

Posted

Heb je een maximum aan flitspalen die je kan importeren en welke kaartversie kreeg je bij de pioneer?

Ik heb alle flitspalen van NL en BE geselecteerd. Er is wel een maximum aan PIO's volgens mij, maar waar de grens ligt weet ik niet.

Waar kun je de kaartversie zien?

Posted

Voor het aansluiten van een iPod op dit pioneer navigatiesysteem is een speciaal kabeltje nodig? Is dit kabeltje nodig voor het zichtbaar maken van album afbeeldingen of het opladen van de iPod zelf ?

Posted

Flitspalen: ik heb de flitspalen geinstalleerd na registratie van mijn 940bt op de site van pioneer. Je krijgt dan een jaar lang toegang tot de POI's van POIbase.com. Je moet dan het POIbase programma installeren op je Pc?

Ik heb ook de 940bt en wil graag de flitspalen. Heb pionier geregistreerd maar zie niet hoe dan verder. Heb je meer uitleg aub .

Posted

Ik kreeg een kabel erbij: USB en audio naar iphone/ipod en kan dan bedienen en zie album afbeeldingen en hij laadt op.

Voor het aansluiten van een iPod op dit pioneer navigatiesysteem is een speciaal kabeltje nodig? Is dit kabeltje nodig voor het zichtbaar maken van album afbeeldingen of het opladen van de iPod zelf ?

Posted

Als je je Pioneer registreert krijg je een activeringscode en zie je een link om POIbase te downloaden. Die activeringscode heb je nodig om de flitspalen via POIbase te downloaden.

Ik heb ook de 940bt en wil graag de flitspalen. Heb pionier geregistreerd maar zie niet hoe dan verder. Heb je meer uitleg aub .

Posted

Oke de flitspalen is wel duidelijk nu ;)

Anders nog handige features op dit mooie aparaat?

Hoe werkt het bellen hiermee, gaat dit makkelijk? 

Posted

Oke de flitspalen is wel duidelijk nu ;)

Anders nog handige features op dit mooie aparaat?

Hoe werkt het bellen hiermee, gaat dit makkelijk?

Ik heb iPhone 4S en dat gaat prima. Contacten worden automatisch geimporteerd, navigatie loopt door etc.

Iemand ervaringen met iPhone 5?

Is er een manier om voicecontrol te gebruiken voor bellen met iPhone (Evt via Siri)?

Posted

Ik heb iPhone 4S en dat gaat prima. Contacten worden automatisch geimporteerd, navigatie loopt door etc.

Ik heb zelf een HTC Sensation, en ik ga het binnenkort zelf ervaren hoe goed het loopt met me telefoon.

En de navigatie zelf hoe is die? Duidelijk of soms aardig verwarrend? 

Posted

Ik heb zelf een HTC Sensation, en ik ga het binnenkort zelf ervaren hoe goed het loopt met me telefoon.

En de navigatie zelf hoe is die? Duidelijk of soms aardig verwarrend? 

Navigatie is zeer duidelijk. Laatste meters voor afslag telt per 10 meter af.

Posted

Zit er bij afslagen en splitsingen op de snelweg ook rijstrookondersteuning in?

Ja, afslagnummer en rijstrook wordt keurig en tijdig aangegeven.

Posted

Dat mag je eigenlijk ook wel verwachten van zo'n merk.

Wat zijn andere handige feature die hier op zitten?

Ik begreep dat ik dmv me telefoon hem op internet kon aansluiten en hem als browser kan gebruiken?

Posted

Dat mag je eigenlijk ook wel verwachten van zo'n merk.

Wat zijn andere handige feature die hier op zitten?

Ik begreep dat ik dmv me telefoon hem op internet kon aansluiten en hem als browser kan gebruiken?

Ja, er zijn mogelijkheden om hem als een 'Appradio' te gebruiken, voor zowel iPhones als Android. Je kunt dan apps op je telefoon zetten die je via de Pioneer kunt bedienen. Ook Google maps enzo blijkbaar. Zelf nog niet geprobeerd overigens.

Posted

Ik krijg hem bij mijn KIA die ik ergens deze maand verwacht!

Posted

Heeft iemand een foto van hoe het dashboard eruit ziet met deze pioneer erin? 

Posted

Films kijken is mij alleen nog maar gelukt met originele dvd,s. Via usb of gebrande dvd lukt het niet. Heb de formats aangehouden die vermeld staan. Verder nog steeds erg tevreden over de pioneer.

Posted

Films kijken is mij alleen nog maar gelukt met originele dvd,s. Via usb of gebrande dvd lukt het niet. Heb de formats aangehouden die vermeld staan. Verder nog steeds erg tevreden over de pioneer.

Dat zou wel moeten werken volgens mij. Ook SD geprobeerd? Ik zal het ook eens testen.

Heeft iemand al eens geprobeerd muziek van de iPod/iPhone af te spelen en dan gebruikmakend van een afspeellijst en Musicsphere? Ben niet zo'n fan van iTunes, maar blijkbaar kun je met een plug in van Pioneer ('musicsphere') voor iTunes speciale afspeellijsten maken.