Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik heb in 2012 een Kia Rio bij de zeeuw in Kerketuinen Den Haag gekocht  waar ik rijles mee geef en ben ONtevreden over het volgende:

.1. Achteruit versnelling schakelt niet goed. (volgens de dealer komt dat doordat de achteruit versnelling geen synchromesh ring heeft. niks aan te doen..., wat ze mij aanraden is om de koppeling een beetje op te tillen en dan weer in te drukken) dit werkt soms goed, maar soms ook niet. Leuk als je je nieuwe auto demonstreert.... niet dus.....

2. Als je de ruiterwisser op automatisch hebt staan, gaat deze elke keer aan als je de motor start.(als lesauto is dit heel vervelend) soms ligt er zand op of is de voorruit bevroren en dan gaat deze toch heen en weer. Volgens de dealer is dat gewoon zo en kunnen ze er niets aan doen

3. Als je de Auto op slot zet gaat deze op alarm, maar je hoort geen geluid (piepjes) dat de alarm aan of uit gaat.Ook deze is gewoon zo en kan de dealer niets aan veranderen.

4. Als het benzine lampje gaat branden krijg je geen geluid erbij. Als instructeur zie ik het lampje niet en weet ik niet wanneer het reserve lampje aan gaat. zeer vervelend. ook hier kan de dealer niets aan doen.

5. ik zou VSM moeten hebben, maar daar ben ik nog niet achter of mijn auto dat wel echt heeft.

Al met al vind ik de genoemde punten toch vervelend. zeker van het schakelen geeft mij de indruk dat het een B merk auto is.

Hebben jullie ook last van deze of andere punten? zijn er misschien mogelijkheden om de problemen wel te verhelpen?

Ik hoor graag van jullie!

Geplaatst

achter uit rij versneling is inderdaad niet gesingroniseed en heeft rechte vertanding dit kan inderdaad wel eens voor dit soort problemen zorgen 

zeker als je nog net niet helemaal stil staat 

soms wil een olie wissel van de versnelings bak het probleem wel een beetje verhelpen

2

als je de ruitenwisser op de automaat stand hebt staan zal deze altijd een keer wissen dit is vrij normaal en komt bij heel veel merken voor 

dit is om het systeem te ijken zo dat de beginstand altijd met een droog raam is 

wil je dit niet zet dan het systeem niet in de auto stand maar gewoon op off 

3

de rio heeft geen alarm 

altans niet een volwaardig alarm wij hebben standaard een klasse 1+

dit houd in dat we een start onderbreker hebben maar als extra zit er een tuuter op die gaat tuuteren als de deuren ongeoorloofd word geopend 

meer niet wil je een piepje dan zal je een volwaardig alarm moeten bij plaatsen 

4

ik ken niet of nauwlijks auto merken die een geluids signaal geven als de tank bijna leeg is ???

mischien is het  mogenlijk om dit achter af te laten bij plaatsen of een extra lampje bij plaatsen 

5

als je wilt weten of je het vsm pakket hebt zou ik willen zeggn zoek een heeel erg steile heling oprit of iets dergelijks en kijk of de wagen 3 seconden de rem vast houd 

doet hij dit dan heb je het hacc systeem en dus ook de rest 

verder heb ik van dit alles geen last ???

en ook wil ik je welkom heten hier op het forum ik hoop dat je wat aan deze antwoorden hebt 

Geplaatst

@Snelway Rijopleidingen,

Het schakelprobleem is niet Kia specifiek. Dit komt ook voor bij andere merken.

Vaak helpt het om even naar de 1e versnelling te gaan en daarna naar de achterruit (versnelling)

Eerst in de vrijstand zetten, koppeling op laten komen en daarna opnieuw in achteruit zetten.

Ruitenwisserstand niet op automatisch zetten. (zeker niet bij leerlingen tijdens rijles)

Op slot zonder alarm lijkt mij geen probleem. Als (de leerling) toch het portier wil openen gebeurt

er niets. (daarbij hoe vaak komt het voor dat de leswagen op slot gezet wordt) ??

Benzine lampje/alarm: daar heb je een punt als instructeur. (vooraf kijken hoe het met de

benzinevoorraad gesteld is lijkt mij de enige oplossing)

VSM pakket is na te kijken via VIN-nummer (of bij de dealer)

Grtz.

Specialmade

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...