toon Geplaatst 21 April, 2013 Geplaatst 21 April, 2013 Ik heb een vanaf de dealer geïnstalleerde afneembare trekhaak onder mijn Sportage zitten. Nu is mij echter opgevallen, dat zodra ik mijn auto uitzet ook de verlichting van de trekhaak uitgeschakeld wordt. Daar wordt ik niet vrolijk van, daat je vaak de gevarenlichten aanzet op het moment je wat gevaarlijk geparkeerdstaat. Volgens mij is het zelfs buiten de bebouwde kom op plaatsen verplicht de gevarenverlichting aan te zetten. Hebben meerder mensen hier last van en wat is er aan te doen? Quote
soomers Geplaatst 21 April, 2013 Geplaatst 21 April, 2013 Dan heeft die waarschijnlijk de weg van de minste weerstand gekozen , de +12V die van de accu moet komen heeft hij van de extra 12V aansluiting in de bagage ruimte genomen. Deze is alleen aanwezig wanneer de auto op contact staat. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 21 April, 2013 Geplaatst 21 April, 2013 Ja en dan ook nog de hoofdprijs betaald bij de dealer en dan niet correct uitgevoerd, Schandalig!! Sorry hoor. Ik roep niet voor niets altijd, doe het liever zelf dan weet ik zeker dat het goed gebeurt. Quote
KiaPicantoVriend Geplaatst 22 April, 2013 Geplaatst 22 April, 2013 Trekhaak verkeerd aangesloten. De alarmlichten/richtingaanwijzers moeten het altijd doen. Wat is er vermoedelijk gebeurt: - omdat de bedrading van de auto's steeds dunner worden kan de verlichting niet meer rechtstreeks van de autobedrading worden afgetapt. Hierdoor word een extra relaiskast geplaatst. De richtingaanwijzers blijven normaal gesproken daarbuiten. - aan de huidige stekkers zit een minischakelaar. Hiermee wordt het besturingsrelais aangestuurd. Is deze schakelaar niet aangesloten zal vermoedelijk ook je achteruitrijsensoren niet worden uitgeschakeld. Dus advies: klagen bij je garage of de gene welke je trekhaak heeft aangesloten. Al dan niet met de caravan om je probleem te laten zien. Hoop dat je er wat aan hebt. Gr. Eric Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.